Meriot kupio Starvud i postao najveći svetski lanac hotela
23. 09. 2016. u 23:46
Pod Meriotovim "kišobranom" biće ukupno 30 hotelskih brendova i biće to najveći lanac hotela u svetu sa više od 5.700 objekata i 1,1 milion soba u više od 110 zemalja
Foto Tanjug, AP
NjUJORK - Hotelski lanac Meriot internešenel (Marriott International) preuzeo je za 13 milijardi dolara kompaniju Starvud hotels end rizorts vorldvajd (Starwood Hotels & Resorts Worldwide).
Tako su spojene Meriotove marke Kortjard (Courtyard), Ric Karlton (Ritz Carlton) i Meriot sa Starvudovim Šeratonom (Sheraton), Vestinom (Westin) i V i St. Redžisom (W and St. Regis).
Pod Meriotovim "kišobranom" biće ukupno 30 hotelskih brendova i biće to najveći lanac hotela u svetu sa više od 5.700 objekata i 1,1 milion soba u više od 110 zemalja. Meriot će imati svaku petnaestu hotelsku sobu u svetu.
Lanac Meriot sada je nadmašio Hilton koji ima 773.000 soba i Grupu Interkontinental hoteli sa 766.000 soba.
"Sada smo u stanju da pružimo mnogo veću mogućnost izbora", istakao je za AP direktor Meriota Arne Sorenson.
On je dodao da je Starvudov program lojalnosti gosta bio "centralni, strateški razlog za transakciju". Članovi tog programa u potpunosti su mu odani, obično imaju veće prihode i beleže više noćenja.
Od danas će članovi Starvudovog i Meriotovog programa lojalnosti gosta moći da povežu svoje račune tako da će uživati iste, odnosno veće pogodnosti.
Starvud je izašao u prodaju u aprilu 2015. godine.
Meriot je da bi preuzeo Starvud morao da nadmaši ponudu kineske Anbang osiguravajuće grupe. Američki i evropski regulatori bili su spremni da odobre prodaju, ali je kineska vlada oklevala i prodaja je odlagana mesecima.
Meriot i Starvud, kao i drugi hotelski lanci, poseduju veoma mali broj hotela pojedinačno. Oni zapravo vode ili daju u franšizu svoje brendove stotinama pojedinačnih vlasnika, često kompanijama za razvoj nekretnina.
U Beogradu je pre godinu dana otvoren Meriotov hotel Kortjard Meriot - Beograd Siti Centar (Courtyard Meriot - Belgrade City Centar).
Dzordz 33
24.09.2016. 01:53
Das 13 milijardi da bi kupio ime. Prakticno ni 10% hotela nije njihovo i teoretski sutra svi pojedinacni vlasnici hotela mogu da odluce da promene fransizu i daju drugome.
@Dzordz 33 - И још нешто. не иду људи у франшизу докле год им је добро. Франшиза помаже хотелима када им свремена на време падне посета, уложи нешто пара у реновирање и хотели опстају. Нису франшизе отворена врата па ти можеш да уђеш и изађеш кад год ти воља. Франшиза не преузима власништво, али ако не вратиш паре које су уложене, може да да га преузме. Ипак, Мариоту не треба власништво и не иде се на то, него на акумулацију пара на једном месту. Банке које раде за Мариот, дају камату Мариоту. И то приличну.
Прво, баш ме брига. Друго, та фирма је заиста продуктивна. За једну ноћ они умесе бурека смесом за пола света. Шта би ми јели да није њих? Иначе, то је и врло успешна фабрика где старлете производе свој први милион. Или милионера. Или...нећу ово треће да кажем. Шта пре наиђе, али никад није безништа.
Komentari (3)