Manje turista zbog loših puteva

J. Subin - Z. Radović

04. 04. 2016. u 23:20

Do većine destinacija, naročito u seoskom turizmu, teško se stiže zbog loše infrastrukture. Domaćini iz Rudna: Gubimo nekoloiko hiljada noćenja godišnje

Мање туриста због лоших путева

KADA turista zavrti globus, ima puno razloga da mu se prst zaustavi upravo na Srbiji. Sigurno će uživati u divnoj prirodi u našoj zemlji, ali je problem što do mnogih mesta neće moći da stigne a da mu ne otpadne točak na kolima. Hotelijeri i seoski domaćini prizivaju i domaće turiste. Država im pomaže izdavanjem vaučera, ali čak ni popusti ne vrede puno kada se do mnogih destinacija jednostavno teško stiže.

Ivan Vilimonović iz Udruženja rudnjanskih domaćina tvrdi da zbog putne infrastrukture on i njegove komšije u selu gube nekoliko hiljada noćenja godišnje.

- Glavni put sa Ibarske magistrale je dug oko 24 kilometra i asfaltiran je pre deset godina, tako da je u lošem stanju, a uz to je i uzak - objašnjava Vilimonović. - Neophodno je da se Studenica i Rudno povežu putem od oko 14 kilometara, jer bi on značajno skratio vožnju. Mnogo gubimo, jer nemamo taj put i glavni je prioritet da se on napravi.

Kada bi se obazirali na saobraćajnu infrastrukturu, turisti bi mnogo ređe svraćali i u Kosjerić. Slađana Lečić iz Turističke organizacije u ovoj opštini, kaže da gostiju ima, ali da bi ih bilo i mnogo više da su putevi bolji. Da bi uživali u gostoprimstvu seoskih domaćina, turisti moraju baš dobro da se organizuju.

- Trenutno imamo lošu vezu sa Beogradom, jer je pruga Beograd-Bar u prekidu zbog odrona - priča Lečićeva. - Nemamo ni direktnu autobusku liniju do prestonice. Autobus od Zlatibora za Novi Sad vozi četiri ili pet puta dnevno, a staje u Valjevu, tako da gosti moraju da presedaju do Kosjerića. Lokalni putevi su u očajnom stanju, a poplave su dodatno doprinele da se ono pogorša.

U Ministarstvu građevine ističu da su opštine dužne da vode računa o stanju puteva iz svoje nadležnosti i napominju da neke to i rade.

VAUČERE TRAŽE BEOGRAĐANI VAUČERE u vrednosti od 5.000 dinara, koje dodeljuje Ministarstvo turizma, kao podsticaj, od početka godine, tražilo je 9.313 građana. - Za vaučere su najviše zainteresovani Beograđani, Novosađani, Nišlije, Kragujevčani, Pančevci, kao i stanovnici Zrenjanina, Čačka i Sombora - kažu u Ministarstvu turizma. - Destinacije koje se najviše traže su Prolom Banja, Lukovska Banja, Kopaonik, Banja Koviljača i Zlatibor.

- Istina je da su mnogi lokalni putevi u lošem stanju kao posledica dugogodišnjeg nedovoljnog ulaganja, ali ta se slika u poslednje dve godine uveliko menja nabolje - tvrde u resornom ministarstvu. - Pozitivan primer je opština Ljig koja je asfaltirala više od 18 kilometara lokalnih puteva i ulica. U sklopu obnove od poplava, kao i redovnog održavanja, već su popravljeni ili je u toku asfaltiranje kako državnih, tako i značajnog broja lokalnih puteva, uključujući i one koji vode do turističkih destinacija. Na Tari, u pojasu oko reke Drine, u opštinama na Dunavu, u Kladovu i Majdanpeku.

Budžetom za 2016. godinu za projekte razvoja turizma, među kojima su i ulaganja u turističku infrastrukturu opredeljeno je 640 miliona dinara. Ministarstvo turizma raspisalo je početkom godine konkurs za unapređenje turističke infrastrukture širom Srbije u okviru kojeg se projekti mogu kandidovati do 1. oktobra.

- Izgradnja infrastrukture je jedan od ključnih segmenata za napredak turizama - napominju u resornom ministarstvu. - Lane smo realizovali 65 projekata sa oko 570 miliona dinara. Među njima je i nova turistička signalizacija u Beogradu, Novom Sadu, Kraljevu, na Tari. Podržali smo i izgradnju šest pristana duž Koridora 7, na Dunavu, kod Sremskih Karlovaca, Kovina, Kladova, Golupca, Smedereva i Kostolca.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Patriota

05.04.2016. 06:16

Наши путеви су пуни рупа и улегнућа, катастрофа.

alex miles

06.04.2016. 07:28

@Patriota - Djabe kukate, vazno je da je do crkve u Bajcetini novi asfaltirani put napravlejen i pored toga sto crkva jos nije ni zavrsena. Ha ! To se zove "prioritet" !

Srbija

05.04.2016. 08:55

kad smo kod puteva.....primer Djerdapska magistrala, glavna ruta koja vodi ka Crnom moru, nema dana da se ne objavi na vestima o odronu kamenja na ovoj magistrali...i sta je dosad uradjeno ? !

nesposobni političari s akupljenim diplomama

05.04.2016. 14:19

To su prioriteti naše vlade, da grade koridore koji povezujku EU sa Turskom umesto da premreže Srbiju i putevima i prugama. A ako EU iTurskoj treba veza neka sami plate i grade, zaboga. A ne da naša deca otplaćuju kredite za koridore.

Milan

05.04.2016. 15:25

Ovo je sve tačno! Put Studenica -Rudno sada loš makadam a predivni predeli pa Rudno- Odvraćenica, Rudno - Devići kolevka seoskog turizma ! Zlatar manastir Mileševo užasan put ! Nova Varoš preko Aljinovića Štitkova pa na Kušiće i Ivanjicu! Predivna destinacija vodi preko rezervata prirode Uvac! Svuda tuda postoje seoski putevi ali njima idu samo traktori i terenska vozila! Pa Ivanjica - Goliska reka - Odvraćenica sve urađeno samo asfalt da se stavi i dobijamo novi ski centar!

darko

06.04.2016. 17:11

@Milan - koliko znam, slovenci nisu dobili 1€ kredita za razvoj ski centara na njihovim planinama - obrazloženje - promena klime, globalno otopljavanje. Oni šta će, pa u razvoj terma. I gle čuda, funkcioniše fenomenalno. Ko je bio u Čatežu ob Savi, zna šta su uradili. U Srbiji toliko banja, da nam svi pozavide, ali ne lezi vraže, Marko ore drumove i niko da ih popravi

Немања

06.04.2016. 14:35

A Стара Планина?Кога ђаво једном превари да крене,више се не враћа.Наши су навикли на муку,странци би вероватно звали амбасаду да их извуче (ако ухвате мрежу негде уопште).

Pavle

07.04.2016. 11:29

Dobro bi bilo da razmislimo o alternativnim resenjima putovanja na tim putevima.Turistima bi bilo mozda interesantno organizovati putovanje na srednjovekovni nacin: recimo lepim volovskim ili konjskim kolima lepo ukrasenim i vozaci sa nasim nacionalnim nosnjama ili tako nesto. Postoje i magarci i konji pa kako se nekad putovalo neznam ni ja. Samo na puteve treba dugo cekati, a nema se vremena za to.

Jela

08.04.2016. 19:27

Brze stignem od Beograda do italianske granice, nego od Beograda do Ivanjice. Kroz grad, izuzev Novog Beograda se ne moze vpziti od rupa. Nigde u svetu ne prave sahte nasred ulice koje potonu i do 0.5m posle nekoliko dana od postavljanja. O prigradskim beogradskim opstinama je izlisno govoriti. Ako se slucajno usudite na tu avanturu racunajte da cete ostati sa polomljenim osovinama ili u najboljem slucaju bez tocka.Jedini spas je Beograd na vodi pa poplaviti ulice sa sve rupama pa camcem.

sima

10.04.2016. 01:41

Bitno je da se gradi autoput do makedonske granice, a ko ima koristi od toga? Pa samo zapadna privreda, da prodje kroz Srbiju sto brze, smanji troskove prevoza robe ka Grckoj, Turskoj i Bliskom Istoku.