Turistima za uživanje
27. 04. 2015. u 06:46
Deo uskotračne pruge od Vardišta do Višegrada uskoro će biti obnovljen. Projekat vredan 1,5 miliona KM. Povezivanje sa Mokrom Gorom
Uskotračna pruga ka Višegradu
Na inicijativu "Železnica RS" u Višegradu je održan sastanak sa predstavnicima ove opštine na kojem je bilo reči o revitalizaciji uskotračne turističke pruge od Vardišta do Višegrada, a zatim i njenog povezivanja sa Mokrom Gorom u Srbiji.
Prema rečima Nedeljka Trninića, ministra saobraćaja i veza u Vladi RS, ovaj projekat obnove pruge u dužini od 18 kilometara, vredan je 1,5 miliona maraka.
- Neophodno je u što skorijem roku obnoviti prugu, pragove koji su truli, infrastrukturu, kao i zgrade na železničkim stanicama. Mi ćemo razgovarati i sa predstavnicima Železnica Srbije, kako bi se u najkraćem roku ovaj projekat završio - istakao je Predrag Gluhaković, ministar trgovine i turizma Srpske.
Obnova ovog dela pruge na relaciji Mokra Gora - Višegrad, dodao je Gluhaković, samo će dodatno ekonomski ojačati ovaj deo Republike Srpske.
- Prema informacijama koje smo dobili od turističkih radnika iz Srbije, do Mokre Gore je došlo oko 250.000 turista. Na nama je sada da realizacijom ovog projekta zajedno sa Vladom Srbije te ljude dovedemo i u Višegrad - rekao je Gluhaković, napominjući i značaj takozvanog Zlatnog prstena, kružne turističke ture od Bajine Bašte do Višegrada preko Mokre Gore do Tare i Zlatibora, koji je započet još 2008. godine i koji malo koja zemlja u Evropi ima.
- Projekat obnove pruge kandidovaćemo i Železnicama Srbije, kako bismo omogućili turistima da vozeći se starim "ćirom" uživaju u istom arhitektonski uređenom prostoru. Nadam se da ćemo u skorijem roku staviti u funkciju i čuveni Zlatni prsten, što je od velikog značaja, kako za Višegrad, tako i za celu Republiku Srpsku - dodao je Gluhaković.
UREĐENjE STANIČNIH ZGRADA
PROJEKTOM je predviđeno da se urede stanične zgrade u Višegradu, Dobrunu i na samoj granici između Srbije i Republike Srpske u Vardištu, zamene truli pragovi i obnovi infrastruktura. Železnice Republike Srpske do sada su u projekat obnove uskotračne pruge uložile oko 13 miliona maraka.
Jedini segment zeleznice
27.04.2015. 09:56
koji je profitabilan, a pruga je izgradjena pre 100 godina. I vece su brzine nego na koridoru. Cira juri 30 na sat.
ajde to ljudi pa da sednemo na Ciru i pravac Visegrad i Andric grad....stvarno 3000 rsd za zeleni karton da bi skoknuli do gore pomenutih mesta je previse...i istina da bi pomoglo koliko bi ljudi selo na voz sa decom pa na cevape i kolace sto u Andricgradu sto pored drinske cuprije...
Uskotračne Mislim da se kaze uskog koloseka
Pa ljudi pruga je nanovo postavljena prije6 do 7 godina,sve je postavljeno novo i pragovi i šine i sve ostalo i nemogu da vjerujem da je vec potrebna rekonstrukcija.Da nisu dirali ono sto je Austrougarska prvobitno postavila vjerovatno bi i dan danas bilo u mnogo boljem stanju nego sada ovo novo.
Komentari (4)