Onlajn rezervacije mirišu na prevaru
13. 05. 2014. u 13:38
Hotelski sistem „booking.com“ smeštaj različito zaračunava u dinarima i u evrima. Prilikom reklamiranja hotela daje se dinarska cena, a plaća se u evrima duplo skuplje
MEĐUNARODNI hotelski rezervacioni sistem „booking.com“ nudi najbolji kurs i jedan evro računaju 58 dinara! Na ovom sajtu je 100 evra 5.879 dinara!
Naime, proteklih dana srpski turisti koji na putu ka Grčkoj požele da prekrate put u, recimo, Đevđeliji neprijatno su iznenađeni podatkom da za noćenje u hotelu „Ramada plaza“, koji košta 5.879 dinara, treba da plate 100 evra! Na ovom renomiranom sajtu, koji građani Srbije sve više koriste, prilikom odabira hotela cene su više nego korektne, ali kada se započne sa rezervacijom dolazi se do zapanjujućih cena!
- Oni očigledno nemaju dobar kurs - kaže Aleksandar Seničić, direktor Udruženja turističkih agencija JUTA. - Mi odavno savetujemo turistima da, kada rezervišu smeštaj putem interneta, otvore četvore oči i čitaju sva sitna slova. Međutim, ovakav kurs je skandalozan! Njih treba tužiti po osnovu Zakona o potrošačima, jer u predugovornom obaveštenju daju jednu cenu, a drugačije računaju kurs, što je klasična prevara!
Isti kurs, međutim, važi i za ostala odredišta. Tako noćenje u Solunu u hotelu „Palas“ košta 4.170 dinara, ali treba ga platiti 71 evro.
- Jedino što korisnik može da uradi je da im napiše mejl i obavesti ih da njihov kurs nije logičan - objašnjava Seničić.- Međutim, neuporedivo je pametnije rezervisati smeštaj preko agencija, jer će cene biti u dinarima, a samim tim i povoljnije. Kada se noćenje uplati individualno preko agencije uvek su uključene takse, porez i doručak, što nije slučaj kada se to radi putem interneta. Takođe, bilo je dosta slučajeva da su turisti rezervisali „povoljan“ smeštaj putem raznih rezervacionih sistema, a na licu mesta nije bilo nikakve rezervacije i novac im niko nikada više ne vrati. Tada očajnički zovu agencije da im nađu smeštaj, što u špicu sezone nije lako.
NjIHOV “GUGL“ DRUGAČIJE RAČUNA
Rezervacioni sistem „booking.com“ nema predstavništvo u Srbiji. Na korisničkom broju namenjenom za srpsko tržište niko se ne javlja, a putem mejla poslali su nam odgovor:
- Imajte na umu da hotel stavlja svoje stope u svojoj lokalnoj valuti, a „booking.com“ povlači trenutni kurs od „Gugla“, u vreme kada tražite željenu valutu za gledanje“.
Međutim, na „Guglu“ smo juče proverili odnos dinara i evra i za 5.873 dinara, koliko bi koštao hotel „Ramada plaza“ u Đevđeliji juče je vredelo 50 evra, a ne 100 koliko u onlajn rezervaciji stoji.
Dragana Petrović
13.05.2014. 13:55
Nije istina da se na broj korisničkog sevrisa booking.com niko ne javlja. Redovno rezevrišemo smeštaj preko booking.com, cene koje su incijalno izražene u evrima su uvek u cent identične onima za koje dobijemo potvrdu rezervacije. Pre 13 dana smo menjali rezervaciju preko booking.com puem korisničkog broja u Srbiji i nije bilo nijednog problema.
Već dve - tri godine pri svakom putovanju u inostranstvo (turističko/poslovno) smeštaj rezervišem preko booking.com i nisam imao NIKAKVIH problema. Naravno, cene gledam u dolarima i evrima i tako ih i rezervišem, logično. U poslednjih dve godine sam dva puta putovao u Beč i i jednom u Prag rezervišući hotele preko booking.com i prošao duplo jeftinije nego da me je u te gradove vodila bilo koja domaća agencija iz JUTA. Ovo je najobičnija propaganda domaćih agencija koje gube klijente.
Tekst je definitivno narucen od strane agencija i nije se slucajno pojavio pred leto. Sto se tice sajta booking.com dosad sam bukirao bar 10 smestajnih jedinica u razlicitim zemljama i jedino sto mogu reci je, svaka cast. Moj savet onima koji nisu koristili usluge booking.com, a zele, je da gledaju smestaj sa ocenama preko 8 i da citaju komentare. Ovo nije pravilo samo moje iskustvo i dosad nisam imao neprijatnih scena.
P.S. Još da dodam, ceo svet rezerviše hotele preko booking.com i bukvalno svaki hotel možete tu naći. Ali Srbija k'o Srbija, mrtvo more, mora da se vodi kampanja protiv svega novog, bio to booking.com, eBay, PayPal, internet generalno. Ljudi će sve više i više koristiti booking.com, agencije neka se pomire s tim, napredak ne mogu zaustaviti, a Seničić neka ćuti bolje da ne bismo počeli o nepravilnostima, prevarama i mahinacijama koje turističke agencije vrše svakodnevno (primera milion).
Booking.com je odličan sajt i rezervacija mi je bila u Evrima. Tako da ako postoji problem treba ga odmah prijaviti. I njihov korisnički servis je dostupan i vrlo su profesionalni. Moguće je da taj koji ih je pozivao nije znao engleski. Onda mu nema pomoći
Komentari (25)