KAKO rešiti mnogobrojne probleme i teškoće u novosadskom saobraćaju, i na koji način tu oblast znatno unaprediti, u skladu s najsavremenijim modelima iz evropskih i svetskih metropola, precizirano je u studiji koju je sačinio stručni tim Fakulteta tehničkih nauka (FTN) Univerziteta u Novom Sadu.

Ključni elementi projekta "Smart plan za pametni grad", nastalog nakon analize kompletnog saobraćajnog sistema grada, predstavljeni su u ponedeljak u Gradskoj kući, u prisustvu gradonačelnika Miloša Vučevića.

- Povećanje broja putničkih vozila i smanjenje broja korisnika javnog prevoza, nedostatak parking-mesta, proširenje pešačkih zona i odnos prema biciklističkom prevozu su hronični problemi grada. To sada moramo rešavati, posebno uzimajući u obzir blagi prirodni priraštaj i povećanje broja stanovnika Novog Sada, ekonomskim migracijama - istakao je Vučević.

Pročitajte još - Novi Sad: Preti potpuno zaustavljanje gradskih autobusa

Gradonačelnik je dodao da su i gradske četvrti, koje su proteklih 20 godina bile koncipirane za individualnu gradnju, pretvorene u višestambene, što je dodatno otežalo problem parkiranja i funkcionisanja saobraćaja.

- Važno nam je da od struke dobijemo analizu i strategiju šta treba da uradimo na tom planu. Ima mnogo različitih ideja, ali mi moramo biti realni kako bismo dobili optimalne rezultate - dodao je Vučević.

PARKING-MESTA U GRADU ima više od 9.000 parking-mesta pod sistemom naplate, a u svakoj gradskoj zoni nedostaje po 500 parking-mesta.

U gradskom prevozu danas ima gotovo milion putnika manje, što je ozbiljan udar na finansijsku situaciju JGSP-a. Kako je dodao Vučević, bilo je protesta protiv izgradnje garaža na nekim lokalitetima, dok istovremeno vatrogasci kažu da ne mogu prići pojedinim zgradama baš na tim lokacijama zbog parkiranih automobila na trotoarima.

- Strah od promena ne sme da zaustavi razvoj, i obećavam da, dok radim ovaj posao, Novi Sad neće biti palanka, već snažan, evropski grad, koji neće zaustavljati razvoj - istakao je prvi čovek Novog Sada.

Profesor FTN dr Vuk Bogdanović je istakao cilj - da Novi Sad postane prepoznatljiv po održivom razvoju saobraćajnog sistema, i dodao da "Smart plan" daje kratkoročne, srednjoročne i dugoročne mere, kako bi cilj bio ostvaren.

Pročitajte još - JGSP "Novi Sad" u vozni park ulaže 120 miliona dinara

KAKO SMANjITI BROJ VOZILA

- OSIM investiranja u nove saobraćajne kapacitete, veoma je važno promeniti saobraćajnu politiku, posebno u oblastima javnog prevoza, parkiranja, pešačenja i biciklizma. Održiva mobilnost je u zemljama EU i razvijenim gradovima sveta bazirana na smanjenju upotrebe putničkih vozila i davanju prioriteta nemotorizovanim vidovima prevoza, kao i javnom prevozu - naglasio je profesor Bogdanović.