ZBOG brojnih zahteva putnika, pre svega studenata iz Srbije koji se školuju u Rumuniji, "Srbija voz" a. d. pokrenuo je inicijativu da se ponovo uspostavi međunarodni železnički saobraćaj na relaciji Temišvar-Vršac, koji je ukinut 1. avgusta 2017. Inicijativa postoji i sa druge strane granice, gde građani već neko vreme potpisuju onlajn peticiju sa istim zahtevom, ali se "Železnice Rumunije", čija je to linija bila, još ne oglašavaju.

Rumunski vozovi, koji su dvaput dnevno prevozili putnike, bili su jedina redovna saobraćajna veza naše dve zemlje, s obzirom na to da duž cele granice ne postoji nijedan autobus. Prestali su da saobraćaju posle pet godina, zbog, kako je tada obrazložila rumunska strana, duga iz 2012. godine, koji je nekadašnje JP "Železnice Srbije" imalo prema rumunskom operateru za železnički saobraćaj CFR Calatori.

Pročitajte još: Vršac: U Rumuniji gorivo jeftino, ali je pumpa daleko

Prema saznanjima "Novosti", "Srbija voz" a. d., koji je od 2015. zadužen za železnički prevoz putnika, početkom marta je isplatio sva svoja dugovanja prema rumunskom operateru, dok "Železnice Srbije" a. d. svoje obaveze redovno izmiruju prema postignutom sporazumu. Dakle, ako je dug bio razlog, onda više nema prepreka da Rumuni obnove liniju.

- Predstavnicima CFR Calatori uputili smo poziv za sastanak, ali se nisu odazvali. Očekujemo da ćemo, ipak, ovih dana uspeti da razgovaramo - rekli su nam u "Srbija vozu".

Istina, ova linija je od početka bila nerentabilna, sa tek tridesetak putnika dnevno, a povratna karta je koštala oko 10 evra. Ipak, Zajednica železničke stanice Oravica-Anina u Rumuniji, koja je pokrenula onlajn peticiju, smatra da je njeno ponovno uspostavljanje veoma važno za razvoj turizma u toj zemlji s obzirom na to da Temišvar proglašen Evropskom prestonicom kulture za 2021. godinu. Prikupljene potpise će, kažu, dostaviti Županiji Timiš, Gradskoj upravi Temišvara i "Železnicama Rumunije".

KORISNO I ZA STUDENTE

U RUMUNIJI se, prema nezvaničnim podacima, školuje oko 600 pripadnika rumunske nacionalne manjine iz Srbije. Već godinu i po, otkako je ukinut međunarodni putnički voz, sami moraju da se snalaze za prevoz, što većini roditelja predstavlja ozbiljan trošak. Zato i apeluju da se linija obnovi, pa makar polasci bili i samo dva-tri puta nedeljno.