DIGITALCI VUKU NAPRED: Srednjoškolci zainteresovani za nove veštine

R. ŠEGRT

27. 03. 2019. u 08:39

Besplatna obuka za talentovane srednjoškolce u Kikindi. Cilj je stvoriti predvodnike u oblasti industrije

ДИГИТАЛЦИ ВУКУ НАПРЕД: Средњошколци заинтересовани за нове вештине

Kažić u radu sa đacima, Foto R. Š.

OBUKU za mlade, uzrasta od 15 do 18 godina, za sticanje digitalnih veština i rešavanje izazova kroz tehnologiju, srednjoškolcima u Kikindi ponudio je Marko Kažić, osnivač pokreta za slobodno obrazovanje Zamphyr. Reč je o programu za rani razvoj mladih koji je nazvan "Pionir". Program je predstavljen ovih dana, a za dalju edukaciju biće odabrani oni najtalentovaniji, s kojima će raditi iskusni mentori. Program su podržali Grad Kikinda i Kancelarija za mlade.

- "Pionir" je praktičan, individualni program, koji treba da širi horizonte talentovanim mladim ljudima. Polaznici koje odaberemo imaće mogućnost da razviju digitalne veštine, da razvijaju projekte, stiču znanja od mentora, koji su vođe u industriji, ali i da dobiju pristup događajima, preduzećima i institucijama kroz koje mogu da napreduju. Obuka će trajati šest meseci, a bazirana je na samostalnom radu u 64 segmenta razmene znanja. Ovo je prilika za talentovane srednjoškolce da uče od predvodnika tehnološke industrije. Program je rezultat dugogodišnjeg istraživanja pedagogije, društvenih i tržišnih potreba - objašnjava Kažić, idejni tvorac programa "Pionir".



Ideja "Pionira" je da kod mladih ljudi promeni forme učenja o tehnologiji. Kažić kaže da je cilj da "Pionir" u oblasti razvoja postane ono što je "Petnica" na polju istraživanja.

- Želimo da zainteresujemo mlade za industriju i stvorimo kulturu inovacije. Tako bismo formirali grupu mladih koji bi kasnije mogli da razvijaju i vode industriju. Cilj je stvaranje posebne generacije "digitalaca" koji će predvoditi industriju budućnosti - ističe Kažić, uz napomenu da današnje formalno obrazovanje treba da se menja zbog digitalizacije društva.

Novi način obrazovanja, smatraju zagovornici "Pionira", treba da bude oslobođen birokratske forme i nametnutog autoritativnog učenja, a zasnovan je na samostalnom otkrivanju problema i iznalaženju rešenja.

- Zadovoljni smo odzivom. U sadašnjoj generaciji odabraćemo 10 darovitih đaka. I zvanične institucije su sve više zainteresovane za naše programe - navodi Kažić.


ISKUSTVO

UČENICI Ivana Kerkez i Milan Babić, koji se školuju za elektrotehničare računara, članovi su pokreta Zamphyr više od godinu dana i vrlo su zadovoljni jer su naučili više praktičnih rešenja nego u formalnoj školi, posebno u oblasti dizajna.

- Počeo sam od nule, a sada neke projekte radim sam - kaže Milan.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije