ZBOG novog pravila da vozila koja imaju kuku moraju da imaju atest za nju da bi bila registrovana, Subotičanin Nedeljko Vidović našao se u velikom problemu - kuka za vuču na njegovom "stojadinu" više se ne proizvodi, kao uostalom ni "Zastavini" automobili, te ne može da nabavi homologacijski list i druge neophodne papire. Iz tog razloga verovatno neće moći da registruje auto sa kukom, te će morati da je ukloni, a auto-prikolicu da proda u staro gvožđe.

- Vozilo "zastava 101 skala 55" proizvedeno je 2005, a ja ga vozim od 2012. Tada nije bilo potrebno da posedujemo dokaz o ugradnji kuke i homologaciji, bila je dovoljna samo pločica, i ona je bila upisana u registracionom listu i bez problema sam mogao da registrujem i auto i prikolicu - priča svoju muku Nedeljko. - Sada je izmenjen Zakon o registraciji vozila i priključnih mašina, i to razumem, ali ne znam kako da u aprilu registrujem auto kada moram da imam dokaz o ugradnji kuke ili da ugradim novu, ali originalnu "evro-kuku". Ja sam voljan da to uradim, ali nemam gde da kupim novu kuku kada se "Zastavina" vozila više ne proizvode, a preduzeće iz Sombora koje je nekada proizvodilo kuke odavno je u stečaju.

Pročitajte još - REGISTRACIJA VOZILA: Niko neće vozače vraćati na šaltere

Nedeljko, inače penzioner koji je celi radni vek proveo na železnici, kaže da se raspitao, da su mu svi rekli šta treba da ima od dokumentacije, ali ne i kako da do nje dođe.

- S obzirom na to da je "Fijat" kupio kragujevačku "Zastavu", mogli bi da nam dozvole da ugradimo njihovu kuku ili da registrujemo vozila samo za teritoriju Srbije, da njima ne prelazimo granicu jer nemamo tu "evro-kuku" - dodaje naš sagovornik. - Verujem da nisam jedini koji ima ovaj problem i mislim da je ovo diskriminacija svih nas koji imamo stare i skromne automobile. Prikolicu koristim bar jednom nedeljno, a ako ne budem mogao da je registrujem, moraću da je dam u staro gvožđe, ili da vozim neregistrovano vozilo i svesno pravim prekršaj.

Slično je i sa zatamnjenim staklima, jer vlasnik vozila mora da poseduju originalan broj folije koji se upisuje u atest. To u praksi znači da moraju biti od ovlašćenog proizvođača, a ona su mnogo skuplja od "kineskih".

DVE POTVRDE I IZJAVA

U SERVISU za tehnički pregled objašnjavaju šta je sve potrebno za neophodni dokaz o ugradnji kuke:

- Najpre morate nabaviti izjavu servisa koji je ugradio uređaj, te potvrdu predstavnika proizvođača vozila koji dozvoljava ugradnju vučnog uređaja i, na kraju, potvrdu proizvođača same kuke - preciziraju, i dodaju da demontaža kuke košta između 1.000 i 2.000 dinara.


FABRIČKA UGRADNjA - BEZ PROBLEMA

NA određenim vozilima kuka je fabrički ugrađena i na njoj se nalazi utisnut pečat samog proizvođača vozila, i tada nema razloga da brigu. Ukoliko je, pak, kuka naknadno ugrađena, neophodno je uraditi atest u AMSS. U suprotnom, vozilo ne može da prođe tehnički pregled. Uređaj za vuču se ne upisuje u saobraćajnu dozvolu.