Novi Sad: Sav čelik ide u rezervu
18. 03. 2019. u 08:30
Radnici nastavili uklanjanje montažnog mosta na desnoj strani Dunava u Novom Sadu. Kad se skine ćuprija, sledi završetak pristupnih puteva ka novom "Žeželju"
Uklonjen deo montažno-demontažnog mosta s petrovaradinske strane - Foto Z. G.
DEMONTIRANjE montažno-demontažnog mosta MD-88 na Dunavu u Novom Sadu nastavljeno je ovih dana uklanjanjem još jednog, od ukupno šest raspona čelične konstrukcije koja je bezmalo 19 godina premošćavala veliku reku stotinak metara uzvodno od Žeželjevog mosta, porušenog u NATO bombardovanju 1999. godine.
Španski konzorcijum "Azvi" koji je, zajedno sa brojnim domaćim podizvođačima na mestu porušenog "Žeželja" lane završio izgradnju novog drumsko-železničkog mosta, preko kojeg je drumski saobraćaj krenuo u septembru, ima ugovornu obavezu i da ukloni MD-88.
- Demontaža privremenog montažno-demontažnog mosta MD-88 počela je 4. oktobra, kada je skinut raspon broj 6, dugačak 36 metara, na novosadskoj strani reke - navode, za "Novosti", nadležni u preduzeću "Infrastruktura Železnice Srbije", i dodaju da je demontaža nastavljena sa desne, petrovaradinske obale Dunava, uklanjanjem još dva čelična segmenta.
Pročitajte još: Prvo putovanje preko "Žeželja" posle 19 godina (FOTO)
Kako je planirano, delovi konstrukcije montažno-demontažnog mosta biće smešteni na ranije predviđenom prostoru novosadske Ranžirne stanice, a da li će eventualno ponovo negde biti upotrebljeni, za neko novo "premošćavanje", još nije obelodanjeno.
Uklanjanjem prvog segmenta MD-88 omogućen je završetak obnove Beogradskog keja na novosadskoj strani reke i uspostavljanje saobraćaja ispod novog drumsko-železničkog mosta, odnosno čitavom dužinom te prometne deonice, kojom se najbrže stiže od centra grada ka auto-putu. A, posle kompletne demontaže privremenog mosta, zajedno sa stubovima u reci, biće stvoreni uslovi da se, kako tvrde nadležni, u drugoj polovini ove godine završi izgradnja pristupnih puteva ka novom mostu, na petrovaradinskoj strani.

Radovi na rasklapanju i uklanjanju čelične konstrukcije MD-88 koja se sastoji od ukupno šest raspona kao i četiri stuba u reci sa po šest armiranih šipova (ukupno 24 šipa prečnika 1,5 metara), trebalo je po planu da bude završena do 1. marta, ali je ta dinamika zavisila od vremenskih uslova, nivoa reke, brzine vetra i protoka vode.
Ipak, nadležni tvrde da će svi ti poslovi biti obavljeni u planiranim okvirima i da će u toku ove godine biti potpuno okončan čitav taj projekat, "započet" pre dve decenije.
"PEROŠEVIĆ" SAGRAĐEN 2000.
PRIVREMENI most izgrađen je u periodu od januara do maja 2000. godine u okviru obnove zemlje, posle NATO bombardovanja. Projektovan je u Saobraćajnom institutu CIP, a dobio je naziv "Boško Perošević", po predsedniku Izvršnog veća Vojvodine koji je ubijen 2000. godine u atentatu na Novosadskom sajmu.