NAPITAK za poboljšanje anemije, spravljen od voća i povrća u laboratoriji Prirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu osvojio je drugu nagradu na prestižnom takmičenju za najbolju biznis ideju u oblasti hrane održanom u Budimpešti. Žiri organizacije Evropskog instituta za inovacije, odlučio je da sok "fe đus" u čijem su stvaranju učestvovale Novosađanke dr Marija Lesjak, dr Ivana Beara i dr Nataša Simin i preduzetnica Bojana Mumović Peruško proglasi drugim timom.

Pročitajte još: NOVOTARIJE SA SAJMA ETNO HRANE: Oljutiš se džemom, a zasladiš sirom

Obradovane uspehom na nadmetanju na kojem se od 75 inicijalnih timova iz Evrope takmičilo šest najboljih, četiri Novosađanke, ističu da je ideja potekla iz laboratorije dr Marije Lesjak, koja se sa koleginicama dr Ivanom Bearom i dr Natašom Simin bavi istraživanjem apsorpcije gvožđa gotovo čitavu deceniju. Još dodaju da je receptura sokova za prevenciju i tretman anemije, bazirana na najnovijim naučnim saznanjima.

- Pošto smo trenutno u fazi pripreme patentne aplikacije, nažalost, još ne možemo otkriti recepturu - kaže Bojana Mumović Peruško. - Mogu samo da kažem da je sok svojevrsna kombinacija voća i povrća. Cilj takmičenja je bio predstaviti inovativnu biznis ideju u formi biznis plana i prezentacije od četiri minuta.

Delotvornost "fe đusa" potvrdile su njegove autorke na sopstvenom primeru, jer se, kako kažu, kao majke i one bore sa anemijom. Pozitivni rezultati testiranja, kao i značajni naučni rezultati, do kojih su došle u svom istraživačkom radu, daje im vetar u leđa, da će ishod velike kliničke studije biti više nego pozitivan.

Pročitajte još:Šest medalja za Srbiju iz programiranja na međunardnom takmičenju

- Naš cilj je da se inovativna ideja patentira i ekskluzivna licenca za proizvodnju ovih sokova ponudi partnerima u zemlji i inostranstvu - ističe ekipa PMF. - Na taj način bismo pozitivno uticali na zdravlje široke populacije, a pre svega majki, trudnica i njihovih beba.


Za predstavljanje inovativne biznis ideje u Budimpešti četiri Novosađanke su se pripremale više od šest meseci, a stručnjaci Evropskog instituta za inovacije i tehnologije su ih savetovali kako da do detalja razviju biznis plan.

ČETIRI UKUSA U ČETIRI BOJE

NAUČNICE i preduzetnica su, kako kažu, u fazi prototipa za četiri ukusa, u isto toliko boja. Zeleni, crveni, žuti i narandžasti nosiće nazive "grin pauer", "red pauer", "jelou pauer" i "orandž pauer".