ZA potrošače je značajno da informacija o prehrambenim proizvodima bude jasna, transparentna i razumljiva običnom čoveku, kao i da je prate podaci o sastavu namirnica. To kaže dr Milica Pojić, iz Naučnog instituta za prehrambene tehnologije u Novom Sadu, koordinatorka međunarodnog projekta "Fudstars", i ističe jednako važnu ulogu potrošača u razvoju novog proizvoda, pored industrije i nauke.

Pročitajte još:Inovativni projekat u čast srpskog naučnika

- Reč je o konceptu otvorenih inovacija, što je ključna aktivnost koja pokreće globalnu prehrambenu industriju i obuhvata proces od rađanja ideje do plasmana novog proizvoda na tržište - kaže dr Pojić. - U tom procesu su i potrošači inovatori, čije preporuke naučnici uobliče u gotova rešenja koja koristi industrija. Naš institut je u čitav proces, uz proizvođača, uključio i određeni broj edukovanih potrošača o kvalitetu hrane. Međutim, da bi sve to zaživelo u praksi, potrebno je da industrija bude inicijator.

Prema rečima dr Pojić, krenulo se obrnutim postupkom, i umesto uobičajenog, da potrošači dobiju gotov proizvod u prodavnicama, oni se sada od starta uključuju u razvoj prehrambenog proizvoda.

Pročitajte još: Potrošačima mora sve da bude jasno

- Upravo to je ključna ideja na kojoj je zasnovan projekat "Fudstars", finansiran u okviru programa za istraživanja i inovacija EU, a poveren na realizaciju Naučnom institutu za prehrambene tehnologije. Projektne aktivnosti zasnovane su na jačanju istraživačkog potencijala našeg instituta, čime jača i sposobnost prilagođavanja novim tehnologijama i inovacijama u prehrambenom sektoru.

DOPRINOS

TOKOM trogodišnje realizacije projekta "Fudstars", veliki broj mladih istraživača je radom u partnerskim institucijama u Irskoj, Italiji i Holandiji unapredio znanja iz raznih oblasti nauke.

- To je značajno doprinelo razvoju njihove naučne karijere i ugledu naše nauke u svetu - kaže dr Pojić.