Vozovi pod budnim okom 25 otpravnika

D. Novković

14. 08. 2018. u 14:17

Završetak rekonstrukcije pruge na deonici Požarevac - Majdanpek predviđen je za 21. novembar. Lokomotive će dočekivati i ispraćati - njih 10 u Požarevcu, a 15 u Zaječaru

Возови под будним оком 25 отправника

Majstori na pruzi Požarevac - Majdanpek

PREDUZEĆE "Infrastruktura železnice Srbije" zaposlila je 25 otpravnika vozova, koji će regulisati saobraćaj na obnovljenoj pruzi Požarevac - Majdanpek. Oni su primljeni putem javnog konkursa, objavljenog početkom juna, a glavni uslov bilo je posedovanje zvanja saobraćajno-transportni tehničar. Obnova ove pruge završiće se u novembru, kada će novoprimljeni otpravnici početi sa dočekom i ispraćajem vozova - njih 10 na području Požarevca, a 15 na području Zaječara.

- Rekonstrukcija pruge odvija se po planu i svakako na vreme, u roku, 21. novembra biće otvorena za saobraćaj. Do tada, vi ćete vredno da učite i da radite, da se pripremate za polaganje pripravničkog ispita i nakon toga da samostalno započnete svoj rad - izjavio je prilikom prijema novih kadrova Miroljub Jevtić, generalni direktor "Infrastrukture železnice Srbije".

Radovi na obnovi pruge počeli su 21. maja, od železničke stanice u Požarevcu, na deonici dugoj 90 kilometara. Oni obuhvataju kompletnu zamenu šina i postavljanje novih pragova i tucanika, na deonici izgrađenoj još 1938. godine, koja ima jedan kolosek, poslednji put remontovan pre tri decenije. Veći deo ove pruge u veoma je lošem stanju, pa su se teretni vozovi, jer putničkog saobraćaja nema već pet godina, kretali brzinom od svega 10 km na sat.

- U modernizaciju pruga ulažemo tri milijarde dinara, prvenstveno na Koridoru 10, ali remontujemo i regionalne železnice. Pri obnovi pruge Požarevac - Majdanpek angažovali smo sopstvenu mehanizaciju i radnike, što predstavlja višestruku uštedu - izjavio je Miroljub Jevtić, direktor "Infrastrukture železnice Srbije". Po okončanju remonta pruge, očekuje se intenziviranje prevoza sirovina i robe, jer će novi kolosek omogućiti povećanje opterećenja sa 16 na 22,5 tona po osovini.

Kandidati koji su prošli na javnom konkursu

PUTNICI

IZ Požarevca putnički železnički saobraćaj odvija se samo prema Smederevu, jer su vozovi za Beograd i Majdanpek ukinuti. Ka Majdanpeku od 21. novembra kreću teretni vozovi, a putnički će saobraćati ako lokalne samouprave pokažu spremnost za finansiranje.


VAŽNA ZA PRIVREDU

PRUGA Požarevac - Majdanpek izuzetno je važna za privredu Istočne Srbije, jer su na nju upućeni rudnici Majdanpek, Kaona i Kostolac, Železara Smederevo, RTB Bor i Luka Prahovo, a u stanici Mala Krsna povezana je i sa Koridorom 10.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije