BRODOGRADILIŠTE IZ PERLEZA: Na dno vuku i radnike
28. 06. 2018. u 17:28
Izgubljena slamka spasa: Iza brodogradilišta u Perlezu ostali milionski dugovi. Bivši zaposleni “Šipjard Bomeksa” ostaju bez pošteno zarađenih plata
Kormilo potpuno izgubljeno pre dve-tri godine
BRODOGRADILIŠTE “Šipjard Bomeks 4M” iz Perleza zimus je “potonulo” zbog stečaja. Prema informacijama iz zrenjaninskog Privrednog suda, sada će za sobom povući i poverioce, među kojima su najbrojniji bivši radnici. Oni će ostati bez svojih pošteno zarađenih plata, i još će morati da plate sudsku taksu!
Stečajni upravnik Dušan Lazić sačinio je listu priznatih i osporenih potraživanja, o kojoj će se raspravljati na ročištu zakazanom za sutra (29. jun). Ravno 100 poverilaca prijavilo je potraživanja od preko 5,9 milijardi dinara. Priznato je skoro 2,6 milijardi, od čega je, međutim, samo 1,1 milijarda obezbeđena garancijama i hipotekama.
Svojevremeno, kada je 2013. vlasnik brodogradilišta beogradski “Bomeks holding” u traženju slamke spasa radio unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR), knjigovodstvena vrednost brodskog navoza, hala i druge imovine u Perlezu, procenjena je na 960 miliona dinara.
- Koliko brodogradilište sada vredi i po kojoj ceni će biti ponuđeno na prodaju kako bi se namirili poverioci, tek će se utvrditi - kaže, za “Novosti”, stečajni upravnik Lazić ocenjujući, ipak, da jedino neke banke, kao razlučni poverioci, imaju šansu da naplate minimalan deo potraživanja.
PROČITAJTE JOŠ - NESLAVAN KRAJ BRODOGRADILIŠTA IZ PERLEZA: Otplovili pravo u stečaj
“Razvlačenje” imovine brodogradilišta koje je kod Perleza, na levoj obali Begeja, niklo 2008, nakon što je u njegovu gradnju “Bomeks holding” uložio 10 miliona evra, počelo je inače pre dve-tri godine, kada je potpuno izgubljeno upravljačko kormilo. Menadžment se vadio na recesiju i krizu u branši, pad narudžbina, a problemi i gubici samo su se množili.
Račun je neprekidno u blokadi od 2015. (za iznos od 172 miliona dinara), a UPPR nije davao rezultate. Poverioci koji su na vreme shvatili šta se sprema, uz pomoć izvršitelja, popisali su i prodali sve što se moglo naći u halama - od alata i mašina, do kancelarijskih stolova, telefona i računara. Zbog duga, “Šipjard Bomeks 4M” ostao je čak bez zgrade portirnice, na kraju i logo-natpisa na ulazu!
Račun u blokadi od 2015, a UPPR nije dao rezultat
.jpg)
Još se prepričava zgoda iz proleća 2016, kada je ovde porinut poslednji proizvedeni brod - za kupca iz Norveške. Otpremljen je put Crnog mora, tajno i noću... A, u nadi da će ga zaustaviti i zapleniti radi naplate potraživanja, poverioci su ga “jurili” sve do rumunske luke Konstanca, ali bez uspeha...
- Navodno su iz Perleza, dok je brodogradilište radilo, “nestala” dva-tri broda, o čemu je obaveštena policija - saznajemo od bivših radnika, ogorčenih što ih je poslodavac prevario, zakinuo na platama - i to pojedinačno u iznosima od po nekoliko stotina hiljada dinara!
Da li zbog ovoga, ili zbog hroničnog nedostatka metalaca, trenutni zakupac brodogradilišta u Perlezu kuka da posla ima, stižu plovila na remont, ali nema radnika.
ZBOG REZERVATA POSEBAN REŽIM
NEIZVESNO je ko će, kada i po kojoj ceni kupiti propalo brodogradilište u Perlezu. Dodatni problem je ispunjavanje strogih ekoloških kriterijuma. Navoz se, naime, nalazi u neposrednoj blizini prirodnog rezervata “Carska bara” i njegov vlasnik dužan je da rad obavlja u posebnom režimu zbog zaštite vode i ptica u rezervatu, a što se dosad slabo kontrolisalo...