Kruševac: Lakše bez hleba nego bez volana

S. BABOVIĆ

21. 05. 2018. u 08:49

U Kruševcu, uprkos lošim privatizacijama i ekonomskoj krizi, lane registrovano čak 30.018 putničkih automobila. U bivšoj SFRJ je samo Maribor imao više vozila po glavi stanovnika

Крушевац: Лакше без хлеба него без волана

Saobraćaj u centru grada na Rasini / Foto S. Babović

KRUŠEVLjANI već gotovo čitav vek voze automobile, a trend velikog broja četvorotočkaša na ulicama u odnosu na broj stanovnika je nastavljen i tokom godina koje karakteriše nevesela ekonomska situacija. Tako je lane broj registrovanih putničkih vozila iznosio 30.018, što je povećanje u odnosu na 2016, kada je automobila bilo 29.215.

Grad sa čak 101 naseljem, u kojem živi više od 120.000 ljudi je, istine radi, i u bivšoj SFRJ važio za sredinu sa veoma gustim saobraćajem, pa je samo Maribor imao više automobila po glavi stanovnika. Uprkos činjenici da su loše privatizacije od 2002. ugasile oko 15.000 radnih mesta, vožnje se kraj Rasine malo ko odriče...


- U zlatno vreme za kruševačku privredu, kada je jedna nepotrošena plata čekala povratak sa letovanja, praktično je svaka kuća u garaži imala po jedno parkirano vozilo - kaže snimatelj Vladan Nikolić koji slovi za vrsnog poznavaoca automobila i svega što je u vezi sa njima. - Popularni "fića", znan i kao nacionalna klasa, tokom sedamdesetih i delom osamdesetih godina prošlog veka bio je najzastupljeniji upravo na kruševačkim ulicama. Ovdašnji ljudi su, međutim, gotovo jednako vozili i "zastavu 101", "tristaća", "pezejca" i "ladu", dok su za nešto ekskluzivnije automobile važili "pežo 404" i "mercedes".

Onda je "zastava 750" posustala i primat je preuzeo "jugo 45", a tek tokom poslednje decenije minulog stoleća je zabeležen masovniji uvoz polovnih vozila, mahom sa Zapada. Kruševljani su i tada pratili trendove, pa su kupovali različite modele "golfa" i "pasata", koji su i danas među najprisutnijima u gradu pod Bagdalom - uz četvorotočkaše iz "opelove" game.

Auto-mehaničarska radnja "Simić", snimak iz 1955. / Foto Arhiv "Slike Kruševca"


Inače, posle Kruševca, najviše se vozi u Trsteniku (11.119 vozila), a slede Aleksandrovac (7.191), Brus (4.143), Varvarin (3.843) i Ćićevac sa 1.885 automobila.


PARKING GLAVOBOLjA

UPRKOS tradicionalno zavidnoj motorizaciji, prva javna garaža u Kruševcu je otvorena tek prošlog leta - na Trgu kosturnica, sa 145 mesta za parkiranje. U planu su, saznajemo, garaže kod Dijagnostičkog centra i kod filijale NSZ.

- Vozačima je trenutno na raspolaganju 2.200 parking mesta, a najveće gužve registrujemo ponedeljkom i petkom od sedam do devet, odnosno oko 16 sati - kaže inženjer saobraćajne signalizacije i razvoja saobraćaja u JP Poslovni centar Branislav Petrović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Razmaza Sujetić

21.05.2018. 16:09

Treba pohvaliti vredne ljude iz JP Poslovni centar koji su uspeli da sužavanjem i skraćivanjem parking mesta na 180x400 uz malo potrošene boje dobiju dodatne parking prostore. Doduše, u njih se auto može uterati jedino automatskim pilotom ili, ako ih sami uparkirate, morate da izađete preko šibera na krovu, ali, Bože moj, parking se isto naplaćuje. Svaka čast za ovog inženjera i njegove kolege na inovacijama.

Pera

22.05.2018. 09:20

Da, ipak, broj automobila nije povezan sa katastrofalnim gradskim javnim prevozom u Kruševcu?!

uozbilji se

23.05.2018. 17:21

@Pera - Znas li kakav je prevoz u Beogradu pa se ljudi opet voze jer nemaju para za auta i benzin. Da ne pominjem kakav je prevoz po Kaludjerici i ostalim periferijama.

samo neka je mir

24.05.2018. 17:52

@Pera - Samo se sirotinja i djaci voze prevozom a vidim ti se zalis sto se vozis autom mada kod vas ima puno mopeda i motora. Ne mislim da ne treba da se sredjuje javni prevoz jer je svuda haos ako je drzavna firma u pitanju ali i da ga srede malo ko bi iz auta u prevoz.A ovi sto se zale na ovo vreme kao za vreme Tita i Milosevica bilo bolje vidimo kako je bilo bolje danas svako po 2-3 auta a za vreme Broza jedan fica i palio se jednom mesecno a za vreme Broza ratovi, proteran narod,lopovluk,sankcije.