Šaltera malo, usluge skupe

Zoran RAJIĆ

16. 04. 2018. u 13:28

Anketa ekološkog pokreta: koliko su građani opštine Vrbas zadovoljni radom javnih ustanova. Kada bi se uvele ocene, službenici bi bili ljubazniji, ocenili ispitanici

Шалтера мало, услуге скупе

Anketiranje na gradskom trgu u Vrbasu - Foto EPV

VOLONTERI Ekološkog pokreta Vrbasa (EPV) sproveli su ovih dana anketu o zadovoljstvu građana radom državnih službi. Predsednik EPV Ratko Đurđevac objašnjava da je svrha ankete bila i da građane podseti da su oni vlasnici novca kojim se finansiraju javne usluge i da je svako pitanje o kvalitetu javnih servisa legitimno, pa čak i neophodno.

Ispitano je 80 prolaznika na Trgu Nikole Pašića u centru grada, od kojih je većina bila nezadovoljna zbog prebukiranosti prihvatilišta za pse i ponovnog velikog prisustva lutalica na ulicama. To je Javnoj agenciji za zoohigijenu i poljoprivredu donelo jedva prelaznu ocenu. Loše su prošle i gradske mesne zajednice, s obzirom na to da oko 50 odsto anketiranih ne vidi opravdanost njihovog postojanja.

Trećinu ispitanika zabrinjava dug period čekanja na zakazane preglede u Opštoj bolnici, kao i neodazivanje opštinskih inspekcija na pozive i izostanak povratnih informacija o nadzoru.

- I pored skromnog broja ispitanika, dobili smo dosta preporuka za poboljšanje rada javnih službi. Veruje se da bi šalterski službenici bili ljubazniji kada bi postojala javna ocena njihovog rada, kao i da bi usluge mogle da pojeftine kroz racionalizaciju poslova. Ukazano je na potrebu veće pažnje u zaštiti ličnih podataka i manje promotivnih i vlastoljubivih lokalnih medija - izneo je Đurđevac.

Finale ankete bilo je usmereno na sklonost građana da prijave zloupotrebu službenog položaja i nenamensko trošenje novca. Na iznenađenje volontera, ispitanici su mahom ustuknuli na ovo pitanje, pa su ih morali podsetiti da je anketa ipak anonimna.

Uz ocene, preporuke za bolju organizaciju rada


- Bez obzira na to, gotovo trećina anketiranih ne bi prijavila zloupotrebe, uz izgovor da u državi ne postoji autoritet koji bi rešavao takve stvari. Nekoliko njih je čak blagonaklono gledalo na eventualno postojanje zloupotreba nižih službenika, pravdajući ih lošim materijalnim položajem - navodi Đurđevac.

Ostali anketirani izjavili su da bi svoje prijave uputili kroz knjige utisaka ili zaštitniku građana i Agenciji za borbu protiv korupcije, a znatno manje policiji, tužilaštvu, predsedniku republike i Ekološkom pokretu.

DOBAR ODJEK

ISKUSTVO anketara je da su građani bili najpre zatečeni, a potom prijatno iznenađeni otvorenošću pitanja.

- Svesni toga da je uzorak ispitanika bio nevelik, anketu ćemo ponoviti, jer očigledno izaziva dobar odjek, a rezultate ćemo predočiti odgovornima u javnim ustanovama - rekao je Đurđevac.

NEPRAVEDAN OBRAČUN GREJANjA

PETINA anketiranih je skrenula pažnju na nepravedan obračun grejanja JKP “Standard”, kao i na nedovoljan broj šaltera u poslovnicama EPS u periodima isplate penzija. Građani su uglavnom zadovoljni kako JKP “Komunalac” održava glavnu ulicu u Vrbasu, ali su primetili da se čistoća pogoršava ka periferiji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije