Iskusne vozače mami plata od 2.000 evra
18. 01. 2018. u 07:35
Da li gradskom saobraćaju preti kolaps uprkos tome što je odobreno zapošljavanje 30 novih vozača. Dok u JGSP "Novi Sad" kažu da imaju vozača, sindikati upozoravaju da problemi tek predstoje
Vozači su zaduženi i za prodaju karata Foto: D. Dozet
PROBLEM odlaska vozača iz Srbije u zemlje Evropske unije gde su daleko bolje plaćeni, nije zaobišao ni novosadskog gradskog prevoznika - JGSP "Novi Sad". Iz ovog gradskog preduzeća saopštavaju kako su, u saradnji sa gradskim vlastima, uspeli da obezbede dovoljan broj radnika. Sa druge strane, međutim, sindikalci upozoravaju da pravi problem tek predstoji, i da će firmu ove godine napustiti duplo više radnika nego lane.
Iz JGSP, međutim, ne strahuju od nedostatka vozača i tvrde da će se prevoz odvijati po redovnom planu.
Pročitajte još: Odoše šoferi u Evropu, plata oko 2.000 evra!
- Kao potvrdu toga imamo i vest da je Komisija Vlade Srbije na prvoj sednici u ovoj godini odobrila zapošljavanje još 30 vozača, a u skladu sa dogovorom iz prošle godine - jasni su u JGSP. - Zahvaljujući tome, ali i naporima rukovodstva preduzeća, sindikata "JGSP Novi Sad 1911", Samostalnog sindikata JGSP "Novi Sad" i oba udruženja vozača i mehaničara, preduzeće nema problema sa odlascima vozača.
U JGSP, takođe, kažu kako su situaciju sa najavljenim odlaskom vozača dočekali spremno, tako da se već duže vreme pravi interna baza kadrova koji moraju da prođu sve faze testiranja i selekcije u skladu sa najvišim svetskim normama.
Pročitajte još: Neće volan za 45.000 mesečno
- Dnevno imamo po nekoliko molbi vozača koji žele da rade u našem preduzeću, a javljaju se čak i vozači iz Beograda i ostalih gradova u Srbiji - jasni su u JGSP. - Sa novim odobrenjem da se zaposli 30 vozača, njihov broj se povećava sa 610, koliko ih je bilo i pre tri godine, na današnjih 640, što je dovoljno da se obezbedi funkcionalan javni prevoz.
Sa druge strane, Obrad Tepić, predsednik Sindikata "Nezavisnost" u JGSP, objašnjava da je firmu lani napustilo oko 60 vozača, a da bi ove godine moglo da ode još 150 njegovih kolega. Razlozi za to su jasni, jer iskusan vozač u inostranstvu može da zaradi i više od 2.000 evra.
- Koliko mi je poznato, predugovore je već sada potpisalo oko 100 naših vozača, koji bi trebalo da odu u Nemačku - ukazuje Tepić. - Deo kolega trebalo bi da ode u penziju, a tu su i oni koji sami nalaze poslove. Nezgodno je to što nam odlaze iskusni vozači, sa stažom od 10 ili 20 godina.
A novi vozači koji se sada zapošljavaju ne planiraju da ostanu do penzije. Potrebno im je da u radnu biografiju unesu da su vozili gradski autobus, jer su tako mnogo cenjeniji. Nama je za neometan rad potrebno oko 630 vozača, a trenutno nas je 610.
Nadam se da će se rešenje naći, jer je to već postao problem na državnom nivou.
PLATA 54.825 DINARA
- PLATE vozačima nažalost ne mogu da se povećju jer nam to ne dozvoljava zakon, tako da će one ostati na prošlogodišnjem proseku od - 54.825 dinara.
Radojko
18.01.2018. 07:43
U inistranstvu ne treba samo da se vozi, nego i prica na stranom jeziku, tako da najbolje da ostanu kuci da voze ili neka pokusaju u nasem ministarstvu inostranih poslova, tamo se ne trazi znanje stranih jezika.
Пре, пар месеци, послао сам на пар адреса, по Новом Саду имејл и ЦВ, у вези посла, а међу њима и ЈГСП, нико не одговара, не требају им возачи.
@Киераш - Posalji opet. Retko to ide iz prve.
Soferi imaju skoro 55 000 din, za 50 eura vecu platu od profesora...i kukaju, a lekar opste prakse ima 56 000 din....da covek stavi prst na celo...
@Bojan - Treba smanjiti plate profesora i lekara opste prakse jos vise, kako bi soferi bili jos zadovoljniji!Ljudi moji razmishljanja nasheg, samo zato sto lekari i profesori imaju male plate eto logike.A za lekare i profesore imamo takodje resenje.Sta se lekari i profesori bune kad poslanici u skupstini imaju male plate...A za poslanike imamo takodje resenjr...itd...Samo poslanici ostaju u Srbiji svi odlaze sto vrede!
Komentari (33)