Iskusne vozače mami plata od 2.000 evra

N. S.

18. 01. 2018. u 07:35

Da li gradskom saobraćaju preti kolaps uprkos tome što je odobreno zapošljavanje 30 novih vozača. Dok u JGSP "Novi Sad" kažu da imaju vozača, sindikati upozoravaju da problemi tek predstoje

Искусне возаче мами плата од 2.000 евра

Vozači su zaduženi i za prodaju karata Foto: D. Dozet

PROBLEM odlaska vozača iz Srbije u zemlje Evropske unije gde su daleko bolje plaćeni, nije zaobišao ni novosadskog gradskog prevoznika - JGSP "Novi Sad". Iz ovog gradskog preduzeća saopštavaju kako su, u saradnji sa gradskim vlastima, uspeli da obezbede dovoljan broj radnika. Sa druge strane, međutim, sindikalci upozoravaju da pravi problem tek predstoji, i da će firmu ove godine napustiti duplo više radnika nego lane.

Iz JGSP, međutim, ne strahuju od nedostatka vozača i tvrde da će se prevoz odvijati po redovnom planu.

- Kao potvrdu toga imamo i vest da je Komisija Vlade Srbije na prvoj sednici u ovoj godini odobrila zapošljavanje još 30 vozača, a u skladu sa dogovorom iz prošle godine - jasni su u JGSP. - Zahvaljujući tome, ali i naporima rukovodstva preduzeća, sindikata "JGSP Novi Sad 1911", Samostalnog sindikata JGSP "Novi Sad" i oba udruženja vozača i mehaničara, preduzeće nema problema sa odlascima vozača.

U JGSP, takođe, kažu kako su situaciju sa najavljenim odlaskom vozača dočekali spremno, tako da se već duže vreme pravi interna baza kadrova koji moraju da prođu sve faze testiranja i selekcije u skladu sa najvišim svetskim normama.

- Dnevno imamo po nekoliko molbi vozača koji žele da rade u našem preduzeću, a javljaju se čak i vozači iz Beograda i ostalih gradova u Srbiji - jasni su u JGSP. - Sa novim odobrenjem da se zaposli 30 vozača, njihov broj se povećava sa 610, koliko ih je bilo i pre tri godine, na današnjih 640, što je dovoljno da se obezbedi funkcionalan javni prevoz.

Sa druge strane, Obrad Tepić, predsednik Sindikata "Nezavisnost" u JGSP, objašnjava da je firmu lani napustilo oko 60 vozača, a da bi ove godine moglo da ode još 150 njegovih kolega. Razlozi za to su jasni, jer iskusan vozač u inostranstvu može da zaradi i više od 2.000 evra.

NOVI AUTOBUSI - U PREDUZEĆE će stići sedam kupljenih novih autobusa, a u planu za ovu godinu je veća obnova voznog parka i modernizacija sistema naplate karata. Svi ovi podaci pokazuju da su glasine o nezadovoljstvu u preduzeću, koje su se prethodnih dana sporadično pojavljivale u javnosti, jeftina politička igra pojedinaca - kažu u JGSP.

- Koliko mi je poznato, predugovore je već sada potpisalo oko 100 naših vozača, koji bi trebalo da odu u Nemačku - ukazuje Tepić. - Deo kolega trebalo bi da ode u penziju, a tu su i oni koji sami nalaze poslove. Nezgodno je to što nam odlaze iskusni vozači, sa stažom od 10 ili 20 godina.

A novi vozači koji se sada zapošljavaju ne planiraju da ostanu do penzije. Potrebno im je da u radnu biografiju unesu da su vozili gradski autobus, jer su tako mnogo cenjeniji. Nama je za neometan rad potrebno oko 630 vozača, a trenutno nas je 610.

Nadam se da će se rešenje naći, jer je to već postao problem na državnom nivou.


PLATA 54.825 DINARA

- PLATE vozačima nažalost ne mogu da se povećju jer nam to ne dozvoljava zakon, tako da će one ostati na prošlogodišnjem proseku od - 54.825 dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (33)

Radojko

18.01.2018. 07:43

U inistranstvu ne treba samo da se vozi, nego i prica na stranom jeziku, tako da najbolje da ostanu kuci da voze ili neka pokusaju u nasem ministarstvu inostranih poslova, tamo se ne trazi znanje stranih jezika.

Киераш

18.01.2018. 08:30

Пре, пар месеци, послао сам на пар адреса, по Новом Саду имејл и ЦВ, у вези посла, а међу њима и ЈГСП, нико не одговара, не требају им возачи.

Bojan

18.01.2018. 08:44

Soferi imaju skoro 55 000 din, za 50 eura vecu platu od profesora...i kukaju, a lekar opste prakse ima 56 000 din....da covek stavi prst na celo...

Problem

18.01.2018. 12:35

@Bojan - Treba smanjiti plate profesora i lekara opste prakse jos vise, kako bi soferi bili jos zadovoljniji!Ljudi moji razmishljanja nasheg, samo zato sto lekari i profesori imaju male plate eto logike.A za lekare i profesore imamo takodje resenje.Sta se lekari i profesori bune kad poslanici u skupstini imaju male plate...A za poslanike imamo takodje resenjr...itd...Samo poslanici ostaju u Srbiji svi odlaze sto vrede!

Slobodan

18.01.2018. 08:51

Odlasku šofera u inostranstvo daje se prevelik značaj. Od svakog nepismenog ili polupismenog čoveka moguće je za nekoliko meseci obuke napraviti šofera. Za dobrog lekara, inženjera, IT stručnjaka, itd. treba između 18-25 godina od upisa u osnovnu školu do završetka školovanja, iskustva uz rad, specijalizacije, doktoriranja (u zavisnosti od zanimanja i oblasti kojom se stručnjak bavi) a uglavnom kod ovih ljudi usavršavanje i akumuliranje znanja traje do penzionisanja.

Гојко

18.01.2018. 11:23

@Mile Brica - Najmanje što država sebi i svojim građanima MOŽE da učini,je to da omogući svim pripadnicima vojske Srbije,i onima koji dobrovoljno služe,je da se obuče za polaganje C kategorije.Takođe,i u školi MUP-a.To je obostrano korisno i zbog ukidanja redovnog vojnog roka došlo je do nedostatka ove profesije.

Кипераш

18.01.2018. 15:32

@Mile Brica - Каква Школа МУП-а, каква Војска? Војска, једва да има за одржавање, Оружиа и Оруђа,одржавање Технике и униформи, а МУП, нема више Школе Полиције, већ једногодишњи Курс, за Полицијске Службенике. Неће нам ваљда Полиција, возити Аутобусе и Камионе по унутрашњем и Међународном Саобраћају...

11111

18.01.2018. 09:20

U inostranstvu moze da zaradi i vise od 2000€...napisite gde u kojoj zemlji? Pisete bezveze i posle se zalite kako ljudi beze u inostranstvo... Svasta... Pozdrav iz gradskog saobracaja Minhena

Zoran

31.01.2018. 16:52

@11111 - Sto se tice plata u inostranstvu, neko tu bre lupa ko otvoren prozor !!! Pozdrav iz Grosshadern-a.

JJ

18.01.2018. 10:01

sve sto je i textu stoji, ali ovi novi vozaci su vecinom divljaci po voznji i ponasanju.

Ranchello

18.01.2018. 11:05

Vozaci gradskog saobracaja u Svedskoj imaju otprilike 18-25.000 SEK (1.850-2.600 €),u zavisnosti od radnog vremena. Postalo je i normalno da ljudi cim skupe malo iskustva odlaze u inostranstvo, jer malo ko ce raditi isti posao za platu od 400 €, a uz to trpiti i svakodnevnu torturu nasih privatnika. A u kasnjenju plata i.losim uslovima i da ne pricamo. Nazalost je tako u gotovo svim sektorima, ne samo u prevozu. Lep pozdrav iz Svedske.

Vladimir

18.01.2018. 11:11

Znaci gradjane prevoze manje iskusni vozaci!A i oni samo dok ne dobiju preporuke.Nabavimo bicikle jeftinije i sigurnije.

Анти Антифа

18.01.2018. 11:38

Који дивљаци возе аутобусе у НС,сачувај Боже

Dejan

18.01.2018. 11:44

radim u Dortmundu,vozaci kamiona polazu kod 95 to je licenca profi vozaca EU,moze da zaradi oko 2000e cistih para,ozenjeni primaju vise od neozenjenih,avozaci autobusa pored koda moraju jezik da znaju,a plate su jace od vozaca kamiona.

Киераш

18.01.2018. 11:45

Слобо, такви Неписмени и полуписмени Шофери, (који сада дрмају превозом)су и довели Саобраћајну Струку и друмски саобраћај, на ово стање.

Киераш

18.01.2018. 11:48

Слобо, за чије Бабе здравља млади људи да се школују за возача и раде у Србији, када на трулом Западу, могу за годуну дана, да зараде, онолико, колико у Србији не могу за ШЕСТ година!

Киераш

18.01.2018. 11:53

Боки, шофер је увек једном ногом у затвору, а другом у гробу, за разлику од Профа и Доктора. Ко брани горе поменутима да положе за возаче и имају већу плату од својих Колега у Струци? Моја, плата возача је 40.000. динара, без прековременог и слободних дана, које тешко могу да остварим и без дневница.

SASA

18.01.2018. 12:28

E nekada se izivljavali, potplati direktora da te primi ,sef voznog parka kaze netreba, onda muvaj njemu, treba drzavni ispit. Pa jaka veza. E sada molite. Platilo bi i GSP neda mu drzava, vlada. To sto ce narod da se gura i da ceka po kosavi, bas njih briga oni imaju sluzbena vozila. Sada ne treba drzavni, jos malo pa ce da zovu i sa "b" kategorijom. Ja sam vozac u penziji to sam radio 38g, tesko je a radio bih opet.

Resenje

18.01.2018. 12:28

Da se proda gradski saobracaj "investitorima" kao i sve sto je rasprodato u ovj zemlji.Naravno da odlaze, bolje raditi u Inostranstvu i zaraditi 2000 nego u zemlji kojoj je plata 200 evra. Jer ovo vise i nije moja drzava Srbija nego "zapadna, "investitorska" gde nijedna firma velika ne pripada Srbiji nego profit ide zapadu.A ja ovde sluzim da placam poreze i pokrivam doprinose drzavi koja je sve prodala pa vise nema novca od profita velikih firmi. Pokrivam Tetke iz Kanade, 24 stana Malome itd

SASA

18.01.2018. 12:36

Lekar ima slicnu platu kao vozac ? Ok. Poslovi su razliciti, lekar u rukama jedan do dva zivota dnevno, vozac svakog dana na stotine. Lekar nikad kaznu nije platio a gresio je, vozacu mogu dozvolu da oduzmu i kraj. Lekar ima procenat od lekova, propisuju sve ono sto se kupuje i sto je skupo. Lekar ima silne komisije za koje je placen. Kod lekara se neide praznih ruku a ko casti vozaca.

Branislav

18.01.2018. 14:53

@SASA - Lekar je studirao medicinu 6 godina+ specijalizacije+staž itd, smešno je porediti vozača i lekara..

DARKO

13.02.2018. 23:18

@SASA - Da slazem se, samo kazi da lekari studiraju o trosku drzave a onda i oni idu gde je bolje.

Paki

08.04.2019. 08:48

@SASA - Slazem se. Upravo je toliko i potrebno da se od vozaca amatera postane profesionalni vozac, 6 godina iskustva.

Киераш

18.01.2018. 12:49

Саша, возаче части ко стигне, нашом заслугом, или онако из хира, све по родослову, Оца, Мајку, Сестру, Жену, Децу...

nibrS

18.01.2018. 13:38

Bože,šta sve ovdje može da se pročita. Zar trebaju putnici da časte vozača,pacijenti doktore i sl. Evo saznasmo ko sve,kakve i od koga dobija provizije i povlastice i tako to... Pretpostavljam da tamo gde je šatro 2000 eura plata,nema poklona i povlastica. Već vjerovatno samo jedno,a to su dve stvari, rad,rad i samo rad... Voleo bih da autori teksta napišu gdje su te plate tako velike i koji su uslovi rada. Ovako,mlatimo praznu slamu.Hvala.

Nebojsa007

18.01.2018. 14:12

Za 11111. Postovani gospodine u Becu je plata gradskog vozaca 2200e. Sve najbolje. Napustite Minhen i predjite u Wien (Bec)

Информација

18.01.2018. 21:05

У неким земљама експериментишу са мајмунима као возачима у јавном градском саобраћају и резултати су охрабрујући. Мањи су мајмуни него шофери, не возе ништа лошије од њих а уз то много мање коштају.