ZAJEDNIČKA inicijativa studenata Departmana za mehanizaciju i konstrukciono mašinstvo novosadskog Fakulteta tehničkih nauka i nastavnika Katedre za motore i vozila, rezultirala je prvim vozilom na hibridno-električni pogon. Prevozno sredstvo nazvano "hermes", nastalo posle više od 300 sati napornog rada u laboratorijama uskoro će imati i prvu probnu vožnju.

Nestrpljivo iščekujući trenutak kada će da sednu za volan ovog vozila, Srđan Savić i Nikola Ilanković, studenti koji su učestvovali u stavarnju ovog futurističkog automobila, ističu da im je rad na ovom projektu omogućio da primene ona znanja koja su stekli tokom studija.

- Sve teorijski naučeno primenili smo i praktično na svim sistemima koje imaju savremena vozila ovog tipa - predočava Savić, koji studije privode kraju. - Time pre svega mislim na hibridni pogon koji je na našem vozilu.

Ne krijući zadovoljstvo što su posle marljivog rada ideju sproveli u delo, Savić dodaje da ovim projektom žele da podstaknu buduće studente da upišu studijski program mehanizacija i konstrukciono mašinstvo, jer će im pružiti sve ono što bi želeli da nauče iz oblasti automobilske industrije.

PROČITAJTE JOŠ - „Hibridi“ u Srbiji još pod ručnom

DUPLI POGON GLAVNA karakteristika vozila je hibridno-električni pogon. Prednju osovinu pokreću dva elektromotora smeštena u točkovima, a zadnju benzinski motor sa mehaničkom transmisijom.

Nikola Ilanković, koji je sada na master studijama i postao je saradnik u nastavi, kaže da nije uvek sve bilo lako prethodnih meseci, jer su se susretali sa mnogim teškoćama.

- Velika stvar je to što će učesnici u ovom poduhvatu sutra moći da kažu da su bili deo ovog projekta hibridnog vozila, od crteža na papiru pa do prvih pređenih kilometara.

Docent dr Boris Stojić sa Departmana za mehanizaciju i konstrukciono mašinstvo kaže da je u početku tim imao 12 članova, a da trenutno na "hermesu" rade njih četvorica.

PROČITAJTE JOŠ - Srbija ne stimuliše kupovinu ekoloških vozila: Kola na struju bez olakšica

- Sadašnji izgled hibridnog vozila nije konačan - otkriva nam dr Stojić, i napominje da će naredne generacije studenata moći da unapređuju vozilo. - Početna ideja je bila da se stavi karoserija od providnog materijala kako bi se video svaki deo, ali još nije odlučeno kako će vozilo na kraju izgledati.