Tokom studija, softverski inženjer Dušan Radojević iz Loćike kod Rekovca odlučio je da pokrene porodični biznis. Ideja mu je sinula kada je video da njegovi cimeri za doručak pojedu celu teglu ajvara koju je doneo od kuće. Iako su bili malo nepoverljivi, njegovi roditelji su prihvatili izazov i pre šest godina napravili 1.000 tegli ove popularne zimnice.

Kako je ona brzo "planula" preko društvenih mreža, Radojevići su rešili da prošire proizvodnju. Oni prerade 60 tona domaće paprike, a tržištu isporuče preko 11.000 tegli blagog, ljutog i novog hrono ajvara, kao i cepkane paprike. Proizvodni program obogatili su i sokom od paradajza u tegli, lovačkom salatom, džemovima od šljive, kajsije, šipka i drena.

- Sve radimo po starinskoj recepturi i to od proizvodnje povrća i voća pa do prerade na smederevcima. Angažovali smo celo selo na uslužnom ručnom pečenju i ljuštenju paprika, koje potom prerađujemo, upržavamo i kao ajvar pakujemo u tegle. Pored dobre paprike, za kvalitetan ajvar potreban je "smederavac" i proizvodnja u malim serijama - kaže Živko, glava porodice Radojević.

Ova porodična firma tokom avgusta, septembra i oktobra upošljava stotinak radnika, a celokupnu proizvodnju preko interneta odmah distribuira na tržište. Njihov brend "domaći ajvar" ima stalne kupce, a ko god ga proba, ostaje veran tom ukusu.

- U Beogradu se bavim programiranjem, a u septembru i oktobru sam agroinformatičar. Voleo bih da jednog dana izvozimo naše proizvode, ali sam svestan da su nam za to potrebna velika ulaganja u sertifikate i standarde. U svakom slučaju, svim poljoprivrednicima bih preporučio da ono što proizvedu prerade u finalne proizvode - veli Dušan.

Predsednik SO Rekovac Goran Đorđević kaže da Radojevići treba da budu primer ostalim porodicama koje treba da se osmele i osmisle neki porodični biznis, makar on bio i sezonski.

Mesto gde se pravi sladak proizvod

POMOĆ SAMOUPRAVE

- LOKALNA samouprava svake godine izdvaja sredstva za podsticaje proizvodnje. Ovakvi primeri moraju da se podrže, jer će i drugima biti pokazatelj da mogu mnogo da postignu. Bolje je ulagati u porodične firme naših sugrađana, koji imaju bazu i tradiciju, nego dovoditi strance, jer je teže i manje isplativo - ocenjuje Đorđević.