VRBAS - Autobusi Javnog preduzeća za prevoz putnika "Vrbas" u Vrbasu, kojima je ponestalo goriva, ostali su i bez vozača. Naime, da bi moglo da funkcioniše, preduzeće "Vrbas" je iznajmilo autobuse "Dunav-prevoza" iz Bačke Palanke, kojima upravljaju vozači ove firme.

- Sklopili smo ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, prema kojem smo od "Dunav-prevoza" zakupili autobuse sa šoferima iz Bačke Palanke, a zadržani su naši kondukteri, jer je to uslov da ne izgubimo linije. Domaći šoferi su upućeni na godišnji odmor, posle kojeg će im biti uručeno rešenje o radnom mestu vozača-konduktera. Istovremeno će biti otpušteni kondukteri koje smo angažovali po ugovorima o privremenim i povremenim poslovima - objasnio je Čedo Subašić, koji je uoči Nove godine podneo ostavku na funkciju v. d. direktora i vratio se na mesto rukovodioca saobraćajno-tehničkog sektora JP "Vrbas".

Autobusi iz Bačke Palanke stigli su kao spas nakon što su vozila JP "Vrbas", inače i vrlo stara, prekinula vožnju usled nedostatka goriva, a radnici zbog toga protestovali su ispred zgrade SO. Zaposleni su tužili firmu zbog neisplaćenih zarada i tako blokirali račun preduzeća, posle čega je NIS, kao dobavljač, pustio svoje menice za potraživanje od 10,6 miliona dinara i obustavio isporuku goriva.

- Najvažnije je da sada nesmetano saobraćamo i da učenici i studenti bez problema putuju do škola i fakulteta, a radnici do posla. JP za prevoz putnika "Vrbas" nije direktni budžetski korisnik, tako da opština nema obavezu da ovom preduzeću obezbeđuje plate i obnavlja vozni park, ali ćemo, kao i dosad, učiniti sve da ono ne propadne. Aktuelna opštinska vlast je izmirila sve fakture JP "Vrbas" i obezbedila ovom preduzeću isključivo pravo prevoza u lokalu - istakao je predsednik opštine Milan Glušac.

Predrag Baletić, predsednik Samostalnog sindikata u JP za prevoz, predočava da se glavna bitka vodi za socijalni program kako bi se osigurali radnici koji ostanu bez posla. Rukovodstvo preduzeća navodi da bi broj zaposlenih sa sadašnjih 81 trebalo da bude sveden na 50.

- Tražili smo pomoć za JP "Vrbas" u tri ministarstva. Rečeno je da se radnicima umesto socijalnog programa mogu garantovati samo minimalci za poslednjih devet meseci. Ukazano je da je preduzeće ovog tipa neodrživo i u najvećim gradovima i da bi za njegov opstanak najbolje rešenje bilo javno-privatno partnerstvo ili neki drugi oblik udruživanja - rekao je Glušac.

DIREKTORI KAO NA TRACI

RADNICI tvrde da su problemi mogli da budu izbegnuti da se ranije vodilo računa o smanjivanju broja zaposlenih, uz odgovarajuće otpremnine, i da su pažljivije birani direktori, koji su se, kako kažu, smenjivali kao na traci. Za nešto više od tri godine, u JP za prevoz promenjeno je čak pet direktora. Subašić je svoju ostavku obrazložio zdravstvenim problemima, a umesto njega je izabran Ognjen Vasiljević, takođe, kadar preduzeća.