RADOVI na izgradnji Žeželjevog mosta izvode se prema planiranooj dinamici i ukoliko ne bude nekakvih nepredviđenih situacija, trebalo bi, kako je i najavljeno, da bude završen do kraja iduće godine.

Novi drumsko-železnički most, koji se gradi na mestu porušenog u NATO bombardovanju 1999, biće od vitalne važnosti i za realizaciju budućeg projekta brze pruge Beograd - Budimpešta na evropskom Koridoru 10.

- Nema, zasada, nikavih zastoja, niti odlaganja gradnje. Radovi će se odvijati i preko zime, osim u slučaju ekstremno niskih temperatura i velikih udara vetra, koji onemogućavaju njihovo izvođenje - ističu nadležni u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Manji od ukupno dva luka mosta, dugačak 180 metara, trenutno se nalazi na petrovaradinskoj obali Dunava i spreman je za "navlačenje" na stubove. U njega su instalirani privremeni metalni oslonci za "lansiranje", koji ukrućuju konstrukciju i sprečavaju deformaciju, dok su na velikom luku, dužine 220 metara, u toku radovi na uklanjanju privremenih oslonaca, koji su omogućavali sklapanje, odnosno zavarivanje čeličnih elemenata i formiranje konstrukcije. Posle toga, počeće ugrađivanje cevi "vođica" za prolaz kose vešaljke i instalacija.

Poseban građevinski poduhvat je centralni stub mosta "S3", koji se nalazi u reci. Na tom delu izvode se radovi na postavljanju oplate i armature za četvrtu i petu fazu tela stuba, kako bi potom bio izbetoniran deo u visini od sedam metara. Tokom januara i do sredine februara biće obavljani radovi na ležišnoj gredi stuba - postavljanje armatura, oplata, ugradnja delova ležišnih oslonaca na stubu, betoniranje, u visini od 2,4 metra, tako da će ukupna visina stuba iznositi 19 metara i 40 centimetara.

U završnoj fazi dolazi betoniranje kolovozne konstrukcije i postavljanje železničke infrastrukture na mostu.

FINANSIJERI UKUPNA vrednost novog Žeželjevog mosta dostigla je 48,3 miliona evra. Od tog iznosa, EU obezbeđuje 26,2 miliona, a ostatak troškova podeljen je na Pokrajinu i Grad Novi Sad. Ugovorena vredost radova u januaru 2011. iznosila je 45,3 miliona evra.

- Nema nikakvih problema sa izvođačem i podizvođačima - ističu u resornom ministarstvu i dodaju da Grad Novi Sad i AP Vojvodina, kao sufinansijeri, potpuno i na vreme izvršavaju dospele obaveze.

Prema planu izgradnje, završetak Žeželjevog mosta je predviđen za kraj 2017, a demontaža obližnjeg montažno-demontažnog mosta za februar 2018. godine.

SLOBODNO 800 MILIONA

PREDSEDNIK Pokrajinske vlade, Igor Mirović, izjavio je da će značajne investicije na teritoriji Vojvodine biti finansirane i direktno iz republičkog budžeta.

- Republika u punom iznosu preuzima investiranje, kad je reč o završetku radova na Žeželjevom mostu. Samo po tom osnovu, mi smo u pokrajinskom budžetu "oslobodili" 800 miliona dinara i ta sredstva će biti usmerena na druge projekte.

KONZORCIJUM

IZVOĐAČ radova na Žeželjevom mostu je špansko-italijanski konzorcijum AZVI. Sa podizvođačima grade most dužine 474 i širine 30 metara. U njegovih pet stubova ukupno će biti ugrađeno oko 9.000 kubnih metara betona i 3.000 tona armature, a u dva luka još 11.000 tona čelika.