Dosadašnji pokušaji privatizacije i pronalaženje strateškog partnera Fabrike "Zastava-specijalni automobili" u Somboru nisu uspeli, pa je sudbina ovog nekadašnjeg giganta po svoj prilici poznata.

Naime, Privredni sud u Somboru usvojio je predlog Ministarstva privrede i otvorio stečajni postupak nad ovim preduzećem, zbog trajne nesposobnosti plaćanja. Za stečajnog upravnika imenovana je Agencija za licenciranje stečajnih upravnika.

Poverioci su pozvani da u roku od 60 dana prijave svoja potraživanja, a dužnici da ispune svoje obaveze bez odlaganja prema stečajnoj masi. Prvo poverilačko ročište i Skupština poverilaca zakazano je za 26. septembar, a ispitno ročište za 14. novembar.

Dolaskom "Fijata" u Srbiju, krajem 2008. godine, fabrika u Somboru, koja je u sastavu kragujevačke Grupe "Zastava vozila", ostala je jedina koja je nastavila proizvodnju nekadašnjeg "Zastavinog" programa.

Prestankom proizvodnje "Zastavinih" putničkih automobila, kao kolateralna šteta, somborska fabrika je u decembru 2010. godine proizvela poslednje modele "pikapa" i "florida poli". Posle 120.000 proizvedenih specijalnih višenamenskih vozila stiglo se do kraja. U 2010. godini proizvedeno je 156 vozila i nakon toga je, praktično, prestala proizvodnja.

POVRŠINA FABRIKA "Zastava-specijalni automobili" raspolaže površinom od devet hektara, od kojih je 2,5 hektara pod krovom, i ima svu nepohodnu infrastrukturu. Osim toga, ima izlazak na dva magistralna puta.

Od tada je preduzeće u restrukturiranju i usledilo je traženje investitora. Odmah po gašenju proizvodnje prvi ozbiljni strateški partner, italijanska "Stola" obišao je fabriku. Narednih godina za za somborsku "Zastavu" interesovalo se još nekoliko italijanskih i kineskih preduzeća. Tako su se na oglas Agencije za privatizaciju 2013. javile dve firme, od kojih je jedna kineska "Huang Hui" iz oblasti auto-industrije zaiteresovana da ovde proizvodi "pikap" vozila. Predstavnici te kompanije posetili su fabriku i usledili su pregovori o saradnji. Međutim, do saradnje ipak nije došlo, iako je, tada, izgledalo da je to najozbiljniji strateški partner.

Srpsko-grčka firma "Spajder" koja je zakupila deo fabrike i u čijim pogonima proizvodi kontejnere za održavanje javne higijene za inostrana tržišta, poslala je Ministrastvu privrede pismo o namerama da kupi polovinu preduzeća, ali ništa od toga nije ostvareno.

Krajem prošle godine "Zastava-specijalni automobili" u Somboru je predala Agenciji za privatizaciju program za prodaju imovine. Imovina preduzeća će biti prodata iz stečaja.