Kraljevu preti prekid i gradskog prevoza
17. 06. 2015. u 08:55
Kraljevački "Autotransport" ukida autobuske linije koje voze do sela. Problem nelegalni taksisti i neisplativost vožnji
AUTOBUSKO preduzeće "Autotransport" početkom ovog meseca je zbog ekonomske neisplativosti ukinulo lokalne autobuske linije koje saobraćaju van teritorije grada. A ukoliko se ne postigne dogovor sa lokalnom samoupravom o uslovima rada, i ne reši problem sve više nelegalnih taksista u Kraljevu, iz ovog preduzeća najavljuju da više neće obavljati ni gradski prevoz.
Od početka meseca "Autotransport" je već ukinuo linije od Roćevića prema Kaoni, zatim od Studenice i Bogutovačke Banje ka okolnim selima, prema Gledićkim planinama, kao i prema Goču. Plan "Autotransporta" je da na lokalu ubuduće sa ukupno dvadesetak autobusa saobraća samo na teritoriji grada.
- Lokalna samouprava je na sebe preuzela odgovornost da stvori uslove za nesmetani rad prevoznika. Ali, umesto toga, praktično je omogućeno divljim taksistima da po ceni autobuske karte prevoze putnike. Zbog toga imamo velike gubitke i nešto moramo da preduzmemo - kaže Zoran Maričić, zastupnik kapitala u "Autotransportu".
O problemu gradskog prevoza u Kraljevu uskoro bi trebalo da raspravljaju i odbornici lokalnog parlamenta. A ukoliko se ne postigne dogovor, umesto "Autotransportu" prevoz putnika na lokalnim linijama od 1. jula, najverovatnije, biće poveren se drugim privatnim prevoznicima.
- Onemogućićemo rad nelegalnim taksistima, ali ćemo pre svega građanima omogućiti kvalitetan i bezbedan gradski prevoz. To podrazumeva, nove, klimatizovane autobuse. Svesni smo situacije u kojoj se nalazi "Autotransport", ali je nedopustivo da u njegovim autobusima leti radi grejanje, a zimi hlađenje - kaže Tomislav Ilić, gradonačelnik Kraljeva.
Iz "Autotransporta" poručuju da bi ovo preduzeće, u slučaju da se odluka o zabrani divljih taksista zaista sprovede u delo, moglo da ostvari profit i od 120 dinara po kilometru, što bi otvorilo i mogućnost investiranja u nove autobuse.
"LINIJAŠI"
PREMA nezvaničnim procenama, gradom trenutno krstari stotinak nelegalnih taksista koji prevoze putnike po ceni karte, preuzimajući ih na autobuskim stajalištima. Vožnja "linijašem" do Mataruške Banje košta 70 dinara, koliko i autobuska karta, dok bi vožnja registrovanim taksijem iznosila 400-500 dinara.
- Otimaju mušterije i "Autotransportu" i nama koji smo registrovani i uredno plaćamo porez i dažbine - kaže jedan kraljevački taksista.