Vrbas: Potrošači bi vodu za džabe
07. 02. 2015. u 07:45
Anketa pred najavljenu rekonstrukciju vodovodne mreže: Većina ispitanika smatra da bi investicije u vodovod trebalo da obezbedi država Srbija
Pred najavljenu rekonstrukciju vodovodne mreže u opštini, komunalci u Vrbasu sproveli su anketu o zadovoljstvu potrošača uslugama vodosnabdevanja. Čak 71 odsto ispitanika smatra da voda sa česme nije dobra, jer su vodovodne cevi stare, a 80 odsto zastupa stav da bi investicije u vodovod trebalo da obezbedi država.
Anketa je urađena u poslednjem kvartalu prošle godine, kao deo programa koji JKP "Standard" u Vrbasu realizuje u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede i životne sredine i Nemačkom razvojnom bankom KfW, sa ciljem da se osigura redovno vodosnabdevanje, poboljša kvalitet vode i unapredi korisnički servis.
- Nemačka banka spremna ja da u vrbaski vodovod uloži tri miliona evra, pod uslovom da naplativost vode bude veća od 95 odsto. Trideset odsto kredita bilo bi dodeljeno bespovratno, a 70 odsto bi trebalo da se vraća posle grejs perioda od pet godina, i to iz cene vode koja bi za to vreme dostigla tržišnu vrednost. Sadašnja cena od 39,93 dinara po kubnom metru je niska i razlog je zašto se pijaća voda nekontrolisano troši - rekao je direktor JKP "Standard" Radomir Čurović.
Međutim, samo 56 odsto korisnika prihvata da je voda iz vodovoda jeftina i bezbedna, dok 46 odsto misli da bi voda iz kućnih slavina trebalo da bude besplatna, s obzirom na to da je prirodni resurs.
Najveći broj potrošača (89 odsto) saglasan je da je voda iz vodovoda ograničen resurs i da je ne treba trošiti uludo, 87 odsto potvrđuje da se ona stalno nalazi nadohvat ruke, ali samo 42 odsto ocenjuje da je uvek kvalitetna za piće. Dve trećine anketiranih smatra da je voda iz prodavnice zdravija od česmovače, mada je isto toliko njih uvereno da iza medijskih napisa o lošem kvalitetu vode iz vodovoda stoje proizvođači flaširane vode.
Tek nešto više od trećine ispitanih smatra da bi ulaganja u vodovodnu mrežu trebalo da plate potrošači kroz cenu vode, dok bi nešto manje od polovine odobrilo povećanje cene vode ako bi se garantovalo kvalitetnije vodosnabdevanje.
ZADOVOLjSTVO I PROPUSTI
UBEDLjIVA većina potrošača u Vrbasu zadovoljna je redovnošću isporuke vode, ponuđenim načinima plaćanja, jasnošću i tačnošću računa za vodu i ljubaznošću i odgovornošću službenika na šalterima, čitača vodoomera i tehničkog osoblja. Ipak, ukupan indeks zadovoljstva potrošača je 63 odsto. To znači da je ispunjeno dosta njihovih zahteva, ali da postoje i propusti, konstatovao je Čurović.