Prevoz u NS: Veće kazne za švercovanje
15. 01. 2015. u 08:48
Novi Sad: Od sada oštrije novčane kazne za vožnju bez karte u autobusima gradskog prevoznika. Podaci o putnicima stižu komunalnoj policiji, koja piše kaznu od 6.000 dinara
NOVOSAĐANI koji imaju običaj da se u autobusima JGSP “Novi Sad” voze bez kupljene karte, trebalo bi ubuduće da dobro porazmisle. “Besplatna” vožnja mogla bi ubuduće da ih vrlo skupo košta. Podaci o “šverceru” biće dostavljani komunalnoj policiji, koja izdaje prekršajni nalog, a to povlači plaćanje kazne od 6.000 dinara.
Odbornici Skupštine grada usvojili su krajem prošle godine izmene Odluke o javnom prevozu putnika u Novom Sadu, koje stupaju na snagu osam dana po objavljivanju u “Službenom listu” grada.
- Izmenama je regulisano da je putnik, koji se u autobusu zatekne bez važeće vozne karte, odnosno isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, dužan da plati voznu i posebnu kartu - kažu u JGSP. - Ukoliko putnik odbije da kupi posebnu kartu, kontrolor je dužan da sačini zapisnik.
Podaci iz takvog zapisnika unose se potom u službenu evidenciju i dostavljaju komunalnoj policiji radi izdavanja prekršajnog naloga.
- U slučaju da je komunalni policajac prisutan u kontroli, putniku koji nije kupio posebnu kartu odmah će izdati prekršajni nalog - jasni su u JGSP. - Ukoliko dođe do ovakvog epiloga, putnik koji je zatečen u autobusu bez vozne karte, ili je odbio da je pokaže, biće kažnjen novčanom kaznom od 6.000 dinara. Prema Zakonu o prekršajima, ukoliko se kazna plati u roku od osam dana, njen iznos se umanjuje za 50 odsto.
Prekršajni nalog, kako navode u JGSP, neće se izdavati ako putnik “švercer” plati voznu i posebnu kartu, čija cena je nepromenjena i iznosi 1.650 dinara na gradskim i 3.050 dinara na prigradskim linijama. Sve ove peripetije u gradskom prevozu mogu, pak, da se izbegnu kupovinom karte, koja u prvoj zoni košta 55 dinara.
Odluka o javnom prevozu predviđa i da je putnik, koji se zatekne bez važeće vozne karte ili isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, dužan da kontroloru pokaže ličnu kartu ili drugu javnu ispravu o identifikaciji i da uz to plati voznu i posebnu kartu.
Međutim, kako iskustvo pokazuje, ova odluka je dosad vrlo često bila "izvrdavana", tim pre što kontrolori JGSP nemaju pravo da legitimišu putnike. Problem bi mogle da postavljaju i savremene lične karte sa čipom, jer na njima nema podataka o adresi.
Putnici bez karte su i do sada bili prilično maštoviti, kada je trebalo da objasne zašto nisu kupili kartu za vožnju.
- Najčešće slušamo kako su zaboravili pokaznu kartu ili da im je istekla markica za prevoz - navode svoja iskustva kontrolori. - Često imaju i opravdanje da se voze samo jednu stanicu, ali ima i onih koji samo ćute i ne daju svoje podatke. Nažalost, imali smo i slučajeva da su nas putnici verbalno i fizički napali samo zato što smo im zatražili kartu na uvid.
POVLAŠĆENI
JGSP “Novi Sad”, kako ističu u preduzeću, nastoji da putnicima učini pristupačnijim javni prevoz, time što im daje mogućnost kupovine mesečnih markica, koje se za veliki broj kategorija prodaju po povlašćenim cenama.