Piroćanac izumeo uređaj koji štedi i do 50 posto goriva

Tanjug

12. 01. 2014. u 12:50

Piroćanac Jovica Pešić izumeo je uređaj koji omogućava uštedu goriva u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i do 50 procenata

Piroćanac Jovica Pešić izumeo je uređaj koji omogućava uštedu goriva u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i do 50 procenata, a uz to, emisiju štetnih gasova, poput ugljen-monoksida smanjuje skoro tri puta u odnosu na klasične savremene motore.

Kako je Tanjugu izjavio Pešić, kome ovo nije prvi pronalazak, uređaj je prošao brojna ispitivanja na Mašinskom fakultetu u Nišu čiji su rezultati veoma ohrabrujući pa ga uskoro očekuje i serijska proizvodnja.

"Interesantno je da su rezultati ovog uređaja bolji na starijim motorima, koji se najviše i voze na našem području. Tako sam ugradnjom ovog uređaja na starom traktoru "IMT" uspeo da ostvarim uštedu goriva od preko 50 posto što je zaista izvanredan rezultat.

"Reaktor se ugrađuje u izduvni sistem motora. Sastavi deo je i posuda u koju se sipa destilovana voda koja je neophodna za rad reaktora, a ugrađuje se i sistem termootpornih creva i specijalni usisnik koji se montira u usisnu granu automobila", kaže Pešić i dodaje da su rezultati takođe impresivni i kada je reč o emisiji štetnih gasova.

"Za vreme rada motora imate sijaset gasova koji nastaju, koji su zapaljivi, a ne koriste se za dobijanje energije u samom motoru. Ovaj uređaj potpomaže da i ti gasovi budu spaljeni u samom cilindru motora tako da na izduvu skoro da nema nikakvog dima. Prilikom ispitivanja na Mašinskom fakultetu u Nišu emisija ugljen-monoksida u motoru u kome je ugrađen reaktor od 9 procenata, smanjena skoro tri puta na 3,14", objašnjava Pešić, koji je završio Elektrotehničku školu u Nišu i studirao na Elektronskom fakultetu u Nišu.

Piroćanac Zoran Jovanović je pre tri meseca instalirao rekator u svoj automobil "reno senik".

"Prvu stvar koju sam primetio je da auto ima dosta veću snagu. Potrošnja u gradskoj vožnji u Beogradu gde radim je oko 6,3 litara na 100 kilometara, a reč je o dizel motoru snage 1.900 kubika", kaže Jovanovoć.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (22)

4c

12.01.2014. 13:27

Sad ce to neka naftna kompanija da otkupi i zabrani proizvodnju i upotrebu.Tako da o ovome necemo vise cuti.

Petrovic Nikola

12.01.2014. 14:22

@Slobodan - Ne! to je HHO generator koji elektrolizom destilovane vode izgvaja vodonik koji potpomaze sagorevanje goriva u cilindru i na taj nacin povecava stepen iskoriscenosti goriva. Izmislio toplu vodu. you tube je prepun takvih klipova ali svaka mu cast sto je to resio da komercijalizuje.

Bezposlen

12.01.2014. 14:43

@grga974 - Pa kakva je ušteda ako Reno Senik 1.9 dizel troši 6,3 litara u gradu. Pa evo meni je isti taj motor trošio između 6 i 7 litara bez ikakvih uređaja, zavisno od stila vožnje, vremenskih prilika i kvaliteta goriva. nekada mi je trošio 6, a nekada 7 i šta je sada ovde spektakularno ako troši 6,3 sa tim nekakvim revolucionarnim izumom?

Ruben Lonuestro

13.01.2014. 15:04

@grga974 - bravo Grga ; mislim da je pirocanac naucio srz kapitalisticke prevare: izmisliti nesto nepotrebno i beskorisno pa ga dobrim marketingom proglasiti kao preko potrebno. Ali posto je mlad treba mu tolerisati.

prodajem planinski vazduh u flasama

12.01.2014. 14:18

Pirocanac, sta ce... Kako se tako "genijalne" ideje nije niko pre setio, da izduvne gasove mesa pomocu "reaktora" (decko je stvarno genije za bombasticne izraze) sa destilovanom vodom i vraca u motor? I koliko mu je radio traktor? Dva sata? To je dobra ideja za stopostotnu ustedu goriva - pokvaris i miran.

baba Simana

12.01.2014. 18:45

@brzi - Pronalazak je jos u fazi ispitivanja pitam se samo hoce li motor moci da izdrzi ovo opterecenje ?

dizelas

12.01.2014. 23:20

@brzi - Bas, ispada da mu je pre ''izuma'' trosio vise od 12 litara na 100km! Ja sam ocekivao da ce da kaze neku malu cifru, a ne sa ustedom 6 litara i to na renou senik a ne nekom koji guta gorivo.

Srki

12.01.2014. 16:04

To je sistem HHO,i nije baš smanjena potrošnja 50%.Kod nas u Doboju je lik napravio taj sistem koji razdvaja vodonik i kiseonik,prilikom tog razdvajanja stvara se plin koji je veoma eksplozivan i ne može se uspremati kao propan butan.On se mora odmah trositi,ali nisu kontali šta kada dođu veliki minusi jer voda će lediti i eto problema.A ušteda je 10% do 15%

Kole

13.01.2014. 00:51

@Srki - Nešto si ti pobrkao. U ovom članku se uopšte ne radi o tom sistemu koji proizvodi vodonik već o tome da se iskorištavaju izduvni gasovi.

Блендер

12.01.2014. 20:11

Све је на месту, идеја је сјајна али генерално снаге 1900 кубика не може да буде никако. Запремине да.

Miro Markovic

13.01.2014. 03:04

Svaka cast tebi Jovice! Svim nasim ljudima, koji se trude da svojim umecem, radom, i ogromnim intelektualnim ulaganjima, sebi i svima nama pomognu, treba ako mozemo da pruzimo ruku pomoci i podelimo radost sa njima. Oni su svi deo svih nas i njima svi treba da se ponosimo. Stidim se ovdasnjih podrugljivih komentara i omalovazavanja. Cesto se pitam da li je to neko proklestvo medju nama. Sta se sa nama svima dogadja, Boze nas?

nikola

13.01.2014. 13:27

Ovo zvuci skroz nesto slicno kao GEET reaktor. Naravno nije nista novo izmislio. Cak sa pravim GEET reaktorom moze da se ubaci bilo koja tecnost, ne samo destilovana voda. Pogledajte YouTube snimke. Definitivno ugradjujem tu stvar kada kupim svoj prvi auto, ali ne planiram da kupim neku komercijalizovanu glupost, nego da ga uradim sam po besplatnim nacrtima koji se mogu naci na GEET sajtu. Svaka cast coveku za komercijalizaciju ali ovo ce se brzo proslediti GEET originalnom pronalazacu.