Poskupljuju polovnjaci
09. 01. 2014. u 13:53
Više od 50 špeditera iz Subotice protestovalo zbog novog načina carinjenja
NEZADOVOLJNI odlukom da se od početka godine umesto evropskih kataloga za carinjenje polovnih vozila koristi novi katalog Auto-moto saveza Srbije, oko 50 špeditera protestovalo je u četvrtak ispred Uprave carina u Subotici.
Oni tvrde da novi katalozi po kojima se vrši procena vrednosti vozila ne odražavaju realne tržišne vrednosti zemalja iz kojih potiču, jer su jako visoke, znatno više nego ranije. Takođe, smatraju da je javnost obmanuta jer je najavljeno da će biti jeftiniji uvoz vozila, ali kako su cene u novom katalogu mnogo više, praktično ispada da je sada skuplji uvoz bez carine, nego ranije sa carinom.
- Problem je način rada jer katalog AMSS nikada nije korišćen za carinjenje i sadrži dažbine koje mogu da koštaju za nacionalizovana vozila, a ne za vozila iz uvoza - objašnjava špediter Mladen Miščević.
- Konkretno, za "fijat punto", koji je pristupačan za kupovinu, dažbine su do sada iznosile oko 300 evra, a sada će one biti oko 700 evra, što će uticati na povećanje cene automobila na tržištu. Na najvećem gubitku biće kupci vozila, kao poslednji u lancu.
Subotičani su prvi koji su reagovali na novu odredbu koja je stigla iz Beograda, a kako kažu podržavaju ih i kolege iz drugih gradova.
- Ne želimo da pravimo probleme već samo da ukažemo na nelogičnost upotrebe novog kataloga, koji je, ponavljamo, namenjen automobilima sa domaćeg tržišta, dok cena koja treba da se obračuna za vozilo iz uvoza treba da bude onoliko koliko je vozilo zaista plaćeno u inostranstvu.
Trenutno je obustavljen proces carinjenja vozila, a špediteri očekuju da će ovih dana imati veliki problem, jer su potencijalnim kupcima krajem godine najavili cene iz starih kataloga, a sada im treba objasniti da pripreme duplo više novca.
VELIKI UVOZNICI NA UDARU
NAJVEĆI gubitnici novog obračuna su veliki uvoznici polovnih automobila, koji su dobijali popust na količinu na stranom placu. Oni više neće naići na "razumevanje" kod naše carine koja će izvršiti procenu vrednosti na osnovu zvaničnog kataloga a ne fakture.
Tako će, ubuduće, trgovci na veliko polovnim automobilima sasvim sigurno imati problem, ali će pojedinačni kupci polovnjaka u inostranstvu dobiti sigurnost jer više neće biti "revalorizacije" cene uvoznog automobila posle dve-tri godine, što je do sada bio čest slučaj.
(P. Ž.)
MurtaK
09.01.2014. 14:13
Ovo s primenom kataloga je stara prevejana pljacka koje se rezim ne odrice? Oni ne priznaju ni racun od Notara ni Garaze niti oglas s Ebaya iako su vidljivi svi podatci i cena? Ocigledna otimacina ili promeniti rezim!?
@MurtaK - Za lopurde ne važe propisi EU,koji su stupili na snagu 01.01.2014.Sve će to da se plaća po katalogu AMSS i katalogu Poreske uprave.Nikada neće od nas biti ljudi.Vreme je da ova vlast ode u zaborav.Ništa dobrog ne vidosmo,a oni se svojih prihoda na račun svojih građana ne odriču.
@MurtaK - Ma da Vucic je kriv on je to naredio, kakave ima veze sad Vlada sa ovim nije ona donela ovu uredbu?A dobrog smo videli a i tek cemo, ali se slazem d aje ovo lopovluk carine i poreske uprave, e na to treba nadlezni u Vladi da reaguju.
@MurtaK - Kada ti je Vucic tako dobar, dovedi ga kuci.
Lepo bi bilo da se katalog AMSS malo "spusti na zemlju"
Komentari (26)