Poskupljuju polovnjaci

J. LEMAJIĆ

09. 01. 2014. u 13:53

Više od 50 špeditera iz Subotice protestovalo zbog novog načina carinjenja

NEZADOVOLJNI odlukom da se od početka godine umesto evropskih kataloga za carinjenje polovnih vozila koristi novi katalog Auto-moto saveza Srbije, oko 50 špeditera protestovalo je u četvrtak ispred Uprave carina u Subotici.

Oni tvrde da novi katalozi po kojima se vrši procena vrednosti vozila ne odražavaju realne tržišne vrednosti zemalja iz kojih potiču, jer su jako visoke, znatno više nego ranije. Takođe, smatraju da je javnost obmanuta jer je najavljeno da će biti jeftiniji uvoz vozila, ali kako su cene u novom katalogu mnogo više, praktično ispada da je sada skuplji uvoz bez carine, nego ranije sa carinom.

- Problem je način rada jer katalog AMSS nikada nije korišćen za carinjenje i sadrži dažbine koje mogu da koštaju za nacionalizovana vozila, a ne za vozila iz uvoza - objašnjava špediter Mladen Miščević.

- Konkretno, za "fijat punto", koji je pristupačan za kupovinu, dažbine su do sada iznosile oko 300 evra, a sada će one biti oko 700 evra, što će uticati na povećanje cene automobila na tržištu. Na najvećem gubitku biće kupci vozila, kao poslednji u lancu.

CARINA: SPREČAVAMO OBMANE UPRAVA carina u četvrtak je saopštila da će faktura, odnosno prijavljena vrednost vozila i dalje biti osnovni izvor informacija o vrednosti vozila i da će korišćenjem kataloga kao repera za proveru vrednosti biti onemogućene obmane. Uprava carina napominje da je prema analizi rada službe ustanovila da se praksa prilikom carinjenja vozila razlikuje od carinarnice do carinarnice u zavisnosti od izvora informacija koji se koristi kao reper za proveru vrednosti vozila. Da bi uslovi za carinjenje bili jednaki za sve, Uprava je donela odluku da se ubuduće koriste isključivo podaci iz raspoloživog domaćeg kataloga, a to je katalog AMSS.

Subotičani su prvi koji su reagovali na novu odredbu koja je stigla iz Beograda, a kako kažu podržavaju ih i kolege iz drugih gradova.

- Ne želimo da pravimo probleme već samo da ukažemo na nelogičnost upotrebe novog kataloga, koji je, ponavljamo, namenjen automobilima sa domaćeg tržišta, dok cena koja treba da se obračuna za vozilo iz uvoza treba da bude onoliko koliko je vozilo zaista plaćeno u inostranstvu.

Trenutno je obustavljen proces carinjenja vozila, a špediteri očekuju da će ovih dana imati veliki problem, jer su potencijalnim kupcima krajem godine najavili cene iz starih kataloga, a sada im treba objasniti da pripreme duplo više novca.

VELIKI UVOZNICI NA UDARU

NAJVEĆI gubitnici novog obračuna su veliki uvoznici polovnih automobila, koji su dobijali popust na količinu na stranom placu. Oni više neće naići na "razumevanje" kod naše carine koja će izvršiti procenu vrednosti na osnovu zvaničnog kataloga a ne fakture.

Tako će, ubuduće, trgovci na veliko polovnim automobilima sasvim sigurno imati problem, ali će pojedinačni kupci polovnjaka u inostranstvu dobiti sigurnost jer više neće biti "revalorizacije" cene uvoznog automobila posle dve-tri godine, što je do sada bio čest slučaj.
(P. Ž.)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (26)

MurtaK

09.01.2014. 14:13

Ovo s primenom kataloga je stara prevejana pljacka koje se rezim ne odrice? Oni ne priznaju ni racun od Notara ni Garaze niti oglas s Ebaya iako su vidljivi svi podatci i cena? Ocigledna otimacina ili promeniti rezim!?

Jovan

09.01.2014. 15:16

@MurtaK - Za lopurde ne važe propisi EU,koji su stupili na snagu 01.01.2014.Sve će to da se plaća po katalogu AMSS i katalogu Poreske uprave.Nikada neće od nas biti ljudi.Vreme je da ova vlast ode u zaborav.Ništa dobrog ne vidosmo,a oni se svojih prihoda na račun svojih građana ne odriču.

vojska spasa

10.01.2014. 08:37

@MurtaK - Ma da Vucic je kriv on je to naredio, kakave ima veze sad Vlada sa ovim nije ona donela ovu uredbu?A dobrog smo videli a i tek cemo, ali se slazem d aje ovo lopovluk carine i poreske uprave, e na to treba nadlezni u Vladi da reaguju.

predrag

09.01.2014. 15:28

Molim nekog dispecera da mi objasni: Zasto uprava Carine ne postuje zakon da se automobili poreklom iz EU ne carine, vec se vozila iz CH ocarinjuju iako raspolazu papirima da su proizvedena u Nemackoj, dakle u EU. Isto vazi i za proces homologacije, koji se sprovodi i naplacuje (uz dodatnu lezarinu od par nedelja na carini) bez obzira na postojanje papira da je vozilo sa EURO3 standardom. Dokle vise birokratska otimacina???

Giant

10.01.2014. 17:46

@predrag - Jes', pa da Dolina lopova u Subotici i slične doline, ostanu brez sredstava za finansirianje tekućeg i investicionog održavanja.

Don

10.01.2014. 21:45

@predrag - Peđa, a kako bi živeli silni lezilebovići u toj i svim drugim agencijama koje su žuti smislili? Zato su oni sami sebe proglasili stručnijim od Nemaca koji su izmislili euro normu, od proizvođača koji "nemaju pojma" šta su izbacili iz proizvodnje (Srbi će da im kažu), i njih ne zanima što npr. za Focusa 2001. u nemačkom brifu piše da je euro4, kada ti oni traže 17.000 dinara da ti izdaju potvrdu da je euro3.

Ruma

09.01.2014. 18:00

Ma ovo je pljacka veka.Platim auto u nemackoj 2000 eura a oni mi napakuju da sam platio 4000eura pa na to mi opale jos razne troskove i onda platim carinu 1500eura. trebalo bi da nam daju da placamo takse uz registraciju 300 eura a da ukinu ove njihove glupe ideje

SasaV.

09.01.2014. 21:55

Vise nikakvih problema nemam sto se tice carinjenja,moj spediter em sto je najvislji i najkrupniji em je prvi u kadru,prosto nemoze covek da ga neprimeti pa mi sad svejedno sto se carinjenja tice,klepio me on po usima ili carina meni to na isto dodje.Nista me vise nemoze iznenaditi sem da nesto bude normalno.Mrdja,nekad si carinio nojeve bugarima bogami sad ces izgleda opet da se vratis na strause.

stalker

10.01.2014. 09:43

Da bi podmirila preglomaznu ,prekobrojanu i neracionalanu administraciju u javnom sektoru ,država pokušava da cedi suvu drenovinu . Povećava poreze na hranu ,na imovinu , akcize na gorivo ,cigarete , uvodi dažbine koje se nigde u svetu ne plaćaju , pa evo i pravi svoje cenovnike koji nemaju veze sa cenama u Evropi . Ko bajagi smanjili carine ,ali su zato povećali carinsku osnovicu . A na to sve ide porez i eto dobre parice !

mojnemene

10.01.2014. 12:08

@stalker - Gospodine stalker.Da bi ste ostavili ovakav komentar,mogli bi ste da se malo raspitate o preglomaznoj,prekobrojnoj i neracionalnoj administraciji , da se raspitate i kod nekog iz uprave carina kojoj fali oko 20 procenata radne snage pa se cesto desava da ljudi rade i sami u smenama,bez uniforme koja nije zanovljena vec 5 godina,bez osnovnih sredstava za rad,sa prosecnom platom od 32000 din ,a, sa velikom odgovornoscu u svom poslu,bez adekvatnih nagrada za otkrivanje velikih krivicnih dela...

stalker

10.01.2014. 16:16

@stalker - Ja mislim da je jasno o kojoj se administraciji misli ,dakle prenamnoženoj ,prekobrojnoj i suvišnoj . Po raznim državnim i opštinskim upravama ,službama , ustanovama, sizovima i agencijama .

Marko Petrovic

23.01.2014. 16:55

@stalker - jesi li ti cuo onaj vic o rodjendanu carinika , ocigledno nisi . nemoj ovo vise javno da iznosis nigde .

ja

10.01.2014. 18:09

Nisu nas dzaba bombardovali. Nama je u krvi da budemo bagra, da otimamo jedni od drugih.

Buha Radivoje

10.01.2014. 19:07

Vazda je u ovoj drzavi, vlast bila lopovska i na stetu svog naroda, a vlast je elita naroda tako da nam ni narod bolji nije.

Don

10.01.2014. 21:39

Znate šta meni nije jasno. Kažu iz Uprave carine da će faktura, odnosno prijavljena vrednost vozila i dalje biti osnovni izvor informacija o vrednosti vozila, a da će katalog AMSS biti repera za proveru vrednosti. E sad, pošto se fakture izdaju na vrednosti koje su plaćene u inostranstvu, a evropske tržišne vrednosti su daleko niže od srpskih, odnosno od kataloga AMSS, logično se nameće da će taj njihov reper svaki put pokazati da na inofakturi nije prikazana realna vrednost.

biljana

31.01.2014. 14:28

@Don - pa bas tako,,,svaki put ce pokazati da na inofakturi nije prikazana realna vrednost,,,ma nre deroikoze i nista drugo,,,,peljese na poreze na putarine,,kolike pare samo vrte a voze se najlosiji automobili i najlosiji putevi po srbendi

lala

11.01.2014. 09:05

Nisam uvoznik automobila no neshvatam kako katalog koji pravljen prema nasim cenama,sto znaci da su formirane sa vec placenom carinom i raznim taksama,moze biti reper za carinjenje.

Boki

11.01.2014. 12:08

Da li moze neko strucan da objasni da li se i dalje mogu uvoziti auta sa euro 3 normom ili sta sad stupa na snagu euro 5 ili 6? Da podsetim ljude dok je Zastava bila "nasa" fabrika govorilo se da mora da postoji carina za auta da ne bi ostetili domacu proizvodju automobila, onda su lopovi prodali tu istu fabriku a i dalje je ostala carina za auta, e sad neko pametan i strucan neka objasni ako ste lopovi prodali Zastavu zasto i dalje postoji carina koga sad ugrozava uvoz stranih vozila???

biljana

31.01.2014. 14:22

@Boki - LOPOVska bre banda covece zar ne vidis,,,lazu i mazu na sve strane,,,ove ovce samo gledaju i bleje sebi u brk

pedja

14.01.2014. 22:03

nestrucnost i to je to,ne shvataju da ce umesto veceg priliva u budzet koji ocekuju imati sigurno znacajan manjak jer ljudi nece uvoziti u tom obimu a plus ce trajati period izjednacavanja cena vec ocarinjenih i po novom carinjenih vozila bar 6 meseci....titovi teletabisi i dalje vode ovu nazovi drzavu.

samo vas posmatram

21.01.2014. 17:24

zašto niko ne objavljuje da se već 3 nedelje nije ocarinio ni jedan automobil,jer je uprava carina smislila svoje tumačenje kataloga AMSS,po kome su dažbine 2-3 puta veće nego do sada?

Милан

23.01.2014. 00:16

Хвала Богу!! и треба..па нема више смисла да сви возе кола ,улице су постале претесне и !! Држава мора да реши и канте које се возе и које неким чудом прођу технички преглед па после праве гужву у саобраћају!! а има их доста.Мора да постоји неки баланс и неко мора да се вози гратским превозом.

Marko Petrovic

23.01.2014. 16:52

@Милан - jos da si ti pametan koliko i pismen gde bi nam bio kraj . ono sto je uvek bio problem jeste auto mafija povezana sa drzavom , a onda to ide preko ledja svih gradjana . samo transparetan zakon i trzisna ekonomija moze biti spas za gradjane . za drzavu je najvaznije da odobri potpuno liberalan uvoz sa jasnim stavkama za placanje i da cene polovnjaka budu sto pribliznije zapadnim , jer to je trziste , a ne da imamo slucaj od pre 7 8 godina kada je automobil bio najskuplji u najjadnijoj drzavi