Pirot gradi robnu luku

V. ĆIRIĆ

20. 02. 2013. u 22:00

Pirotska Slobodna zona ulazi u sistem saobraćaja jugoistočne evrope. U projekat "Jadran - Dunav - Crno more" biće uloženo 12 miliona evra

PIROT - Pirotska opština i ovdašnja Slobodna zona obuhvaćene su evropskim projektom unapređenja saobraćaja u jugoistočnoj Evropi. To znači da će u izgradnju savremenog terminala u pirotskoj Zoni, narednih godina, pod okriljem projekta "Jadran - Dunav - Crno more", koji podržava četrdesetak zemalja, biti uloženo 12 miliona evra u izgradnju savremene infrastrukture.

- Ovo će biti jedna od najvažnijih investicija u Pirotu poslednjih decenija. Reč je o takozvanom intermodalnom terminalu koji služi za transport robe od Istoka ka Zapadu i obrnuto - kaže Dragan Kostić, direktor pirotske Slobodne zone i predsednik Regionalne privredne komore.

- Verujemo da će do završetka izgradnje terminala biti rekonstruisana i elektrifikovana i pruga na Koridoru 10, koja ima sve veći značaj, s obzirom na tendenciju da se mnogo različite robe transportuje vozovima, a ne drumovima na kojima se koriste nafta i benzin. Time će pirotska zona i opština, postati važno i moderno logističko čvorište na saobraćajnoj mapi Evrope - kaže Kostić.

ULAŽE EU PO rečima Kostića, projekat se realizuje od sredine prošle godine. Do sada je EU uložila oko pet miliona evra. Ovakav status Slobodna zona Pirot, jedna od 50 najuspešnijih u svetu, dobiće zbog svog idealnog geografskog položaja na železničkom Koridoru 10, ali i zbog blizine bugarskih i grčkih luka i aerodroma.

Pirot je jedini srpski grad koji se našao u ovom projektu. Partneri su i Ministarstvo saobraćaja i Privredna komora Beograda. Gradonačelnik Pirota Vladan Vasić kaže da će uz logistički, ovaj kraj postati i značajan železnički čvor i da će po tome biti prepoznatljiv u Evropi.

- Morski, rečni i železnički saobraćaj sve više uzimaju maha. Mi smo upravo tu videli šansu da se kandidujemo za učešće u ovom projektu. Izgradnjom takozvanog multimodalnog terminala ovde, na području naše opštine, stičemo pravo na učešće u upravljanju sličnim terminalima na prostoru Evrope -naglašava Vasić.

Pod okriljem pirotske slobodne zone radi više desetina domaćih i stranih kompanija. Godišnji bruto promet je veći od 300 miliona evra, a među najpoznatijim firmama koje rade u njenom režimu su "Tigar-tajers", odnosno "Mišlen" i "Prvi maj".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Branko

20.02.2013. 23:02

Ljudi moji, neka mi neko na razuman način objasni kakvu vezu ima Pirot sa 1.Jadranom, 2.Crnim morem i 3.Dunavom. Poznato mi je samo to da je otprilike podjednako, više stotina kilometara, udaljen od sve tri pobrojane tačke i da se nalazi na reci koja u letnje doba više liči na potok. Luka?!?

Ucitelj

21.02.2013. 14:49

@Branko - Ajde da se vratis u osnovnu skolu, pa malo edukacija, pa kad nesto znas, da komentarises.

Ucitelj

21.02.2013. 14:52

@Branko - E Branko,vidi, najvece suve luke su ti van reka jer do njih tece reka robe ali drugim vidoviam transporta, zeleznicom i kamionima. Pogledaj Interporto Bolonja, Nola, Firenza pa vidi o cemu se radi. Nije rec o pecanju u potoku

Branko

21.02.2013. 22:07

@Branko - Ajde da se ja vratim u osnovnu školu, a Vi gde ćete se Vi vratiti - u zabavište. Pirot - Bolonja, Firenca ?!? Smešno i žalostno - istovremeno.

.

22.02.2013. 00:14

@Branko - Sta mislis kuda prolaze putevi izmedju male Azije i Evrope???To je i najveci grad na granici sa Bugarskom, a najveci promet robe sa malom Azijom i Evropom se obavlja bas na tom prelazu.

jajcar

21.02.2013. 03:31

Plasi se odi omasljakat koji se priblizil do njega,pa pocel da halucinira-ce pravi i svemirski brod,istina se sakriti ne moze.

Ucitelj

21.02.2013. 14:50

@jajcar - Da li si nekad nesto pozitivno iskomentarisao o desavanjima u Pirotu? Kad si toliko aktivan na internetu, verujem da imas neki hendikep pa ne izlazis iz kuce. Radi bre nesto, ostavi neki trag iza sebe koji ne podseca misrisom na ono sto jesi