VRŠAC - Izgradnja prvih pruga u našoj zemlji počela je u drugoj polovini 19. veka, a najstarija među njima je ona koja je 1858. godine prošla kroz Vršac. Vrščani su imali privilegiju da ta pruga, koja je povezivala Temišvar, Vršac i Jasenovo, bude i prva na Balkanu, zbog čega su njen 155. jubilej obeležili svečanom akademijom, pod nazivom "Vršačka železnička bajka".

Za tih vek i po istorijat vršačke železnice, ipak, nije uvek bio bajkovit, pogotovo u prethodnoj deceniji, kad putnički saobraćaj nije ni postojao. Impozantna zgrada železničke stanice, koja je građena od klinker opeke i koju zovu "balkanska arhitektonska lepotica", poslednjih godina je svojom lepotom mamila samo filmske producente, koji su tu snimali scene za neke od najgledanijih filmova i serija.

STARI SJAJ NA nedavno održanom radnom sastanku u Vršcu dogovoreno je da JP "Železnice Srbije" i lokalna samouprava u narednom periodu zajednički finansiraju uređenje perona, koloseka i pristupnih saobraćajnica, dok će državno preduzeće finansirati i uređenje čekaonica, toaleta, nadstrešnice i montiranje niskih perona.

Pravih putnika nije bilo, jer vršačka železnica nije imala ispravne šinobuse, a kamoli voz, koji bi ovaj grad povezao sa Beogradom i susednim opštinama. Danas, oni mogu da se pohvale da su prvi u Srbiji dobili najsavremeniji voz, koji je proizveden u Rusiji, zahvaljujući čemu su uspostavljena po dva polaska dnevno za Pančevo i Beograd. Takođe, u saradnji sa rumunskom železnicom, vraćena je međunarodna linija Vršac - Temišvar, što je vratilo i putnike na perone.

- Godina 2012. udahnula je novi život vršačkoj železnici - zadovoljno kaže Radovan Lekić, šef putničkog saobraćaja. - Vrščani su to prepoznali, pa je u prvih šest meseci prema Beogradu prevezeno 57.000 putnika, dok je za Temišvar prosek 2.000 putnika mesečno. Sa željom da taj broj još povećamo, ovih dana jubileja delimo i povlastice sa 30 odsto popusta za redovne linije u unutrašnjem saobraćaju.

Lekić dodaje da Vrščani imaju priliku da ponovo, kao prvi u Srbiji, uđu u istoriju.

- U prilici smo da dobijemo prvi najmoderniji međunarodni Intermodalni terminal, kao i da prvi napravimo međunarodnu turističku prugu Oravica-Jam-Jasenovo-Bazjaš. Takođe, želimo da budemo i centralna železnička tačka na planiranom koridoru 11 Bari-Bar-Beograd-Bukurešt - istakao je Lekić.