NIŠ - Tromesečni radovi u centralnoj gradskoj zoni pokazuju da je saobraćaj moguće organizovati tako da se glavna ulica u Nišu ostavi pešacima, smatraju u Udruženju ljubitelja tramvaja, koje je pokrenulo inicijativu da se Ulica genarala Milojka Lešjanina i deo Voždove ulice pretvori u pešačku zonu. Mesta ima i za tramvaje. Zagovornici šinskog saobraćaja zalažu se za humaniji i čistiji grad, kako je i poručeno na Drugom savetovanju sa međunarodnim učešćem pod okriljem Tehničkog fakulteta u Novom Sadu 15.i 16. oktobra.
- Aktuelnim radovima u centru su instalacije ispod kolovoza izmeštene, pa je tako objektivno moguće da se asfalt spusti na 1,20 m i posle pripreme postave šine - smatra Dragan Ilić, predsednik Udruženja. - Od "Sata" do "Ureda" u centru poslepodne i uveče pešaci su preplavili prostor, a saobraćaj je sa samo manjim zakrčenjima paralelno u Dušanovoj ulici nastavio da funkcioniše. Verujem da je smanjen i broj nezgoda, jer je saobraćaj "usporen", što je osnovni cilj svih studija i strategija o izvodljivosti danas u svetu.
Stara šinska linija ukinuta 1958. godine spajala je Niš i Nišku Banju. Danas dve autobuske linije (Ledena stena - Ćele kula i Železnička stanica - Niška Banja )zamenuju vožnju na šinama. Dnevno, prema Ilićevoj računici, niški autobusi naprave 21 tonu ugljen-dioksida! Ekološka prednost je jasna...

POVRATAK NE GINE
- Novom Sadu i Nišu ne gine povratak tramvaja - kaže Dragan Ilić.- Beograd upravo od Uskočke ulice i ulice Nikole Spasića radi na povezanoj pešačkoj zoni. Jasno je da ceo saobraćaj u svetu treba da se zasniva na javnom prevozu, a da za pojedince u automobilima u centru ne treba da bude puno mesta. Anketa Mašinskog fakulteta pokazala je šta Nišlije žele.Čak 88,6 posto ispitanika na uzorku od 3.000 Nišlija izjasnilo se za tramvajsku liniju.