Borković: Promovisaću Srbiju na pet kontinenata, pred 558 miliona gledalaca

N. MANDRAPA

24. 03. 2014. u 08:55

Naš najbolji i najbrži vozač, sa novim automobilom čeka debi u VTCC šampionatu. Legendarni Francuz Sebastijan Loeb prva zvezda

PRAVA "zver" od automobila, vredna 1.000.000 evra, sa logom "ševroleta" na masci hladnjaka, spremna je za Dušana Borkovića. Ostalo je da se u fabrici RML "zategnu" još neki detalji, da bi naš najbolji automobilista mogao da okrene ključ u bravi, i da moćni motor od 1.600 kubika i 400 "konja" konačno zabruji u svojoj punoj snazi.

Do prve trke Svetskog šampionata turing automobila, VTCC, u Maroku, ostalo je par nedelja, tokom kojih će Dušan stići da isproba mašinu na stazi u Spa Frankošampu, u Belgiji.

- „Ševrolet“ izgleda stvarno "zverski". Zahvaljujući novoj specifikaciji u VTCC svi automobili su dobili agresivniji izgled, niži su, mnogo širi, imaju moćniji motor. Zadovoljan sam autom, ali me je nedavno, na test stazi u Valensiji gde sam prisustvovao treningu svog timskog kolege Valentea, zabrinula moć "Sitroena" - priča Pančevac Borković za "Novosti", tokom prepodnevne šetnje Hajd parkom, sa suprugom Andrijanom i kucom Mazom.

Prva zvezda francuskog tima, kom će "ševi" pokušati da parira, je slavni Sebastijan Loeb devetostruki svetski reli šampion.

- Loeb na test vožnju dolazi privatnim avionom, koji se spušta direktno na našu pistu, a ako je gužva, onda stiže helikopterom. Tako je bilo i sada u Španiji. On je prava zvezda, ima veću zaradu od vozača Formule jedan, a oko njega se vrte desetine miliona evra.

VTCC je prošle godine pratilo čak 558 miliona ljudi u svetu.

- Svuda se gleda, neverovatna je popularnost, veća i od Formule po gledanosti. Njih je gledalo 502 miliona gledalaca, na primer, dok je cilj VTCC da ove sezone ima celih 600 miliona. U Formuli je gledan samo start i cilj, trke nisu toliko atraktivne, dok je u našem šampionatu sve puno akcije, vožnja kraće traje, voze se dve trke po 60 kilometara.

Sam poziv da bude deo tog karavana, među 17 vrhunskih vozača, predstavlja ostvarenje sna za Dušana.

- Presrećan sam što sam na stazi sa jednim Loebom, Milerom, Tarkvinijem, Hafom... Daću sve od sebe, iako sam svestan da su svi brzi, da imaju puno kilometara. Na primer, vozači "Sitroena" uoči sezone već imaju po 200.000 pređenih kilometara na treningu, dok ja nisam ni seo u automobil. Ući u prvih 10 je neverovatno težak zadatak, mora mnogo da se radi i da se poklope kockice, ali tome stremimo.

Čelnici VTCC su izrazili interesovanje za stazu u Srbiji.

- Direktor VTSS iz Francuske nas je pitao da li postoje ikakve šanse da u Srbiji napravimo stazu. Bila bi to velika stvar za našu zemlju, jer u regionu nema staza. Reč je o jakom skupom projektu, dosta zavisi od države, ali je korist za promociju izuzetna. Uostalom, ja ću ove godine na svakoj stazi da promovišem zemlju iz koje dolazim, auto će mi biti u bojama naše zastave, milioni ljudi će da vide tu "pokretnu reklamu" i prepoznaće Srbiju. Pravi se i nova zvanična VTCC video-igrica, gde će svi moći da voze moj auto, sa našom zastavom i reklamama kao u realnom svetu - zaključuje Borković.

VOZAČI SU KAO GLADIJATORI
BORKOVIĆ je uporedio auto-moto sport sa borbom pasa, ili sa gladijatorima.
- Vožnja sportskih automobila je gladijatorski sport, situacija je kao u ringu, kad ulaziš u automobil. Puls svakog vozača u mirovanju je preko 160. Temperatura unutra zna bude i 70 stepeni. Na 100 metara pred krivinom kočite sa 250 na 60 na sat. Sila je ogromna. Niko ni od koga ne preza. Svako ima svoj cilj, da bude što brži. Čak je napeto i između timskih kolega. Možda je tu veće rivalstvo nego sa drugima.

“JUGIĆ“ MI DOSTA POMOGAO
NA početku karijere Dušan je vozio nacionalnu klasu, bio je za volanom "jugića".
- Mada to sa ovim ne može da se poredi, trka je trka. "Ševi" je mašina, dok je "jugo" improvizacija. Ali tu sam dosta naučio oko gužve i borbe sa konkurentima, što će mi biti i te kako potrebno da iskoristim ove sezone.

ČUKANjE U MAROKU
U VTCC šampionatu vozi se 12 trka.
- Maroko i Makau su možda najatraktivnije staze. U Maroku se obično slupa 60 odsto automobila, jer je vožnja kroz grad. Sledeća trka je već za sedam dana i nemate vremena da popravite auto, a sve je pritom vrlo skupo. Dakle, taktika je samo da "preživim" u Maroku. Hungaroring će sigurno biti dobra trka, jer je Norbert Mihelic najpopularniji u toj zemlji i zbog njega na trku dođe 150.000 gledalaca. Bude opšte ludilo.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Boby

24.03.2014. 20:17

Kao prvo Sevrolet ne kosta milion €. Mozda sa celom sezonom svi troskovi izadju toliko. Sto se tice reklame ,istina je da ce ceo svet videti Ducu i nasu zemlju i za to ga podržavam i zelim uspeha. I sigurno je mnogo lepše i zanimljivije takmicenje od F1. Samo napred. Pun gas.

Darko

24.03.2014. 20:55

Želeo bih da dam ispravku u vašem tekstu sa početka : S.Loeb DRUGA zvezda ne prva. Prva je naš Dušan. :)

pERA

25.03.2014. 00:40

Dušane, stavrno ti zelim uspeh !! Ali majketi, kad pravis uporedjenja i dajes komentare budi malo skromniji(pametniji) u izjavama, ... cena auta , vise zaradjuju od F1 vozaca i tako dalje .... "Prvo skoci pa kazi hop' u svojoj klasi, pogotovo ako ti je zelja da jednog dana vozis F1 ili INDY ..Ps. Za sada tvoja "visina" te pravi ... jedinstvenim, sto je sasvim dovolno da te ljudi prepoznaju a nephodni dobri rezultati da te pamte!

Milos V.

25.03.2014. 16:44

@pERA - Care….prvo se ti edukuj pa nesto pricaj Dusanu ili bilo kom profesionalcu. WTCC ako se informises jeste gledaniji od F1. I ako si pratio Dusanu i vozacima kao sto je Loeb nije cilj F1, jer to nisu trke…to je cirkus. Vozaci F1 koji dodju u WTCC se i tek kako muce da postignu rezultat. Dakle Pero, prvo se edukuj pa napadaj bilo koga ko vredno radi na sebi.Duco svaka cast. Ne daj da te "diraju" komentari neukih.