VUKU je teže da se zadrži na vrhu planine nego da se na istu popne. Ovu rečenicu je Novak često izgovarao u godinama dominacije, a najteže je bilo penjati se opet iz samog podnožja. Đoković je u junu tokom planinarenja u Francuskoj sa suprugom oživeo basnu koja ga prati kroz celu karijeru i pronašao motiv izgubljen pre dve godine u peharu Rolan Garosa.

Kampovanje u šatoru na obroncima planine Viktoar dalo mu je dosta vremena za razmišljanje, a kada mu je svež vazduh razbistrio misli, shvatio je da opet želi da bude šampion. Ostalo je bilo lako - osvojio je Vimbldon, Sinsinati i, konačno, Ju-Es open, pobedom u finalu nad Huanom Martinom del Potrom - 6:3, 7:6 (7:4), 6:3.

PROČITAJTE JOŠ: ŠAMPIONI OBRADOVALI PUTNIKE U NjUJORKU: Đoković i Osaka delili krofne u metrou (VIDEO)

- Posle poraza u četvrtfinalu Garosa od Čekinata, bio sam veoma razočaran, jer sam mislio da sam dostigao željeni nivo. Otišao sam sa ženom pet dana na planinu koja je inspirisala mnoge renesansne slikare. Izolovali smo se i sagledao sam tenis iz drugog ugla. Tri sata smo se peli na vrh, gde smo dugo sedeli i gledali svet iz te perspektive. Udisao sam novu inspiraciju. Razmišljao sam o emociji koju tenis izaziva u meni i ona je bila isključivo pozitivna. Kao da sam opet udahnuo ovaj sport. Ostalo je istorija, u Kvinsu, na Vimbldonu i u SAD sam bio na novom talasu energije.

Foto: "Instagram" J. Đoković

Šator je u tom trenutku bio "ol inkluziv" hotel u kome Novak može da dobije šta god poželi. Zamislio je da opet osvaja najveće trofeje, probudio u sebi dete koje od kartona pravi vimbldonski pehar oponašajući Samprasa. I evo ga sada na 14. grend slemu, koliko ima i idol.

- Mislim da ćemo sada češće ići na "hajking" u prirodu - kroz osmeh je Nole otkrio koja je bila početna stanica povratka na šampionski put. - Pit je legenda tenisa, a ja sam student ovoga sporta, poštujem istoriju i svakoga ko nam je otvorio put da radimo ovo što radimo. Odrastao sam u uverenju da ću uraditi isto što i Sampras. I evo me, tu sam.

PROČITAJTE JOŠ: "OVO JE SPARTA": Slavni glumac čestitao Novaku trijumf u Njujorku (VIDEO)

Gde je sada Đoković? Igra nije na nivou iz 2011. i 2015, ali je u boljoj poziciji nego kada je Rodžer pre sedam sezona imao 12 slemova više, a Rafa šest. Večna lista je 2015. izgledala ovako: Federer 17, Nadal 14, naš as 10.

Srpski teniser sada deli treće mesto sa Samprasom (14), a 20 titula Švajcarca i 17 Španca više ne deluju toliko daleko. Srbin je pronašao drugu mladost, a dvojica najvećih rivala sve teže prikrivaju znakove starenja.

- Ne volim da se poredim sa Novakom od pre nekoliko sezona. Želim da živim u sadašnjem trenutku, da se ne osvrćem na prošlost i ono što donosi budućnost. Da mi je neko u februaru posle operacije rekao da ću osvojiti ove tri titule, teško bih mu poverovao. Nisam razmišljao o onome što me čeka, morao sam da osetim ceo taj proces, da naučim da budem strpljiv. Uvek sam imao veru da ću se vratiti, ali sam shvatio da je za dobre stvari potrebno vreme.

PROČITAJTE JOŠ: Vajda prezadovoljan: Novak se vratio na vrhunski nivo

Dve duge godine u njegovom slučaju, ali i tri furiozna meseca u kojima je osvojio više od 5.000 bodova i sa 21. mesta stigao do trećeg.

- Svaki put kada sam osvojio Vimbldon, uzeo bih i pehar u Njujorku. Pobeda na bilo kom slemu daje ogromno samopouzdanje. Na tom talasu možeš mnogo velikih stvari da napraviš - zaključio je Đoković.

Jedna od njih je i povratak na prvo mesto. U ovakvom naletu, ne deluje da će ga neko do kraja godine opet "čekinatovati" u uvodnim rundama. Vrh planine sada je i svetski tron.

VIČU "OLE", ČUJEM "NOLE"
ĐOKOVIĆ je 2015. osvojio titulu u Njujorku, pobedom nad Federerom pred 20.000 njegovih obožavatelja. Tada je igrao jednu igricu. Navijači su vikali "Rodžer", on je ubedio sebe da govore "Novak". Sada je još lakše umislio da ceo stadion navija za njega, a ne za Argentinca.
- Publika je vikala "Ole, ole", a ja sam čuo "Nole". Atmosfera je bila kao na fudbalskoj utakmici, verujte da je na terenu dole veoma glasno kad se krov zatvori. Ali, Argentinci su me poštovali, to su sve njegovi veliki prijatelji i drago mi je da su napravili lep ambijent.

PROČITAJTE JOŠ: GOSPODIN NOVAK ĐOKOVIĆ: Del Potro je sedeo u mraku i plakao, pa je Srbin prekinuo slavlje i prišao da ga zagrli... (VIDEO)

DELPO DUGO PLAKAO posle finala
JEDAN korak delio je Del Potra od druge grend slem titule, posle čak devet godina pauze i muka sa povredama... Nakon poraza nije uspevao da zadrži suze, a Novak ga je tešio dok su čekali dodelu pehara. Emotivni Argentinac crvenih očiju se pojavio i pred medijima.
- Plakao sam sve do sada. Ali, jedini igrač koga želim da vidim da pobeđuje je Nole. Ako već moram da izgubim, onda volim da vidim bliskog prijatelja kako drži trofej. Naravno da može da stigne Rafu i Rodžera po broju slemova, biće uživanje gledati tu borbu. A ja... Ja ću sledeće sezone pokušati opet da stignem do trofeja na omiljenom turniru, kao što pokušavam svih ovih godina.

PROČITAJTE JOŠ: Đoković: Naučio sam mnogo iz teških situacija; Del Potro: Prijatelju, svaka čast

"OVO JE SPARTA", DRUGI DEO
U NOVAKOVOM boksu bio je i njegov verni navijač Džerard Batler. Glavni glumac filma "300" je 2015. sa Srbinom proslavio pobedu nad Federerom čuvenim uzvikom "Ovo je Sparta", a sada im to već postaje tradicija...
- Mnogo sam ponosan na ovog momka što je opet osvojio Ju-Es open. Postoji malo ratnika kao što je on. Leonida mu je godinama inspiracija, pa je ovo postao naš srećni ratni poklič. Sve što mogu da kažem jeste da sam zahvalan Bogu što nije igrao sa Marejem u finalu - poručio je Škot.

VAJDA: VAŽNIJE OD VIMBLDONA
MARIJAN Vajda, Novakov trener, objasnio je zašto je titula na Ju-Es openu bitnija od one na Vimbldonu.
- Sa emotivne strane, meni je mnogo važnije bilo da pobedi u Njujorku. Ovde je uvek igrao najbolje, ali je samo dva puta uspeo da uzme trofej. Na to su uticali publika, vreme, kiša, vlaga... Đoković voli Vimbldon, ali na ovom terenu stvarno morate da se dokazujete - istakao je Slovak, koji veruje da će Nole stići Federera i Nadala po broju slemova. - Da ste me pitali pre nekoliko godina, rekao bih da su daleko. Ali ovo je potpuno nova situacija.