"KROKODIL" na grudima, skupocen sat na ruci, torba za reket sve brojnija simbolima osvojenih pehara, patike u kojima hita ka vrhu... Novak Đoković je opet postao jedna od glavnih "pokretnih reklama" u tenisu, a četiri glavna sponzora trljaju ruke posle njegove četvrte titule na Vimbldonu i velikog povratka. Levi dlan zasvrbeo je i srpskog igrača, koji već u julu ima duplo veću zaradu od nagrada sa turnira nego prošle sezone - 4,3 miliona dolara.

Đokovića nisu napustile velike kompanije u periodu krize i šestomesečne pauze. Britanski portal "Verdikt" prenosi da "Lakost", "Hed", "Asiks" i "Seiko" godišnje daju ukupno 25,9 miliona dolara, a svaki cent je opet počeo da se isplaćuje. Pogotovo posle tagovanja imena brenda na fotografiji šampiona sa peharom Otvorenog prvenstva Engleske, koju je moglo da vidi 19,7 miliona pratilaca "Džoker Noleta" na "Tviteru" (8,4), "Fejsbuku" (7,1) i "Instagramu" (4,2).

PROČITAJTE JOŠ: ĐOKOVIĆ SE OGLASIO EMOTIVNIM PISMOM: Od grešaka i sumnji u sebe do najlepšeg trenutka u karijeri!

BROJKA 100 miliona od sponzora će dobiti Federer u 2018.

Novak je tokom karijere reklamirao 12 kompanija, a najbolji ugovor dobio je prošle sezone i to usred velike krize. Za petogodišnju saradnju sa "Lakostom" inkasiraće 9,4 miliona dolara po sezoni. Sa proizvođačem reketa "Hed" početni ugovor je bio 1,5 miliona dolara, a sadašnji je 7,5 po sezoni. Od 2014, Srbin je globalni ambasador "seiko" satova, a od japanske firme dobija pet miliona svake godine. Milion manje po sezoni stiže od proizvođača patika "Asiks".

Prema "Forbsovoj" listi najplaćenijih sportista, Novak je od 2013. zarađivao preko 25 miliona dolara godišnje od sponzora i nagrada sa turnira, a skoro toliko je inkasirao i u 2017, iako je šest meseci bio van Tura - 24,8 miliona.

Ipak, u poređenju sa 2016, zaradio je čak deset miliona manje na nadmetanjima (2,08). Ubedljivo najbolja godina što se finansija tiče bila je 2015, kada je Đoković uzeo tri od četiri grend slem trofeja i ukupno 11 titula, za 18,2 miliona samo od turnira, plus 34 od sponzorskih ugovora. Ukupno 52,2 miliona dolara... Naredne sezone je prvi u istoriji prešao granicu od 100 miliona po zaradi od novčanih nagrada sa turnira.

PROČITAJTE JOŠ: Navratilova: Novak nije “gospodin perfektni” kao Rafa i Rodžer

U poslednjih 12 meseci, Novak je imao 435 postova na društvenim mrežama i skoro 50 miliona interakcija. Oni koji su reklamirali "Lakost", sponzoru su, prema nekim procenama, doneli dodatnu vrednost od 5,1 milion dolara, a čak i turnir može da benefitira od pominjanja na socijalnim mrežama. Đoković je imao postove oko Vimbldona 25 puta u prethodnih godinu dana, a procenjuje se da je turnir na tome profitirao više nego što je šampionu dao za nagradu (2,2 miliona funti).

GODIŠNjI UGOVORI
"LAKOST" 9,4 miliona
"HED" 7,5 miliona
"SEIKO" 5 miliona
"ASIKS" 4 miliona
Ukupno: 25,9 miliona dolara

ZARADA U DOLARIMA
2017. 2,08/22 miliona
2016. 12,6/28 miliona
2015. 18,2/34 miliona
2014. 11,6/28 miliona
2013. 11,1/14 miliona
*Godina, od turnira/od sponzora

NOLETOVI PRATIOCI
"Tviter" 8,4 miliona
"Fejsbuk" 7,1 miliona
"Instagram" 4,2 miliona
Ukupno: 19,7 miliona dolara