MNOGE kompozicije Kornelije Bate Kovača ostavile su neizbrisivi trag u jugoslovenskoj pop muzici. Pojedine pesme su snimljene u više verzija i otpevane na stranim jezicima. Ali neke od najvećih hitova Bate Kovača poput „Pjevam danju, pjevam noću“, „Zvao sam je Emili“, „Jedna zima s Kristinom“, „Mađarica“ i „Ti si mi u krvi“, nedavno su snimljene i u mediteranskom stilu. Reč je o akapela albumu pod nazivom „Piva klapa Kornelija“ dalmatinske klape „Kambi“, koja je ovim pesmama udahnula potpuno drugačiju notu.

- Reč je o dokazanim pop hitovima koji sada imaju harmonijsku, melodijsku i ritmičku figuru neke potpuno druge muzike - kaže za „Novosti“ Bata Kovač.

- Klapa „Kambi“ je to prilagodila svom načinu izvođenja. Naravno, nije isto pisanje horske partiture kao što je radio Mokranjac ili neki naši raniji kompozitori, koji su koristili etno-motive i stvarali u mediteranskom stilu. Uvek sam se držao toga da radim samo ono što savršeno znam. Zato sam angažovao aranžere i muzičke producente koji to najbolje rade. Na albumu se nalazi i pesma „Posle raskoši i sjaja“, koju sam davno komponovao za Zdravka Čolića, ali nije bila najbolje plasirana, pa mnogi smatraju najzanimljivijom.

ĆERKE ALEKSANDRA I KRISTINA NA pitanje kada će ga publika videti na sceni sa ćerkama Aleksandrom i Kristinom, Kornelije Kovač kaže:
- To ne praktikujemo. Ćerke su tako odlučile, a ja sam prihvatio. Znate, čudan smo mi narod. Kada su Aleksandra i Kristina počele da se bave muzikom, bilo je onih koji su govorili kako sam ja sve to uradio. Ako sam toliko moćan da mogu da pišem i „Ajde u život“ i „Pjevam danju, pjevam noću“, onda sam zaista genije. To što one rade, ja ne umem.

* Kako je došlo do saradnje sa dalmatinskom klapom „Kambi“?

- Ja sam inicirao čitavu priču, stupio u kontakt sa ljudima i sve finansirao. Ako čovek sam ne uloži u ljude koji kvalitetno rade svoj posao, pitanje je kada će se neko setiti da to uradi, pa sam odlučio da nešto sam preduzmem po tom pitanju. Ispostavilo se da savršeno dobro funkcionišem sa starim pesmama, koje se i danas pevaju, i to ne samo ovde, već i u inostranstvu. Iskreno, to mi mnogo olakšava situaciju, pa u ovim godinama ne moram da stvaram muziku i da se takmičim sa današnjim modernim kompozitorima. Mogu da radim samo onako kako sam to uvek činio. Gotovo 90 odsto mladih pevača traži pesme u stilu Vlade Georgieva, Željka Joksimovića i tome slično. Nemam ništa protiv mladih autora i takve muzike, ali neću to da radim. Uživam i uopšte se ne žalim. Mnoge moje stare pesme su otpevane u novim aranžmanima, recimo, pesma „Ti si mi u krvi“ snimljena je u čak 15 verzija, i to ne samo na prostoru bivše Jugoslavije, već i šire, dok numera „Ove noći jedna žena mirno spava“ ima osam verzija samo u Evropi.

* Neki od vaših najvećih hitova naći će se i u mjuziklu „Glavo luda“ u Pozorištu na Terazijama?

- Mladi glumac Nikola Bulatović je došao na ideju da napiše scenario za mjuzikl i pitao me je za dozvolu, koju je odmah dobio. Naravno, tu će biti zastupljeni i drugi autori koji su komponovali za Zdravka Čolića. Zanimljivo je da će se u mjuziklu naći i pesma „Gospa Mica gazdarica“, koju sam komponovao još dok sam radio sa „Korni grupom“. Pesma je u to vreme bila zabranjena zbog nemoralnog teksta, mada danas ima mnogo takvih kompozicija. Nikola Bulatović je hteo da je uzme za mjuzikl, jer smatra da će se odlično uklopiti u čitavu priču. Premijera se očekuje na jesen, a ja ću ići kao gledalac.

* Ruski pevač Filip Kirkorov je bez saglasnosti snimio vaše hitove „Jedna zima sa Kristinom“ i „Ti si mi u krvi“?

- Kirkorov je 1992. godine objavio long-plej ploču na kojoj je se nalazi moja pesma „Ti si mi u krvi“ pod drugim nazivom, na ruskom jeziku, gde je potpisan neki ruski autor, a ne ja. Potpuno ista stvar desila se pre dve godine kada je snimio pesmu „Jedna zima sa Kristinom“. To je čista krađa i povreda autorskih i imovinskih prava. Tražio sam odštetu, ali mnogo manju nego što bih mogao da dobijem da sam celu stvar pokrenuo pred međunarodnim sudom. Da je neko, recimo, pokrao Pola Makartnija dobio bi milionsku odštetu. Za 20 godina korišćenja moje pesme i povrede autorskih prava, mogao sam sigurno da dobijem između 50.000 i 60.000 evra, ali sam hteo da izbegnem sud, jer bi se proces sigurno odugovlačio, pa sam tražio 10.000 evra.

* Može li se živeti od starih hitova?

- Iskreno, vrlo pristojno mogu da živim od svoga rada. Autorska prava se svuda više poštuju nego kod nas, ali se ne žalim.