EKIPA TV drame i filma „Led“, predvođena rediteljkom Jelenom Bajić-Jočić, za snimanje prvih kadrova izabrala je mesto u ataru sela Donje Grbice, koje do prvog asfaltiranog druma dele kilometri putića prohodnih samo za terenska vozila. Na jednom idiličnom proplanku, kakav retko viđaju i oni koji su prošpartali Šumadiju uzduž i popreko, glumci Nenad Jezdić i Rale Milenković snimaju jedan od ključnih kadrova za ovaj film.

Ovo je rediteljski prvenac mlade Jelene, a ekipa je prezadovoljna. Spokojstvo se oseća u vazduhu. Nema improvizacije, i nema, kako kažu, viška. Sve teče u sekund. Jedan iskusan glumac nam kaže - neuobičajeno za takve situacije. Možda je i ambijent učnio svoje, dodaje. O tome je i iskusni tim ovog filma najviše želeo da govori sa ekipom „TV novosti“ koja je pratila snimanje.

O radnji filma ponešto se već zna. Scenario Radoša Bajića ima cilj da ukaže na sve ono pogubno što se u Srbiji već dugo dešava. I to sve kroz priču o sudbini seoske porodice, u vremenu kada su tradicija i sela počeli da propadaju. Priča je sačuvala izvornost vremena u kome je nastala.

Prvi kadrovi prikazuju pustu kuću Milivoja Šljivića, koja je sedamdesetih godina prošlog veka bila puna. Lik glavnog junaka Milivoja, punog snage i snova o boljoj budućnosti, tumači Momčilo Otašević. Ovo je njegova prva glavna uloga, ali iza njega stoji „profesionalna mašinerija“ predvođena Batom Živojinovićem. Lik mladog glumca trebalo bi da dočara borca koji nije uspeo da sačuva kuću. Metaforično, nevreme je uništilo sve... Slike uobičajene za Srbiju.

Članovi ekipe kažu da se odlično pripremio, a on - da mu nije bilo teško da u narodnoj nošnji provede mesec dana u selu. Dodaje da je naučio da kosi, jaše konja, a „skinuo“ je i akcenat. Pripremao se kao njegove kolege u Holivudu. I ekipa se spremala četiri meseca. I sada sve, naravno, teče bez većih problema. Veruju da će posao završiti do 15. avgusta.

- Scene žetve ječma i sakupljanja sena nadmašile su sva moja očekivanja - kaže Jelena Bajić. - Kada se na to doda i studiozan pristup glumaca, posle četiri dana snimanja sa zadovoljstvom mogu da kažem da sve funkcioniše perfektno. Sklopile su se sve kockice, a meni je zadovoljstvo što autorsku karijeru započinjem delom kojim je i moj otac počeo svoju. Pored toga, ulogu je prihvatio i Bata Živojinović, koji je, u neku ruku, bio i učitelj mom ocu - kada je počeo da glumi. Lepe paralele.

I glumac Radoslav Milenković ih je našao. Vrlo profesionalno, između dve klape, kao što je i obećao, dolazi do naše ekipe da kaže šta mu pričinjava najveće zadovoljstvo:

- Kada je Radoš završavao akademiju, ja sam upisao glumu - kaže Rale Milenković, koji igra tipičnog predstavnika naroda sa svim svojim dobrim i lošim osobinama. - Gledao sam njegov diplomski rad i ta priča mi je dobro poznata. Ovo je sad filmska priča. Odlično je proširena i ima gotovo idiličnu lepotu tih sedamdesetih. Njegova odluka da Jelena to režira je dobra distanca u odnosu na one koji su to proživljavali. Mislim da će scena u kojoj se sa Batom Živojinovićem svađam oko međe ostati upečatljiva.

Gluma Nenada Jezdića pleni. U jednom kadru, koji se ponavljao više (destina) puta, glumac je, bez ijedne reči, jeo po parče slanine i luka i potezao rakiju. Ekipa ga je gledala sa, stiče se utisak, strahopoštovanjem. Sunce samo prži. Niko glasno ne komentariše. Šapuću - „Profi baja je Jezdić“.

- Jelena je manje glumac od Radoša i drugačija je, ali je pametna, emotivna, suptilna i profesionalna do vrhunskih granica - kaže, za „TV novosti“, Jezdić. - Traži od nas čistu igru, i da dođemo do te plemenitosti koju priča nosi. Vrlo vešto to radi. Siguran sam da će uspeti da metaforama dočara selo, kojeg možda nema, ili ga ima, ali se negde zagubilo - u nekim genima, u nekim pričama...


RADOŠ SAMO POMAŽE

SCENARISTU Radoša Bajića nismo zatekli na snimanju, iako su u pitanju bili ključni kadrovi.

- Kao čovek sa velikim iskustvom, otac je tu koliko je i kada je meni to potrebno - kaže

Jelena, koja se posle završetka akademije usavršavala u Londonu. - Ne meša mi se u posao, ali je tu da me posavetuje. Najviše je pomogao na nivou globalnog planiranja.


PRED PUBLIKOM 2012.

PREMIJERA se očekuje početkom naredne godine, a TV prikazivanje krajem 2012. Inače, ova drama iz 1975. prvi put je ekranizovana 1982. godine, u režiji Slavoljuba Stefanovića Ravasija, dok je jednu od glavnih uloga tumačio - Radoš Bajić.