Dopis televizije Pink povodom saopštenja nacionalnih televizija u Crnoj Gori

Novosti Online

28. 11. 2018. u 12:46

Menadžment kompanije Pink International Company i Željko Mitrović oglasili se povodom zabrane prodaje reklamnog prostora kablovskom operateru Pink M u Crnoj Gori

Допис телевизије Пинк поводом саопштења националних телевизија у Црној Гори

Foto; Promo

Menadžment kompanije Pink International Company i njen vlasnik Željko Mitrović povodom zahteva kojim uredništvo komercijalnih televizija Prva, Vijesti i Nova M, traže od državnih institucija Crne Gore da se zabrani prodaja reklamnog prostora kablovskom operateru Pink M uputili su dopis.

Dopis prenosimo u celosti:

Poštovani,

Povodom zahteva, kojim uredništvo komercijalnih televizija Prva, Vijesti i Nova M, traže od državnih institucija Crne Gore da se zabrani prodaja reklamnog prostora kablovskom operateru Pink M, menadžemt kompanije Pink International Company i njen vlasnik Željko Mitrović poslali su odgovor primaocima ovog dopisa:

Verujemo da Vam zahtev tri komercijalne televizije, upućen nadležnim agencijama i čelnim ljudima države nije u potpunosti jasan i pored pokušaja da se krupnim rečima i nekakvim primerima taj zahtev pojasni.

Da Vam pomognemo, jednostavno rečeno, tri komercijalne televizije traže da se zakonima koji bi postojali samo u Crnoj Gori, omogući da televizijama koje ne mogu da se proizvodnjom sopstvenog programa izbore za gledaoce, pa samim tim ni za marketinške budžete, novac klijenata ipak bude dostupan! I to tako što će televiziju koju građani Crne Gore vole da gledaju Pink M , i koja je prisutna u kablovskoj distribuciji, diskriminisati i zabraniti klijentima da se na njoj oglašavaju!

Da bi ovaj flagrantno diskriminatorski zahtev, uzrokovan činjenicom da je Pink M, iako nema nacionalnu frekvenciju, gledaniji i privlačniji za oglašivače od televizija sa nacionalnom pokrivenošću, nekako maskirali, potpisnici su u pitanje koje je samo i isključivo komercijalne prirode, ubacili politiku i teme poput, nacionalnog pitanja, jezika, identiteta... Ovakvim konceptom, potpisnici su nedvosmisleno pokušali da trenutak pojačane senzibilnosti u društvu po pitanju nekih identitetskih tema, iskoriste za nametanje uslova koje komercijalnim poslovanjem ne mogu da dobiju.

Ovaj zahtev nastavak je vaninstitucionalnih pritisaka koje protiv televizije Pink M godinama sprovode vlasnici TV Vijesti, kojima su se sad pridružili i urednici i vlasnici druge dve televizije. Pozivajući se na tobože evropska pravila, potpisnici se suštinski zalažu za zabranu konkurencije, za gaženje osnova sloboda koje važe u Crnoj Gori, za nepoštovanje Ustava ( član 8, član 10, član 13, član 140) i ignorisanje pravila i postulata uspostavljenih u Evropskoj konvenciji o prekograničnoj televiziji.

Do koje mere je dopis ovih televizija dokaz nezakonitih pokušaja da se najgledanija televizija silom istera iz Crne Gore, svedoči i činjenica da je jedan od potpisnika vlasnik Nove M, United grupa takođe ima kablovske kanale poput Sport kluba, crtanih, filmskih, infomativnih, registrovanih u drugim državama, a koji uveliko prodaju reklamni prostor i to preko marketinške agencije koja je u njihovom sastavu i koja bezmalo ima monopol na tržištima Zapadnog Balkana. Dakle ono što važi za njih na drugim prostorima, sada bi u Crnoj Gori trebalo da bude zabranjeno za druge !

Nadležne agencije i čelni ljudi države Crne Gore upravo zbog svega navedenog treba, isključivo da imaju u vidu sledeće činjenice:

1. Kablovski kanal Pink M registrovan je 02.10.2018. (BR K395-1) poštujući sve propise i odredbe zakona o elektronskim medijima. Prema navedenom zakonu, koji deluje pre svega poštujući principe Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, članom 3. je predvidjen slobodan razvoj konkurencije i pluralizma. Kako je, takodje propisano da samo kanali sa nacionalnom frekvencijom moraju proizvoditi program na crnogorskom jeziku, Pink M u ovom trenutku ne emituje takve sadržaje, iako planira, ali je itekako svojim kvalitetom atraktivan na tržištu i bez obzira na manji procenat pokrivenosti teritorije vrlo konkurentan u trci za najgledaniji TV kanal.

2. Uzimajući u obzir činjenicu da se gore pomenute televizije pozivaju upravo na član 7. Zakona o zaštiti konkurencije,navodimo sledeći po redu, član 8, koji upravo svojim dopisom narušavaju nacionalne televizije, a tiče se prava svakog emitera da slobodno istupa na medijskom tržištu i zaključuje ugovore o merenju rejtinga u odredjenom periodu kao jedinim relevantnim faktorom za odredjivanjem cene oglašavanja na bilo kojoj televiziji u celom svetu.

Član 8. Zakona o zaštiti konkurencije glasi: “Zabranjeni su i ništavni akti koji za cilj ili posljedicu imaju ili mogu imati sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje konkurencije na relevantnom tržištu, i to pisani ili usmeni dogovori, sporazumi, ugovori, pojedine odredbe ugovora, izričiti ili prećutni dogovori, usaglašena praksa, kao i odluke udruženja učesnika na tržištu (u daljem tekstu: sporazumi), kojima se: 1) direktno ili indirektno određuju kupovne ili prodajne cijene ili drugi uslovi trgovine; 2) ograničava ili kontroliše proizvodnja, tržište, tehnički razvoj ili investicije; 3) vrši podjela tržišta ili izvora nabavke; 4) primjenjuju različiti uslovi na poslove iste vrste sa različitim učesnicima na istom tržištu kojima se dovode u konkurentno nepovoljniji položaj; 5) uslovljava zaključenje sporazuma prihvatanjem dodatnih obaveza druge ugovorne strane, koje po svojoj prirodi ili poslovnoj svrsi nijesu u vezi sa predmetom sporazuma; 6) utvrđuje obaveza primjene određene cijene u daljoj prodaji ili na drugi način osigurava primjena preporučene preprodajne cijene.”

Dakle, član 8 jasno zabranjuje da se zahtevi poput ovih koje ispostavljaju ove tri televizije, ne smeju pisati, a posebno je nedozvoljeno tražiti da državne institucije pomažu u ovakvim opasnim namerama.

Iako razumemo nezadovoljstvo konkurenata našom liderskom pozicijom, ona nažalost po njih, nije razlog da državne institucije postupaju suprotno Ustavu, Zakonu i evropskom zakonodavstvu!

Zaključak:

Nepovoljan položaj tri komercijalne televizije u Crnoj Gori je posledica činjenice da Pink M postoji u Crnoj Gori 15 godina, da je za to vreme poslovao kao televizija sa nacionalnom frekvencijom i stekao brojnu i vernu publiku. Uz činjenicu da smo u tih 15 godina uvek bili na strani građana i nesebično bili posvećeni očuvanju i zaštiti interesa države Crne Gore. Upravo zato smo trpeli napade, opstrukcije, neosnovane tužbe i to od onih koji danas potpisuju zahteve protiv nas, kojim pokazuju lažnu brigu za Crnu Goru i njen identitet, iako su oktobra 2016. sva sredstva koristili da ove i ovakve Crne Gore više ne bude, a da njeno legalno izabrano rukovodstvo bude nasilno smenjeno.

Mi, sa pozicije najgledanije televizije, možemo samo da priznamo svoj “greh”, što naš program gledaoci vole i gledaju i da dodamo, da ćemo se truditi da tako bude i ubuduće. Kad se donese zakon da to bude kažnjivo, spremni smo da trpimo posledice.

S poštovanjem,

Osnivač, vlasnik i CEO Pink International Company

Željko Mitrović

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)