Sviraćemo meni drage pesme koje se inače ne izvode na koncertima "Električnog orgazma" i numere koje sam napisao zajedno sa Vladom Divljanom, moju muziku iz filmova i televizijskih formata, kazao je Tanjugu Srđan - Gile Gojković lider koji će zajedno sa bendom Macig Bush započeti mini turneju večaras u Novom Sadu.

Nastavši na temelju kultnog Beatles tribjut benda The Bestbeat, Macig Bush je prošle godine objavio debitantski album "First...", a trenutno ga čine gitaristi Damjan Dašić i Marko Ćalić, bubnjar Vladimir Jevtić i basista Ivan Stanković.

Gojković je lider cenjenog novotalasnog benda "Elekrtrični orgazam", ali kako kaže iskoristiće perioda kada se svi razbeže po dalekim turističkim destinacijama za mini turneju Macig Bush-om.

"Od 1. januara pa sve do proleća za članove Električnog orgazma nastaje period kada su u prvom planu putovanja članova benda a ne nastupi. Eto Ljuba je recimo sada u Indiji" kazao je Gojković.

Ideja da nastupi sa Macig Bush-om nastala je kada je Vaske iz Eve Braun organizovao koncert posvećen borbi protiv Dišenove bolesti, prošle godine u beogradskom Domu omladine.

"Damjan iz tog benda je predložio da sviramo pesmu "Lutka koja kaže ne" i jako mi se dopalo kako smo zvučali. Posle toga sam ukapirao da postoji jako puno pesama koje volim a vole i drugi ljudi koje nemaju mesta u reportaoaru Eletričnog orgazma. Imamo kapitalne pesme kao što su Konobar, Zlatni papagaj, Nebo, kapetan Esid, Debela devojka...i onda slabo sviramo neke meni drage pesme koje je "Električni orgazam snimio" kazao je Gojković.

On kaže da publiku u pet gradova širom Srbije očekuje rokenrol koji je retko izvođen do sada.

"Na koncertima večeras u Novom Sadu, 3. marta u Pančevu i 9. marta u beogradskom Domu omladine, 16. marta u Nišu i 30. marta u Užicu Gile i Macig Bush će sviraćemo pesme iz filmova "Kako je propao rokenrol" i "Crni bombarder", iz saradnje sa Vladom Divljanom, neke solo pesme, muziku iz televizijskog formata "Pozorište u kući" kao i one Električnog orgazma, koje su retko ili nikad odsvirane uživo" kazao je Gojković.

Cenjeni muzičar i kompozitor se seća momenata kada je mašta o da se profesionalno bavi rokenrolom.

"Posle albuma "Paket aranžmana" pomislio sam da postoji realan prostor da nastavim time da se bavim. Publika i kritika su reagovale dobre i sve do albuma "Distorzija" sredinom osamdesetih godina prošlog veka postava "Električnog orgazma" se nije iskristalizovala. Tada su došli Banana i Švaba" kazao je Gojković.

Prema njegovim rečima, bend je prolazio kroz različite faze, bio pred raspadaom nekoliko puta, preživljavao tešske momente...

"Devedesetih smo bilu blizu razlaza, ali kao i uvek u nšoj karijeri, desila bi se neka pozitivna stvar koja bi nas okupila iznova i dala neku novu injekciju entuzijazma članovima benda. Ove godine slavimo 38. rođendan "Električnog orgazma" i ne nameravamo da odemo sa scene" kazao je Gojković.

Novi album "Električnog orgazma" je u pripremi i prema Gojkovićevim rečima u konceptualnom smislu predstavlja nastavak prethodnog izdanja.

"Jedan od osnivača benda Ljuba Đukić vratio se u "Električni orgazam" 2004. godine. To je dovelo do nove hemije u bendu jer su se pomešali različiti uticaji, pre svega zvuk klavijatura iz našeg novotalasnog perioda sa Bananinom gitarom. Došlo je do fuzije te dve verzije "Orgazma" koja je na prošlom albumu imala premijeru. Isti zvuk smo zadržali i na novom albumu koji ćemo objaviti krajem maja" kazao je Gojković.

Izuzetan status na prostoru nekadašnje Jugoslavije koji "Električni orgazam" i dalje uživa, Gojković objašnjava pre svega legendom o bendu iz osamdesetih godina prošlog veka koja je i dalje vrlo prisutna na prostoru nekadašnje SFRJ.

"Mladi ljudi žele da nas čuju zbog svega što su čuli o nama. Govorimo isti jezik sa većinom stanovništva na prostoru nekadašnje Jugoslavije. Mi nismo imali pauzu u karijeri i taj kontinuitet daje rezultat. Doduše ne izdajemo svake godine album kao na početku karijere, ali naš umutrašnji poriv nas i dalje provocira na stvaranje muzike", kazao je Gojković.

Za sve priče i svedočanstva o okolnostima u kojima je nastao novi talas osamdesetih godina prošlog veka Gojković kaže da se baziraju pre svega na sentimentu prema stabilnoj ekonomskoj situaciji u nkedašnjoj velikoj zemlji.

"Generacija jako kreativnih ljudi stasavala je krajem sedamsdesetih godina prošlog veka koje važi za najstabilnije doba u Jugoslaviji. Taj jugoslovenski pasoš koji smo imali u rukama omogućavao nam je da putujemo i na istok i na zapad. Postojala srednja klasa. Moj otac je bio službenik u Radio Beogradu, a majka kozmetičarka i oni su uspevali da me jednom godišnje pošalju u London da vidim šta ima novo i donesem ploče," kaže Gojković.

On napominje da je posle Titove smrti 1980. godine došlo do slabljenja cenzorskog nadzora koji je postojao pre.

"Počela su da se otvaraju neka vrata za kreativno, slobodno delovanje. Ta vrata je novtalasna generacija kojoj pripadam razvalila. Probili smo barijere i zagradili prostor za eksploziju kreativnosti" kazao je Gojković.

Za njega nema dileme da je trenutna situacija na svetsjkoj muzičkoj sceni paradoksalna..

"Neki novi bend može da stavi pesmu na internet i tako da dopre do publike ali, taj elektronski medijski prostor je zagušen. Kada smo bili klinci postojala su dva televizijska kanala za 20 miliona ljudi i kada smo jednom stigli na jedan od ta dva kanala publika je znala za nas", kazao je Gojković.