Iz Beograda osvajamo balkansku publiku
28. 05. 2017. u 15:30
Džordž Balint, direktor EJ-EM-SI Adrije, o dolasku u Srbiju, lokalnoj konkurenciji, novim serijama i planovima
ŽIVA u televizijskom "termometru" ove sezone biće za stepen viša, jer se postojećim stranim medijskim kućama u našoj regiji, otvaranjem balkanskog predstavništva u Beogradu, pridružila i kablovska mreža AMC (Ej-Em-Si). Kompanija u čijoj su biografiji 263 nominacije za Emi i devet osvojenih Zlatnih globusa, uz naslove poput "Ljudi sa Menhetna", "Čista hemija", "Okružen mrtvima", "Fargo" i one nešto novije kao što su Humans, Into the Badlands ("U rđavoj zemlji"), Fear the walking dead ("Strah okruženog mrtvima"), a čije najnovije epizode sada i u Srbiji gledate uporedo sa svetskim premijerama, garantuje uzbudljiv TV provod.
U intervjuu za "TV novosti", Džordž Balint, direktor Ej-Em-Si Adrije otkriva nam čime će to sve ova svetska TV kompanija zadovoljiti "apetit" balkanskih gledalaca i šta će za domaće tržište značiti dolazak najgledanije američke TV mreže.
- Zadovoljenje apetita samo je početak. Želimo da oplemenimo ukus ovdašnje publike i pripremimo ga za potpuno novo TV iskustvo - poručuje on, ističući da se Ej-Em-Si za Beograd odlučio baš zbog toga što srpsku prestonicu vidi kao dinamičan grad u razvoju. - Beograd je raskrsnica svih važnih poslovnih puteva na Balkanu. U Srbiji smo pokrenuli pre 10 godina program za decu Minimaks, koji je u to vreme bio prvi specijalizovan kanal te vrste. Kako je u relativno kratkom periodu ostvario veliki uspeh, poželeli smo da takve rezultate zabeleže i naši ostali TV kanali. Zbog toga smo danas tu.
* Ko će činiti beogradski Ej-Em-Si tim?
- Zadovoljstvo mi je što ću u Beogradu raditi sa istaknutim profesionalcima i poznavaocima svog posla, koji imaju bogato iskustvo u medijima, ali i u međunarodnim kompanijama. Tim čine, izuzmemo li mene, Nenad Nedeljković, Ksenija Đorđević, Nataša Pupović i Tatjana Arsić. Nenadovo iskustvo u pogledu komercijalnog sektora i programa za decu, Ksenijino u marketingu, Natašino u uticajnim kompanijama i Tatjanino u oblasti finansija, nešto je što je vredno svakog poštovanja. Ponosan sam što predvodim takav tim. Kad je reč o mojoj biografiji, dugo sam bio deo velikih medijskih kuća poput MTV i Niklodeona. U novoj ulozi zadatak će mi biti da kao direktor Ej-Em-Sija Adrija, posle petogodišnjeg upravljanja našom ispostavom u Budimpešti, zaokružim Ej-Em-Sijevu priču na Balkanu, počevši od odnosa sa javnošću, preko prodaje do marketinga.
* Šta dolazak Ej-Em-Sija znači za ostale strane TV kuće prisutne u regionu, a šta za publiku?
- Živimo u vreme kad su TV serije uzele primat od filmova, i mi smo se prilagodili tom trendu. Nema neke velike filozofije. Na balkansko područje donosimo naš viđenje onoga što druge medijske kompanije tu već rade. Svaka od naših serija zaseban je i jedinstven svet. Bilo da govorimo o prljavim poslićima i trgovini drogom ili mračnoj zombi budućnosti, svaki šou uvlači gledaoca u priču koja ga iz epizode u epizodu ostavlja bez daha. To je ono što nudimo i obećavamo svim gledaocima u Srbiji.
* Da li će sada vaše serije poput "Okružen mrtvima", koji beleži veliku gledanost na domaćem Foksu, biti emitovane samo na ovdašnjem Ej-Em-Siju?
- "Okružen mrtvima" posebna je priča, čija je međunarodna licenca stupila na snagu još 2014. Tada nismo ni imali u planu širenje kompanije van nacionalnih granica. S vremenom se to promenilo, tako da se danas svi naši projekti emituju isključivo na Ej-Em-Sijevim programima, poput predstojeće treće sezone serijala "Strah okruženog mrtvima", koja nas očekuje 5. juna.
.jpg)
* Koji su Ej-Em-Sijevi planovi i očekivanja za Balkan?
- Uzmemo li u obzir uspeh naših dečjih kanala, očekujemo da ćemo i sa drugim žanrovima postići isto. Cilj nam je da nizom postepenih uspeha balkansku regiju učinimo stabilnim sedištem Ej-Em-Sija u ovom delu Evrope.
* Planirate li razvoj lokalne produkcije, s obzirom na slične poduhvate konkurentskih TV kuća?
- Osnivanjem kancelarije u Beogradu napravili smo prvi, veoma značajan korak ka domaćim partnerima i publici. Ulaganja u produkciju sa usmerenjem na lokalno važne teme imali smo već u našim sedištima za centralnu Evropu, u Pragu i Budimpešti, i taj program emitovao se na tamošnjim kanalima. Verovatno je da će to biti slučaj i sa Srbijom, jer uvek nastojimo da zadovoljimo potrebe publike u sredini u kojoj se nalazimo.
* Koji žanr vam se dosad pokazao kao najuspešniji za srpsko tržište? Da li ste opipali puls domaće publike?
- Zanimljiv je podatak da kablovski kanali svake godine uzimaju sve više učešća u gledanosti u Srbiji, pogotovo kad je reč o serijama i filmovima. Zbog toga smo ponosni jer baš u toj oblasti imamo najviše da ponudimo. "Strah okruženog mrtvima" samo je jedan od svetlih primera popularnosti naših serijala u Srbiji. Takođe, tu su i "Noćni menadžer", "Ljudi", "Propovednik", "Fargo", "U rđavoj zemlji", čiju smo prvu epizodu nove sezone pogledali premijerno kad i gledaoci u SAD. Reč je o jednoj od Ej-Em-Sijevih najbolje ocenjenih i najgledanijih serija i sa ponosom, ekskluzivno za vaš list, mogu otkriti da smo dobili odobrenje za snimanje nove sezone sa još 16 epizoda, koje nas očekuju sledeće godine.
* Koje nas još to premijere očekuju u predstojećem periodu?
- Nema meseca bez barem jedne premijere. "Propovednik" nas očekuje krajem juna, u julu nastavljamo sa avanturama Hepa i Leonarda, jesen nam donosi nastavak "Straha" i treću sezonu serije "Fargo", koja je nagrađena i Zlatnim globusom.
.jpg)
NAUČIĆU SRPSKI!
* DA li se lično radujete dolasku u Beograd i koji su najveći izazovi koji vas očekuju na novoj poziciji?
- Volim promene, život u novim gradovima i državama. Verovali ili ne, u jednom trenutku tokom studija jedan semestar proveo sam na Univerzitetu Krasnojarsk u Sibiru i taj period života ostao mi je u lepoj uspomeni. Zasad, Srbija i Beograd šansa su za upoznavanje nove kulture i sredine. Najveći izazov je, svakako, jezik, i zbog toga sam odlučio da naučim srpski. Radovao sam se dolasku u vaš grad, a prvi utisak o Beograđanima je da su veoma prijateljski nastrojeni ljudi.
Neša (Glodur)
28.05.2017. 18:36
Sledi potpuna amerikanizacija i deblizacija Srbije.
Komentari (1)