NOVINAR i rok kritičar Petar Janjatović, koji je nedavno objavio četvrto dopunjeno izdanje "Eks JU rok enciklopedije" 1960-2015", ističe da postoji velika razlika između rokenrola danas i pre pola veka. Na pitanje kako sada vidi ovu muziku u Srbiji, naš sagovornik kaže:

- Ne umem da odgovorim na pitanje, zato što je to sada veoma razuđena priča. Toliko toga se preselilo na internet, ima novih bendova i sve je mnogo drugačije. Recimo, saznajem za neke grupe iz Srbije koje imaju sedam-osam objavljenih albuma za strane diskografske kuće i češće sviraju u inostranstvu nego ovde. Podelila se priča na različite segmente, ali najvažnije je da ima mnogo žanrova. Dok sam radio četvrto dopunjeno izdanje enciklopedije, imao sam dilemu ko od novih sastava treba da uđe u knjigu a ko ne. Teško je proceniti ko je tu došao da ostane. Sve je dosta dobro spakovano, forma je skroz O.K, ali malo tu nedostaje soli.

Nedavno je u atrijumu Narodne biblioteke Srbije otvorena izložba "Električari šansa", autora Dragana Miloševića, povodom 50 godina od prve beogradske "Gitarijade". Janjatović smatra da je važno što je tako bitan događaj za jugoslovenski rokenrol "uramljen" i da je svaki angažman ove vrste od velikog značaja.

- Rokenrol je uvek išao napred zahvaljujući ličnom zalaganju i ličnoj viziji - priča Janjatović. - Lepo je što je priča o "Gitarijadi" stala u ovu izložbu i što su fotografije i dokumenti iz tog perioda sada zvanično zavedeni i pripadaju kolektivnom sećanju ove zemlje. Taj događaj je dao krila mnogobrojnim bendovima, a takva vrsta takmičenja priliku da se muzičari predstave kolegama i publici. Posle toga je krenula epidemija gitarijada i folk parada u celoj bivšoj Jugoslaviji. Videlo se da je to publici atraktivno. Iz današnje perspektive deluje gotovo neverovatno da je prilično krut politički, birokratski i partijski aparat u tom trenutku dozvolio tako nešto. Sigurno su se malo prepali kada se to desilo, pa je zato bilo negativnih reakcija u medijima tog doba. S druge strane, rokenrol je kao voda, prodire svuda.