Hrvatska: Predizborni most
21. 08. 2011. u 20:59
Iako još nema sredstava za ovaj veliki projekt kojeg hrvatski političari predstavljaju kao nacionalni prioritet
SPECIJALNO ZA „NOVOSTI“
Hrvatska počinje sa izgradnjom pelješačkog mosta, koji bi trebalo da bude dovršen za šest godina. Iako još nema sredstava za ovaj veliki projekt kojeg hrvatski političari predstavljaju kao nacionalni prioritet, deo novca uzeće se od poreza na benzin. Radove bi trebalo započeti odmah, ali je budućnost ovog projekta i dalje neizvesna.
Sada vladajući HDZ, neposredno pred izbore, želi ponovo da pokrene pitanje važnosti pelješačkog mosta, dok iz opozicionih redova stižu uveravanja da je to preskupi projekt, koji je nemoguće u krizno vreme uopšte realizovati. Ako SDP dođe na vlast, pelješački most ponovo bi mogao da ode u zaborav, pa bi i sadašnje početno ulaganje bilo nepotrebno.
I iz Evrope poručuju da neće finansirati izgradnju mosta, koji nije po volji ni BiH. Iako je hrvatska strana menjala projekte i nastojala da zadovoljni sve standarde, pre svega onaj da će i najveći brodovi slobodno moći da plove ispod mosta prema teritoriji BiH, službeno Sarajevo i dalje se protivi izgradnji.
Procene ukazuju da bi izgradnja koštala gotovo 300 miliona evra, a možda i više. Ceo projekt, s pristupnim putevima dosegnuo bi vrtoglave cifre koje u ovom trenutku ne mogu da priušte i mnogo bogatije zemlje od Hrvatske. Zato se i sadašnja inicijativa o izgradnji pelješačkog mosta više vidi kao jedan od predizbornih aduta vladajućeg HDZ, a ne kao realni projekt koji bi u dogledno vreme mogao da bude i realizovan.
Daleko je realnije da se dovrši izgradnja autoputa od Splita do Dubrovnika, čime bi Hrvatska bila kompletno povezana najmodernijim putevima od severa do juga.
EVROPA
Evropski političari tvrde da most nema nikakvog smisla i da u ujedinjenoj Evropi bez granica nema razloga graditi tako skupi most.
majra
21.08.2011. 21:21
vedela zaba da se konji kuju pa digla noge i crkla!!! XD
ovi su isti kao nasi politicari samo obecanja u kampanji
Hrvati bi tim mostom ostvarili saobracajni kontinuitet, ne bi putovali na jug Hrvatske obale prelazeci preko bosanske teritorije, ujedno bi dodatno izolovali Bosnu, a da je skupo, skupo je pa ako vole nek izvole.
Ako ovaj i ovoliki most pa jos na moru kosta 300 miliona evra, kako onaj preko Ade kosta 320 miliona?
@Petar - Pa druze, pretpostavljam da odgovor znaš i sam = tako što su se izvesni vlastodršci - koji daju dozvole - ugradili u cenu. Samo, izgleda da se su toliko zabrojali, da nisu znali dooookle da stanu, pa su ga baš preterali...
Komentari (15)