PLAV - Putni pravac Murino - Čakor - Peć, nekada jedan od najznačajnijih u bivšoj Kraljevini SHS, potom i u SFRJ, ubrzo će ponovo biti u funkciji, posle zatvaranja zbog ratnih dejstava 1999. godine.

Putem, kojeg je davnog 17. septembra 1925. godine otvorio kralj Aleksandar, saobraćaj bi mogao da ponovo krene do letnje turističke sezone, ali, pre toga, biće zaodenut, prvi put, u asfaltno ruho.

BILO I TURISTA PUTEM preko Čakora u Plav i na obale prelepog jezera, davnih šezdesetih godina prošlog veka stizale su kolone turista, ne samo sa Kosova i Metohije, tako je da Plav beležio bolju turističku posetu od sada najposećenije Budve.

Ovih dana već su počeli radovi na asfaltiranju deonice od Murine do prevoja Čakor, dužine 10,5 kilometara.

- Sledeće godine biće asfaltirano još 12 kilometara puta do same granice sa Kosovom - kaže, za „Novosti“, gradonačelnik Plava Skender Šarkinović. - Put će biti širine četiri metra, a radovi će biti izvedeni po standardima koji će vozačima omogućiti bezbednu vožnju preko prelepe planine.

Šarkinović ističe da nema sumnje da će ponovnim otvaranjem važnog putnog pravca oživeti mesne zajdnice Velika i Murino, ali i Plav i Gusinje.

- Boljitak će se osetiti na celom severu, a privrednici iz cele Crne Gore imaće najkraću vezu sa Kosovom - kaže Šarkinović, naglašavajući da će ponovno otvaranje saobraćajnice najviše doprineti razvoju poljoprivrede i turizma u plavskom kraju.

Crna Gora će na Čakoru otvoriti i novi granični prelaz prema Kosovu i Metohiji, saznaju „Novosti“ iz pouzdanih izvora. Prelaz, i to zajednički, sa vlastima Kosova, drugi je zajednički prelaz u Crnoj Gori (prvi je Debeli brijeg sa Hrvatskom), i biće otvoren na Čakoru, na putu Murino - Peć, u mestu Bjeluha, nešto ispod sadašnje „crvene crte“ između Crne Gore i Kosmeta.

- Od Vlade Crne Gore su opredeljena sredstva i za otvaranje graničnog prelaza na Čakoru. Imamo saznanja da i na kosovskoj strani postoji interesovanje za taj projekat - kaže gradonačelnik Plava. - Smatram da bi otvaranje tog puta doprinelo i bržem povratku raseljenih sa Kosova kojih u Plavu ima prilično, ali i bržoj i kraćoj vezi sa jugom Srbije, Makedonijom i tim delom Evrope.

Šarkinović naglašava da je izgradnja moderne saobraćajnice i to sa tunelom kroz Čakor, na ovom putnom pravcu, koji je u funkciji „ko zna od kada“, ušla u pre dve godine usvojeni Prostorni plan Crne Gore.

Put preko Čakora, nekada je pored saobraćajnica ka Srbiji, bio glavni izlaz u svet severa Crne Gore, koji je imao vrlo razvijene privredne i privatne veze sa Metohijom. Trgovina u Peći je uvek bila atraktivna za severnjake, koji i danas odlaze u „šoping“ u to mesto, idući okolo-naokolo, preko Rožaja i Kule.