SVI tuneli na deonici auto-puta od Smokovca do Mateševa su probijeni. Most Moračica koji slovi za najizazovniji objekat na toj trasi, biće spojen ovih dana. U "Monteputu", preduzeću koje je nadležno za nadzor, zadovoljni su dosadašnjim tokom radova.

- Tuneli su završeni u visokom procentu, od 95 do 96 odsto. Očekujemo da poslednji segment Mosta Moračica bude spojen ovih dana, do kraja meseca. Tako da radovi u ovoj fazi teku zadovoljavajućom dinamikom, ocenili su iz "Monteputa".


PROČITAJTE JOŠ: Podgorica: Niko neće u fotelju vrhovnog tužioca

Pre nekoliko dana "propao" je tender za napajanje električnom energijom deonice auto-puta. Odbijena su dva ponuđača, pa je raspisan novi poziv. U "Monteputu" se nadaju, da ako sve bude išlo po planu i zakonu, novi izvođač bi trebalo da počne sa radovima za mesec.

- Odbijeni izvođači su odustali od žalbe pa očekujemo da se sada sve završi u skraćenoj tenderskoj proceduri. Ponude bi mogle biti otvorene za 22 ili 23 dana. Zatim bismo završili vrednovanje dostavljenih ponuda, što bi značilo da bismo do kraja septembra mogli uvesti izvođača u posao - pojasnili su u "Monteputu".

AUTO-PUT U BROJKAMA DUŽINA deonice od Smokovca do Mateševa je 41,5 kilometara i na njoj će biti 16 tunela. Na celom auto-putu od Bara do Boljara je čak 42 tunela i 92 mosta i vijadukta. Most Moračica dug je kilometar, a centralni stub visok 180 metara.

Za godinu, očekuju, trebalo bi da se urade potporni zidovi, kosine, postave instalacije, završni slojevi asfalta na trasi.

- Izvođač, kineska kompanija, obavezala se da sve radove završi do kraja septembra naredne godine - uveravaju iz "Monteputa".

Petlju "Smokovac", oko koje je bilo mnogo polemike, gradi podizvođač, građevinska firma "Bemaks", koja bi prema najavama mogla taj posao da završi i pre roka. Inače, na gradilištu deonice auto-puta od Smokovca do Mateševa angažovano je više od 30 odsto domaće građevinske operative.

Minulih meseci često se pominjala izgradnja nastavka izgradnje auto-puta od Mateševa do Andrijevice. Priprema se dokumentacija, a idejni projekat i studija procene uticaja na životnu sredinu, prema najavama, trebalo bi da budu završeni do kraja godine. Nakon toga ide izbor izvođača. Ko će to biti zasada je nepoznato, ali je izvesno, to je više puta rečeno iz vrha izvršne vlasti, da nema zaduživanja za gradnju te deonice. Kao opcija, sve češće je spominjano da se taj projekat realizuje po sistemu privatno-javnog partnerstva.


PROČITAJTE JOŠ: CG: Svaki evro pod lupom