VLADA Crne Gore je na poslednjoj sednici usvojila Predlog izmena i dopuna zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koji će, kao tvrde, imati jak uticaj na smanjenje sive ekonomije i nelojalne konkurencije u javnom prevozu putnika. Sa druge strane, predsednik Strukovnog sindikata taksista Crne Gore Borislav Pavlović smatra da je suzbijanje sive ekonomije u taksi prevozu, ali i javnom prevozu uopšte, moguće jedino uz rad inspekcijske službe. Kako ističe, haos, koji u protekloj deceniji vlada u javnom prevozu, posledica je isključivo nerada nadležnih inspekcija, prvenstveno komunalne policije.

Shodno usvojenim izmenama, taksi prevoznici će ubuduće morati u vozilu da imaju auto-taksi legitimaciju istaknutu na vidnom mestu, ugovor o radu koji će važiti na dan obavljanja delatnosti i poresku potvrdu kojom se dokazuje da su porezi i doprinosi za vozača plaćeni. Takođe, izmene predviđaju i da će vozači morati da nose radnu odeću.


PROČITAJTE JOŠ: Avion Montenegro erlajnsa kasnio 9 sati, putnici dobili po 7 evra za osveženje i hranu

Prema rečima generalnog direktora Direktorata za drumski saobraćaj Dalibora Miloševića, osnovni razlog izmena i dopuna bio je da se preciznije utvrde načini obavljanja auto-taksi prevoza, sa akcentom na uklanjanje sive ekonomije i nelojalne konkurencije u toj oblasti. On dodaje i da je glavni cilj uklanjanje nelojalne konkurencije koja se javljala zapošljavanjem vozača koji nemaju odobrenje za rad ili nisu prijavljeni kod prevoznika.

PROTEST U SEPTEMBRU SSTCG je najavio protest početkom septembra zbog porasta sive ekonomije u toj struci, a o tačnom datumu i načinu protesta odluku će doneti na sednici koja je zakazana za 30. avgust. Kako ističu, od nadležnih su tražili da se iz kontrole prevoza putnika u drumskom saobraćaju izuzme Komunalna policija i inspekcija, i da se pri Upravi za inspekcijske poslove formira nova inspekcija.

Iako su izmene rezultat inicijative koju je podneo SSTCG, predsednik udruženja ističe da dve glavne stavke nisu obuhvaćene - legalno preuzimanje putnika na teritoriji drugih opština i zabrana zakupa vozila od auto-taksi prevoznika.

- Upravo taj zakup je najveća pljačka i siva ekonomija koja postiji u našoj delatnosti. Naime, lica koja imaju svoje vozilo, kupuju licence od nekih vlasnika taksija i rade bez ikakvih papira, ne plaćaju dažbine državi i predstavljaju nelojalnu konkurenciju - kazao je Pavlović.

On ističe da je trebalo da pomenute izmene zakona budu usvojene u drugom kvartalu tekuće godine, a one su tek "prošle" Vladu.

- Na ovaj način omogućeno je da "divljaci" divljaju još godinu, jer toliko vremena mora da prođe do implemetacije. To znači da će isti haos da prave i u toku naredne letnje sezone. A upravo zbog toga što leti ima najviše posla, tražili smo da se to reši što pre - kazao je Pavlović, koji dodaje da je ključno pitanje da li će se inspektori konačno umešati u svoj posao i umesto da prebacuju odgovornost jedni na druge, početi da rade.

NEOPHODNA UVERENjA

KAKO se navodi u Vladinom dokumentu, izmene zakona predviđaju i da vozač taksija osim već pomenutih dokumenata, u vozilu ima i uverenje o zdravstvenoj sposobnosti i uverenje o položenom ispitu o poznavanju grada. Takođe, auto-taksi prevoznik ne sme poveriti prevoz vozaču koji je osuđivan kaznom zatvora duže od godinu dana za krivična dela protiv života i tela, zdravlja ljudi, polne slobode, javnog reda i mira i bezbednosti javnog saobraćaja.

PROČITAJTE JOŠ: KRITIKE MINISTRU ZDRAVLjA: Imali ste više sreće nego pameti!