Čuveni most na Đurđevića Tari, koji je koji je prema izboru poznatog portala "Brajt sajd" uvršćen među 20 najlepših u svetu zbog čega je predložen za status crnogorskog brenda, ozbiljno je ruiniran, do te mere, da bi odlaganje rekonstrukcije moglo da ugrozi učesnike u saobraćaju na putnom koridoru kojih je sve više.

- Siguran sam da ćemo svi zajedno biti brzo svedoci, kada ćemo na bazi tih već sada obezbeđenih sredstava ući u jednu značajnu rekonstrukciju tog važnog objekta, kazao je u maju 2017. godine potpredsednik Vlade Crne Gore Milutin Simović, posle potpisivanja Sporazuma o privredno-tehničkoj saradnji sa ambasadorom Kine Čuj Dživejom o donaciji do 20 miliona juana za temeljnu rekonsturkciju mosta.

Možemo reći kako je kazao kineski ambasador, da ovaj most povezuje srca kineskog i crnogorskog naroda, i da je odraz njihovog tradicionalnog prijateljstva.

- Međutim, kada su naši kineski partneri krenuli u razradu projektne dokumentacije, došli su do zaključka da je potrebno uložiti mnogo više, odnosno preko pet miliona evra - kazao je Mirko Đačić, predsednik Opštine Pljevlja, posle čega je godinu kasnije potpisan još jedan akt i donacija je narasla na 5,2 miliona evra.


PROČITAJTE JOŠ - KINEZI ULAŽU PET MILIONA EVRA: Most čeka neimare


Tim sporazumima je definisano da će vlada Narodne Republike Kine opredeliti 40 miliona kineskih juana ili nešto više od pet miliona evra, kazao je savetnik predsednika vlade za ekonomsku politiku Vatroslav Belan.

Most sve više propada, neophodna sanacija, Foto M. Drobnjak

Najavljen je i brzi početak radova na sanaciji čuvenog zdanja, ali, zasada ništa od toga, kao ni od odgovora potpredsednika Vlade Milutina Simovića, kada će konačno početi radovi na rekonstrukciji mosta, oko čega su se dve strane dogovorile te odredile šta koja treba da obavi na složenom poduhvatu.

- Rekonstrukcija mosta je posao koji ne trpi odlaganje. Svako prolongiranje rokova može da dovede do ugrožavanja učesnika u saobraćaju, mnogobrojnih turista koji opijeni lepotom predela i samog mosta kao suvenir iz ovog kraja nose fotografije sa mosta - kaže izvršni direktor Ekološkog društva Breznica iz Pljevalja Milorad Mitrović, koji naglašava da je most sigurno najposećenija turistička destinacija na severu Crne Gore, kojoj će temeljnmom rekonstrukcijom biti, kako kažu u Vladi Crne Gore, udahnut novi život, vraćen stari sjaj i u potpunosti osigurana bezbednost. Kada će početi radovi na rekonstrukciji, zasada nije poznato. Iz kabineta potpredsednika Vlade Milutina Simovića ni posle dva meseca nije stigao odgovor na pitanje koje su mu na tu temu postavili.


PET LUKOVA

MOSTOM dugim 365 metara, sa pet lukova, 170 metara iznad plahe lepotice Tare, "preskočen" je kanjon, jedan od dva najpoznatija u svetu. Njegova gradnja mosta započeta je 1937. godine, a završen je 1940. godine. Projektovao ga je Mijat Trojanović, koji će kasnije postati profesor Univerziteta u Beogradu. Apokalipsa koja je zadesila svet, učinila je da most nikada svečano ne bude otvoren. Umesto svečanosti, zastava, ora i muzike, stigli su rat i okupacija.