RADOVI U CG: Umesto petlje Smokovac - pristupni put

B. RADOSAVOVIĆ

24. 01. 2019. u 06:00

Ministarstvo saobraćaja, uprkos kašnjenju na prvoj deonici auto-puta, planira gradnju druge. Kineska kompanija CRBC probija rok u maju i posao završava krajem godine

РАДОВИ У ЦГ: Уместо петље Смоковац - приступни пут

Deonica budućeg auto-puta Foto Vlada CG

ROK je bio precizan, maj 2019. i završetak radova na prvoj deonici auto-puta kroz Crnu Goru od Smokovca do Mateševa. Prema sadašnjim prognozama, koje saopštavaju iz Vlade i kineske kompanije CRBC, okončanje posla se očekuje do kraja ove godine. Iz resornog ministarstva su pojasnili više puta da se kasnilo u startu, uglavnom u procedurama izdavanja građevinskih dozvola. Osim toga, utvrdilo se da petlja "Smokovac" nije deo glavnog projekta.

- Neće se raditi kompletna petlja, već pristupni put koji će omogućiti funkcionalnost i upotrebu puta kada se završi osnovna trasa - rekao je Osman Nurković, ministar saobraćaja, sumirajući rezultate rada tog resora u minule dve godine.

Istakao je i to da su radovi na deonici dugoj 41,5 kilometara u poodmakloj fazi, da su prepreke otklonjene, da su izdate dozvole i da se sada radi prema planu.

- Kasniće se sa završetkom radova, ali važniji je kvalitet i standardi nego rokovi - poručio je ministar.

Dodao je i da se uveliko planira izgradnja druge faze auto-puta od Mateševa do Andrijevice, da se radi idejno rešenje i studija zaštite životne sredine.

- Obratili smo se Evropskoj komisiji za donaciju od 20 odsto vrednosti ili za 56 miliona evra. Ako bismo dobili taj grant, onda bismo uzeli 20 odsto kredita kod Evropske banke za obnovu i razvoj, a preostalih 60 odsto realizovali kroz privatno-javno partnerstvo. Pozvali bismo zainteresovane izvođače i finansijere za taj posao. Ako bismo rešili to pitanje ušli bismo, verovatno, u treću fazu auto-puta - prokomentarisao je Nurković.

A o prvoj deonici oglasili su se i Kinezi. Stalno se, konstatuju, pojavljuju novi izazovi, poteškoće zbog topografije, geologije, visokih standarda za zaštitu životne sredine.

- Visoki su građevinski zahtevi jer mostovi i tuneli čine 60 odsto cele trase. Sve to zahteva građevinsku tehnologiju za realizaciju kompletnog posla - saopšteno je.

Dodaju da je deonica od Smokovca do Mateševa jedna od najtežih koju gradi kineska kompanija CRBC. Podsećaju da su realizovali oko 300 projekata u svetu, ali da se nisu suočili sa toliko poteškoća na terenu. Uveravaju da imaju sposobnost da izvedu projekat do kraja, jer su ubrzali tempo izgradnje, dodatno investirali u opremu, te angažovali još radnika. Intenzivni radovi na auto-putu odrazili su se i na finansije, pa je prema poslednjim podacima od ugovorenih 809 miliona evra, država izdvojila 486 miliona.

KORIDOR

CELA trasa auto-puta definisana je pravcem Đurman, tunel Sozina, Virpazar, Smokovac, Mateševo, Andrijevica, Berane i Boljare. Na toj dužini gradiće se 42 tunela i 92 mosta i vijadukta. Prosečni dnevni, odnosno godišnji saobraćaj na postojećim putevima od Bara do granice sa Srbijom na pojedinim deonicama kreće se od 5.100 do 8.300 vozila, sa izraženim sezonskim godišnjim intenzitetom koji dostiže i do 20.000 vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Goxico

24.01.2019. 08:17

Kod njih ne idem vec 12 godina, i puno sam srecan zbog toga.. Nezanimaju me uopste, i neznam sto pisete o Crnoj Gori, kad nas blate i odricu se na sav glas. Meni su iskreniji Albanci, s kojima smo nacisto sta zele, a ove, nazovimo brace, nikad nisam simpatizirao... U BGD ih je pleva i tu su veliki Srbi, da bi se nabili po koje kakvim ustanovama, a i najvece zlo, narkomaniju, nam oni sire... Zdravo-dovidjenja...

flamantes

25.01.2019. 09:49

@Goxico - Od kad mora da se plaća ne dolaziš, naravno odonda ni mora nijesu vidio. A oko blačenja se sami žestoko trudite da vam pomoć ne treba. U Beogradu su sve vaši mi nemamo veze sa njima, a i drogu ste vi počeli širiti.