Zbog oštećenog mosta na Crnoj reci, pred ušće u Vardar, kod mesta Gradsko na jugu Makedonije potpuno je obustavljen železnički saobraćaj na Koridoru 10 na potezu od Velesa prema Đevđeliji i Solunu, saopšteno je iz direkcije Makedonskih železnica u Skoplju.
Na železničkom mostu preko Crne reke nadomak arheološkog lokaliteta Stobi, oštećena je noseća konstrukcija i „propao“ je jedan od nosećih stubova. Prvi alarm za oštećenje mosta, podigao je u subotu, mašinovođa kompozicije teretnog voza koji je iz Soluna prema Skoplju prevozio naftu. „Zaljuljani“ most je „izdržao“ kompziciju vagona cisterni punih nafte. Voz je prošao pod „laganom vožnjom“. No, registrovao je opasno „leganje“ koloseka na sredini mosta zbog upalog centralnog stuba. Stručne ekipe su odmah „na terenu“ naložile potpuni prekid saobraćaja.
- Zbog deformacija na betonskom mostu koj se nalazi između stanice Gradsko i ukrsnice Kukuričani, pravac Veles – ĐevĐelija je blokiran za saobraćaj. Prekid će trajati do završetka sanacije defekta, o čemu će putnici biti blagovremeno informisani. U međuvremenu, vozovi koji saobraćaju na relaciji Skoplje – Đevđelija i obratno saobraćaće samo do Velesa i obratno, objašnjavaju u direkciji Makedonskih železnica.
Pored putničkog saobraćaja, zbog prekida saobraćaja na ovom delu Koridora 10, rastu velike ekonomske štete zbog odsečenosti pristaništa u Solunu. Železnička veza solunskog pristaništa za transport roba prema Makedoniji, Srbiji i evropskim destinacijama sada je prekinuta. Do ponovnog uspostavljanja železničkog saobraćaja na pruzi u Makedoniji, alternativni transport roba iz Soluna prema centralnoj Evropi sada se odvija zaobilazno preko Bugarske.
SANACIJA 20 DANA
Direktor Infrastrukture Makedonskih železnica Irfan Asani je najavio da će sanacija stubova oštećenog mosta biti završena za 20 dana. No, to će, kako je rekao, omogućiti „samo organičenu upotrebu“.
U međuvremenu će biti odlučeno da li će se graditi novi betonski ili most sa čeličnom konstrukcijom.
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije