I beranska vazdušna luka čeka koncesije

M. SEKULOVIĆ

30. 08. 2018. u 08:45

Davanje u zakup Aerodroma pokrenulo pitanje reaktiviranja saobraćaja i sa polimske piste. Javna rasprava o Koncesionom aktu biće održana 10. septembra

И беранска ваздушна лука чека концесије

Kontrola leta nekad je bila smeštena u ovoj zgradi - Foto M. Sekulović

STAVLjANjEM na javnu raspravu Koncesionog akta Aerodroma Crne Gore - Podgorice i Tivta, ponovo je aktuelizovano i reaktiviranje vazdušne luke u Beranama, sa koga su putnici leteli do Beograda, Ljubljane i Zagreba. Nema sumnje, aerodromi u Tivtu i Podgorici biće dati na koncesiju od 25-30 godina, ali akt o tome decidirano ne podrazumeva ceo paket sa beranskim aerodromom. Više o svemu moglo bi da se zna 10. septembra kada će biti održana javna rasprava.

Brojne pobornike ove ideje obradovao je susret crnogorskog premijera Duška Markovića sa predsednikom i izvršnim direktorom turske kompanije "TAV airports" Sanijem Seneralom. Kompanija TAV veliki je favorit za dobijanje koncesije na aerodrome. Između ostalog, kako se tvrdi i u delu vladajuće koalicije na državnom nivou, i zbog toga što za nju lobira ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković.

- Revitalizacija aerodroma u Beranama je u samom vrhu vladinih prioriteta - saopštio je nedavno Seneralu premijer Marković.

PROTEST - UZ sva obećanja, mi i dalje nemamo potpisan kolektivni ugovor. Sve to nas je navelo na primenu i drugih načina sindikalne borbe za radnička prava na koja imamo pravo, poštujući Ustav i zakone Crne Gore, saopštili su iz sindikalnih organizacija dva aerodroma, koje nagoveštavaju i proteste.

Na sastanku je zajednički ocenjeno da je razvoj crnogorskih aerodroma preduslov za razvoj ekonomije, industrije i turizma u Crnoj Gori. Posebno je naglašen značaj valorizacije aerodroma za dalji rast turističke privrede koja je vodeća privredna grana u našoj zemlji. Premijer Marković je istakao jasno opredeljenje Vlade u pravcu stvaranja pretpostavki za brzu valorizaciju i razvoj aerodroma u Podgorici i Tivtu, ali i revitalizaciju aerodroma u Beranama, saopšteno je iz Vlade, posle njihovog susreta.

Aerodrom u Beranama, odakle se i pre šest decenija putovalo u svet, koji je korišćen i kao vojna avio-baza, definitivno je zatvoren pre tri decenije. Sada služi kao šetalište, ali nažalost i kao poligon za brzu vožnju, gde su do sada stradala tri mlada čoveka.

Osim toga, aerodrom je nekoliko decenija nezaobilazna predizborna tema. Pred svake izbore aktiviraju ga vladajuće partije na državnom nivou, a premijer Đukanović je nekoliko dana pred referendum 2016. godine kazao da će se uskoro leteti i sa beranskog aerodroma.

Za aerodrom, protiv čijeg otvaranja je dugo bila elita iz tada vladajuće SDP, koja se sada prešaltala u SD, bila je zainteresovana velika kompanija "Limak" iz Turske. Oko njega su se vrteli i biznismeni okupljeni oko proslavljenog NBA asa, košarkaša Mirsada Jahovića Turkdžana, brata estradne zvezde Emine Jahović. Međutim, sve je ostalo samo na interesovanju.

- Aerodrom je svojevremeno država dala na upravljanje opštini Berane, pa ga je ponovo uzela. Naravno, to ne znači da se mi ne interesujemo za njegovo ponovno aktiviranje. Bez opštine nema definitivnog rešenja za njegovo davanje pod koncesiju. Konstruktivnim učešćem na javnoj raspravi daćemo doprinos najboljem rešenju u vezi sa aerodromom - rekao je za "Novosti" predsednik Opštine Berane Dragoslav Šćekić.

BRIGA SINDIKATA

Sindikalne organizacije su zabrinute u vezi sa koncesionim aktom.

- Naš najveći problem u svemu je nepotpisivanje kolektivnog ugovora od strane poslodavca. Kolektivni ugovor je u izradi veoma dugo. Prošle godine smo usaglasili nacrt tog ugovora sa poslodavcem, i kao takav je prosleđen Ministarstvu saobraćaja, a ono ga je uputilo dalje Ministarstvu rada i socijalnog staranja i Ministarstvu finansija. Sa te dve adrese su se proglasili nenadležnima - objašnjavaju sindikalci.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije