SPOR OKO PELJEŠKOG MOSTA: Hrvati bi da grade, Bošnjaci da blokiraju

S. Mišljenović

25. 04. 2018. u 09:15

Podizanje Pelješkog mosta još jedanput otvorilo pitanje morske granične linije. Zahtev o obustavi dok se ne postigne obostrana saglasnost

СПОР ОКО ПЕЉЕШКОГ МОСТА: Хрвати би да граде, Бошњаци да блокирају

Foto Nezavisne novine

DVA dana posle potpisivanja ugovora u Dubrovniku o gradnji Pelješkog mosta između "Hrvatskih cesta" i kineskog konzorcijuma "Čajna roud i bridž korporejšn", oštro su reagovali bošnjački političari, na čelu sa Bakirom Izetbegovićem, bošnjačkim članom Predsedništva.

Naime, Bošnjaci traže da se obustavi izgradnja mosta, a iz kabineta Bakira Izetbegovića je poručeno kako je Predsedništvo BiH još 2007. godine usvojilo zaključak i službeno zatražilo od Hrvatske da zaustavi gradnju Pelješkog mosta dok se ne reši otvoreno pitanje vezano za identifikaciju morske granične crte i pristupa BiH otvorenom moru što je pravo koje joj pripada Konvencijom Ujedinjenih naroda o pravu mora.

Dalje je navedeno kako je Hrvatska o tome u nekoliko navrata službeno obaveštena, uz ostalo i pismom iz 2009. godine, tadašnjeg predsednika Predsedništva BiH Nebojše Radmanovića.

Ovaj stav je prošle godine potvrdio i Parlament BiH i tada je zatražio od Saveta ministara BiH da Hrvatskoj uputi notu i zatraži da se obustave sve aktivnosti na izgradnji mosta dok se ne postigne potpuna obostrana saglasnost.

- Vlasti Hrvatske su takođe krajem prošle godine dobile pismo Evropske komisije u kojem su eksplicitno upozorene da pre početka gradnje Pelješkog mosta mora da se reši spor s Bosnom i Hercegovinom - navode iz Izetbegovićevog kabineta.

Dalje se navodi da je i pored svih upozorenja Hrvatska potpisivanjem ugovora o izgradnji mosta nastavila sa implementacijom spornog projekta, a BiH će o tome obavestiti Evropsku komisiju koja finansira izgradnju mosta, ali i preduzeti druge korake kako bi zaštitila svoje pravo koje joj pripada po Konvenciji UN o pravu mora.

Foto Tanjug Bakir Izetbegović

TRI GODINE I 250 MILIONA EVRA

VLADA Hrvatske je saopštila da vrednost radova na Pelješkom mostu iznosi 2,1 milijardu kuna, odnosno oko 250 miliona evra, a rok za završetak radova je tri godine od uvođenja izvođača u posao. Pelješki most je prva od ukupno četiri faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" za čije je sufinansiranje Evropska komisija odobrila 357 miliona evra bespovratnih sredstava ili 85 odsto prihvatljivih troškova.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Dragan

25.04.2018. 10:40

Alal vera hrvati, trebali ste graditi i u Beogradu most na Adi.. U tom slucaju dobili bi smo jos jedan most na nekom drugom mestu s obzirom koliko je placen Beogradskim izvodjacima i firmi sina gospodina Hajdena koji je i projektovao taj most ili aminovao taj plan.

Milosav

25.04.2018. 12:26

Zbog tog suludog trosenja novca ce Evropska unija jednog dana urusiti samu sebe. Dati bespovratno 400 miliona evra!!! da bi se premostilo 10km teritorije susedne drzave nastanjene 95% isto Hrvatima (Neum), a ta druga zemlja ce isto za 10 ili 15 godina postati deo EU, pa vise nece biti granice.. Ja ne mogu da shvatim ko donosi te odluke???

Grof

25.04.2018. 17:41

A kada su Turci premostili Bosfor niko od vas na svetu nije bio srećniji. U Neum godišnje uplovi desetak čamaca a kada bi videli brod svi bi pobegli za Kladanj

IV.BRIG.ZNG /SPLITSKA/

25.04.2018. 21:08

Hrvatska spaja hrvatsko kopno s drugim hrvatskim kopnom mostom a s visinom od 55 metara i širinom luka od 250 metara ne spriječava pristup BiH otvorenom moru na koje imaju pravo među međunarodnom pravu mora a to pravo već koristi Slovenija koja NEMA otvoren pristup međunarodnim vodama. Manje je važno da zbog dubine mora kod Neuma nemogu uplovljavati veći brodovi koji se usput nemaju ni gdje vezati. Zadnja slamka za izbore B.Izetbegovića.10

Гојко

26.04.2018. 19:13

@IV.BRIG.ZNG /SPLITSKA/ - Po meni sve ste u pravu.Jedino se nadam da Pelješki most neće biti lepši od Krčkog / ,,Titovog'' / mosta između Rijeke i Omišlja.I pozdrav za Splićane pesmom Manuela - Franco Bastelli / You Tube /