Hrvatima se ne sviđa besplatan tv program, a neće da plaćaju bolji

Beta

10. 02. 2017. u 17:33

U Hrvatskoj se televizijski program i dalje većinom gleda na TV-prijemnicima - kao nekada, gledaoci nisu zadovoljni besplatno dostupnim programima, ali nisu ni spremni da dodatno plaćaju nove i bolje televizijske usluge

Хрватима се не свиђа бесплатан тв програм, а неће да плаћају бољи

Foto Ž.Knežević

U Hrvatskoj se televizijski program i dalje većinom gleda na TV-prijemnicima - kao nekada, gledaoci nisu zadovoljni besplatno dostupnim programima, ali nisu ni spremni da dodatno plaćaju nove i bolje televizijske usluge, pokazalo je istraživanje koje je za Agenciju za elektronske medije (AEM) sprovela agencija IPSOS Puls.

Ispitanici su dokumentarne filmove i informativni program ocenili kao najkvalitetniji, a većina bi više filmova i dokumentarnog programa, pokazuje istraživanje o navikama gledalaca, sprovedeno krajem 2016. među hiljadu ispitanika, prenela je Hina.

AEM je objavio da je "mršava trojka" - 2,9, prosečna ocena koju su ispitanici dali programu besplatno dostupnih televizijskih stanica.

Od nacionalnih televizija najviše su gledali i kao najbolju ocenili Novu TV, a potom RTL.

Lokalne televizije gledali su znatno manje nego nacionalne, a najgledanije su bile Jabuka TV, Mreža i Z1 televizija.

Gotovo polovina ispitanika (48 odsto) rekla je da televiziju gleda između jednog i tri sata dnevno, najviše uveče i kod kuće (99 odsto).

Dominantan način gledanja programa i dalje je preko tv-prijemnika (80 odsto ispitanika), a samo 15 odsto program gleda preko prenosnog, odnosno stonog računara.

Gotovo dve trećine domaćinstava (73 odsto) ima samo jedan televizor, petina ima dva, a četiri odsto ima tri televizora. Dva odsto domaćinstava navelo je da nema ni jedan TV-aparat.

Istraživanje da bi se pre toga utvrdile medijske potrebe i navike građana, naručeno je zbog rada na predlogu strategije prelaska s digitalne zemaljske televizije na sistem DVB-T2, i radi dodele frekvencijskog pojasa od 700 MHz. Taj dokument se priprema u sklopu šire strategije razvoja širokopojasnog pristupa u Hrvatskoj od 2016. do 2020. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije