Turizam u CG: Letovi kopnom i morem

S. GREGOVIĆ

25. 02. 2014. u 08:02

Ambiciozan plan crnogorske vlade u narednoj deceniji za razvoj turizma. Fokus na razvoj saobraćajne infrastrukture. Neophodni luksuzni hoteli

BUDVA - Crna Gora je od turizma u 2013. godini inkasirala nešto više od 700 miliona evra. More, jezera, reke, kanjoni i ski-centri mogu, međutim, privući znatno više turista koji će, dakako, ostaviti i više novca.

Plan Ministarstva turizma, koji je crnogorska vlada upravo usvojila, vrlo je ambiciozan i predviđa da turistički kolač 2024. bude težak milijardu i sedam stotina miliona evra!

Međutim, da bi se to i ostvarilo, potrebno je da se uradi mnogo toga. Pre svega na znatno boljem nego što je to slučaj sada saobraćajnom povezivanju sa svetom. Brži, sigurniji i prijatniji dolazak na ove prostore jedan je od najbitnijih preduslova ostvarivanja plana.

Crna Gora je izrazita avio-destinacija. Na dva aerodroma - u Podgorici i Tivtu - poslednjih godina je urađeno mnogo na proširivanju kapaciteta i poboljšanju usluga. Ali, potrebno je i više od toga. Tivatski aerodrom još nije osposobljen za noćno sletanje, iako se o tome prave planovi pune četiri decenije.

Domaća avio-kompanija „Montenegro erlajnz“ poseduje flotu koja u potpunosti ne odgovara potrebama. Raspolaže sa tri „embraera“ sa po 116 sedišta i pet „fokera“ od po 108 sedišta. S obzirom na sezonske potrebe, treba promeniti flotu, tako da bude manje avione tipa „embraer“ sa 88 sedišta, odnosno da u narednih pet godina „Montenegro“ ima na raspolaganju po tri veća i manja aviona.

JAHTE I MARINE CRNA Gora ima veliki, a nedovoljno iskorišćen potencijal i kada je u pitanju jahting turizam i kruzing ture. Postojeću infrastrukturu u Luci Kotor treba dopuniti i stvoriti uslove da i ona bude kruzing destinacija, kao i stari bokeljski grad. Uz tivatsku u „Porto Montenegru“, u planu su moderne marine i na drugim mestima južne obale.

Gore pomenuti aerodromi će uspostaviti redovan transfer na svaki sat modernim „šatl“ autobusom od Podgorice do primorskih mesta, kao i sa aerodroma Tivat do turističkih centara i glavnog grada. Da bi povezanost bila što bolja u samom regionu, odakle dolazi veliki broj turista, potrebno je uspostaviti direktne avio-linije sa Hrvatskom, Makedonijom, BiH i Kosovom.

Predviđeni su, takođe, i panoramski vozovi u koje će turisti ulaziti gotovo sa aerodroma, a u Crnu Goru će se dolaziti i - hidroavionima. Luka Bar, recimo, ima plutajući ponton za to prilagođen.

Nadležni za razvoj turizma razmotriće i mogućnost uvođenja hidro-glisera, koji bi primao 250 putnika i razdaljinu od Kotora do Ulcinja prelazio za 90 minuta.

OSLOBAĐANjE OD KOMUNALIJA

CRNOJ Gori su potrebni i hoteli, luksuzni, sa četiri i pet zvezdica. Dosadašnja turistička praksa je pokazala da se takvi objekti najbolje koriste. Nadležni su doneli odluku da investitori koji zidaju takve objekte ne plaćaju komunalije. S druge strane, vlasnicima dotrajalih hotela koji se nalaze na atraktivnim mestima naloženo je da moraju da ih rekonstrišu ili izgrade nove, sa boljom ponudom.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije