Vučinić: Svecima SPC ruke krvave do lakata

Tanjug

12. 01. 2014. u 23:18

Potpredsednik Saveta kanonski nepriznate CPC Stevo Vučinić izjavio je da mesta u kalendaru te crkve nisu našli i srpski sveci, jer su mnogima od njih, kako tvrdi, ruke krvave do lakata

Potpredsednik Saveta kanonski nepriznate Crnogorske pravoslavne crkve (CPC) Stevo Vučinić izjavio je večeras da mesta u kalendaru te crkve nisu našli i srpski sveci, jer su mnogima od njih, kako tvrdi, ruke krvave do lakata.

Vučinić je naveo da su u kalendar CPC upisani svi svetitelji koje slavi pravoslavna vaseljena, dodajući da je Sveti Sava "lokalni svetitelj koji je oreol zaslužio uprkos kanonima".

Vučinić je, u izjavi medijima, kazao da Srpska pravoslavna crkva (SPC) u svece ubraja Svetog Savu zbog, kako je naveo, zasluga za nju i njen narod, ali on nema taj smisao i značaj za druge narode i crkve, pa ni za Crnogorce, zbog čega se ne nalazi u kalendaru CPC.

Prema njegovim rečima, SPC je u red svetitelja "pribrala i izvesne popove krvavih ruku do lakata, rodom iz Pljevalja".

Vučinić je kazao da postoje jasni kriterijumi da bi neko bio proglašen za sveca, navodeći da SPC ne vodi računa o tim kriterijumima.

"SPC se ravna prema političko-imperijalnom koji nije utemeljen u jevanđelju i nije u duhu učenja svetih otaca crkve. Takav lokalni svetitelj koji je oreol zaslužio, uprkos kanonima, je i Sveti Sava. Njega srpska crkva ubraja u svetitelja osobitih zasluga za nju i njen narod, ali on nema taj smisao i značaj za druge narode i crkve, pa ni za Crnogorce", naveo je on.

Prema rečima Vučinića, klerikalno-bogoslovski nauk o Svetom Savi, koji sakralizuje srpsku naciju, osmišljen je početkom prošloga veka u beogradskoj patrijaršiji.

"Nije zasnovan na istini nego na umišljenim pretpostavkama, koje se tumače kao istina. Taj odnos beogradske patrijaršije prema ovom svetitelju ne obavezuje nijednu pomesnu crkvu ni na šta, pa ni našu. Zato i nije upisan u naš kalendar", kazao je Vučinić.

On je naveo da je SPC u red svetitelja uvrstila i vladiku Nikolaja Velimirovića, koga je, prema rečima Vučinića, Hitler odlikovao.

"U red svetitelja pribrali su i Simeona Nemanju koji je krvavim pogrom nad bogumilima činio masovne zločine protiv čovečnosti, pa kralja Milutina koji je od 40 godina oženio vizantijsku prinzezu Simonidu od sedam godina, zbog čega bi u danas Americi dobio 700 godina robije. Takvima nije mesto u bilo kojem pravoslavnom kalendaru", smatra Vučinić.

Zato, kako je kazao, niko ne treba da se čudi što nismo u kalendar CPC uveli takve svece, već što je beogradska patrijaršija nedostojne pribrala redu svetitelja.

"Mada se tome nije čuditi, jer SPC nije hrišćanska nego svetosavska crkva", naveo je Vučinić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (88)

Nn

13.01.2014. 01:33

@Ateista - Ovaj Vucinic nije svestan da Bog kaznjava,Ajde njega i nek kazni, dali misli na svojePokolenje.

alex miles

13.01.2014. 02:36

@Ateista - Citajuci sve ovo, ispada da ste veoma smesan narod. Cim vam se napise istina, da ponovim ISTINA, odmah dolazite sa vama svojstvenom retorikom da srbiju i srbe svi mrze, te popove i svetce i crkvu. Sto se mne tice zadnja tri nisu bas za neko "ljubakanje", jer su teske grozote uradili u proslosti, a i u sadasnjosti se bas nisu pokazali kao neka "nevinasca". Daleko od toga.Srpkinje su jedine kojima bi onaj koji deli medalje mogao dodeliti po kuju.Ako mu se cefne !

Novosti

13.01.2014. 05:02

@Ateista - Gospodine Ateista, kao prvo nazivas se ateistom a pominjes Boga. A kao drugo ovo je izjavila JEDNA osoba, i iako je on predsednik saveta Crnogorske Crkve, to ne znaci da je CEO Crnogorski narod istoga misljenja. Evo na primer ja sam Crnogorka...I razlog zbog kojeg sam procitala ovaj clanak je naslov, koji me je sablaznijo, pa sam htela da vidim ko se usudjuje da izjavi tako nesto. Dokle ce vise ljudi na vlasti i politicari da truju narod, I da stvaraju mrznju.

mladen

13.01.2014. 08:39

@Ateista - VAZNO JE DA IM JE MIRAS DEDEIC PO KANONIMA A SVETI SAVA NIJE JEBO IH VATIKAN STO IH UCI DA SATANIZUJU NASU CRKVU!TO SU NAJVECA GOVNA CRNE GORE JUZNJACI PODGORICANI I OSTALI STO SE SA SIPTARIMA LIZU MAJKU IM JEBEM!EVO SAD ZNAJUCI DA SMO MI PLJEVLJACI SRBI I NEKI POPOVI UBICE STO IH NAVODI SU BAS IZ PV!

Milorad

13.01.2014. 10:48

@Ateista - Ja neblig rekapitulieren mrznja.Mozda ozlojedjenost i neka verstanden frustracije.Inace,sve neutemeljene istorijske cinjenice,u svIm oblastima,treba uciniti dostupnim raspravi.Ako se činjenice poklope onda treba unositi ispravke.Najtragicnije je ako se ispravke narucuju i plaćaju za rad nekih interesa.Zato je najbolje otvoreno i tolerantno pricati,istraživati i pisati.To mogu oni koji se time strucno i temeljno,naucno,bave.Sto se tiče Vucinicevog misljenja.To je njegov stav.

Београђанин

13.01.2014. 11:54

@Ateista - Поштовани Младене!Мираш Дедејић је ваш земљак са севера Црне Горе! Скоро сва црногорска полиција је састављена од ваших земљака!Са Подгоричанима и нисам имао неке контакте, али ако под јужњацима подразумевате и приморце и то ове из Боке которске грдно грешите!Тамо проводим доста времена и, нека ми опросте сви остали, бољих и већих Срба од њих нисам упознао. Одлично знам шта је Херцег Нови, Кртоли, Грбаљ, Луштица, Ораховац, Паштровићи!Да сте ви са севера макар 10% људи као они!

Vojvoda Micko Krstic

13.01.2014. 00:43

Zna li ovaj "poznavalac" teologije sta je kanonska Crkva,a sta je raskol ili sekta i kako moze laik,odnosno rascinjeni svesteniik da se predstavlja kao nekakav mitropolit.Lazno pretstavljanje je kriminal u svakoj normalnoj drzavi.

Јанко

13.01.2014. 00:47

Погледајте на Youtube-у снимак под називом ''А што ћемо ми ноћас ође'', где је приказана конститутивна седница поводом оснивања цпц. Ту се може видети ко је и како формирао ову организацију. Када се погледа снимак све постаје јасније.

djomla

13.01.2014. 00:48

ista ova persona ce cam se pozvati na crnojevice u dokazivanju crnogorske samobitnosti i razlicitosti, a kada im pokazete da su ti crnojevici u svom crkvenom kalendaru slavili svetog savu i sv.simeona mirotocivog onda ce da vam precute tu istu cinjenicu. u sustini nisu nista drugaciji od poglavnika pavelica i svih onih ljudi koji vicu da su za dom spremni. ovaj bi nas isto otpremao u konc.logore samo da mu je malo vlasti. ma to je jedna obicna panjina!!!

Dusan K. Ilijenadin

13.01.2014. 00:53

Е, то се зове психопатологија у кризи идентитета. Опростите томе човеку и заборавите га јер, он је нишчи духом, његова је несрећа већ довољно велика.

gligor

13.01.2014. 01:01

A Bugari, Rumuni, Grci i Rusi Ga slave a Vucinic trazi "istragu posrbica"???

johen.loceke.7e509@facebook.com

13.01.2014. 01:02

Taman posla da jedna sekta slavi naše svete ljude!I nemoj na pamet da vam padne da kakonizujete Njegoša! Ipak je on Srbin!

ACA BG

13.01.2014. 01:08

Ne znam ni da li da kažem: nek mu Bog oprosti! Ako nećeš da veruješ i da ih poštuješ, nemoj ni da klevećeš i izmišljaš! Kao ni da govoriš polu istinu! Kralj Milutin koji se oženio Simonidom (grčkom princezom koja je imala 3 ili 4 godine a ne 7) je na nju gledao kao na ćerku ili sestru! Bili su samo u formalnom braku zbog dobrih odnosa naših država, čovek nije bludničio nad njom niti imao bilo kakav ne primeren odnos s obzirom na veliku razliku u godinama! Nemojte objavljivati nepotpune podatke..

ACA BG

13.01.2014. 01:11

...jer većina naroda (na žalost) i ne zna pravu istoriju niti je mnogo čitala o ovom kralju i ovakvom braku! I kad posle ovakve izjave, provere na recimo Wikipediji, ovo i vide da se on stvarno oženio detetom, pomisliće da je ovaj crnogorski jeretik u pravu! A prava istina nije objavljena na elektronskim enciklopedijama!!! Ako hoćete da verujete, verujte, ako nećete da poštujete ne morate, ali nemojte ni da lažete! Može veliko zlo da vas zadesi zbog toga!

Slobodan Stojanovic

13.01.2014. 01:17

Naravno, Vucinic gresi kada danasnje pravne koncepte, koji nisu postojali u ono vreme, kao "zlocini protiv covecnosti", primenjuje na Stevana Nemanju, ali da se radi o zlocinima nema nikakve sumnje, jer je jos Stari Zavet doneo zapovest NE UBIJ, a Novi je doneo koncept Boga kao ljubavi prema bliznjem. Dakle, Nemanja je znao da cini zlocine. Zato se i zamonasio pred kraj zivota, pod imenom Simeon, da bi ocistio svoje grehe.

Slobodan Stojanovic

13.01.2014. 01:22

Prema tome, da bi stvorili i sacuvali svoje drzave, i Srbi i Hrvati su pribegli zlocinima. Srbi u XII, a Hrvati u XX veku, inspirisani onim prvim. Pritom, ni jedni ni drugi ne prihvataju zlocine koje su pocinili u proslosti. Oni prvi ih namerno prikrivaju, a ovi grugi se njima cak i otvoreno ponose. BALKANSKI UZAS.

Radojica B.-Podgorica

13.01.2014. 01:23

Nema tu nikakve mrznje sve sama ziva istina a to sto Srbi u svemu nalaze ne prijatelja to je vas problem ,gospodo.Jednog dana ce vam prekodrinski nametnuti i Mladica za mucitelja i sveca sto cete i prihvatiti,fuj.

zoks

13.01.2014. 12:14

@Radojica B.-Podgorica - Da,da,mi Srbi u svemu nalazimo neprijatelja,i u Prvom i Drugom svetskom ratu,i u Jasenovcu,i u Jadovnu,i pasjem groblju,i u proterivanju i etnickom ciscenju u okolnim banana drzavama,i u sikaniranju srpskih svestenih lica,i u sikaniranju srpskog jezika kojim ti tako tecno pises a i govoris! Eeeee,Radojice Bog ti bio u pomoci!

Logic

13.01.2014. 01:26

Latinska izreka:"Ne pričaj sedi dekane o sedom psu, već pričaj sedi dekane o sedom dekanu". Mani se, Vučiniću, modernih izraza i analiza primenjenih na daleke vekove, ne idi u daleku istoriju, ni našu, ni vašu,mnogo su isprepletane, a ni u svetsku.Nisi ti kompetentan za to područje - ne poznaješ ga. A tek se mani američkih zakona i pravosuđa iako želiš da ostaviš utisak vrlo obrazovanog. Osvrni se malo oko sebe, vidi šta možeš da uradiš za ljude oko sebe,ne može se sve ostaviti Spužu.

posteno govoreci

13.01.2014. 01:34

ne mogu da vjerujem...sta se desava sa ovim ljudima...za malo novca i laznih ideala...stvarno bijedno...komentarisati pojedinacno svaku glupost i laz ovih navoda, bilo bi cisto gubljenje vremena...neka vam Sveti Vasilije Ostroski oprosti, on to moze.

navijac

13.01.2014. 01:42

Pola njih zivi u Srbiji a sve im nase smeta.Zauzimaju radna mesta, mesta na fakultetima.

mlbrnsrb

13.01.2014. 02:18

ovaj vucinic rodjeni rodjaaak predraga vucinica koji na srpskom radiju u melburnu 3zzz godinama pljuje sve srpsko, napada sve srpske svestenike i vladike, nije rasista mrzi sve Srbe podjednako, znaci vucinici daju sve od sebe da stvore cege crkvu ali imaju jedan mali problem cege junacine ne vole mnogo molitvu niti ostavljaju prilog vec vole skupljanje kesha s taslica, malo ih je al su zli...

milan

13.01.2014. 02:27

A jesu jadni i oni i njihova crkva.Nisu svjesni da ce nestati kroz 20-30 godina

Koji ste vi debili

13.01.2014. 02:39

Idioti iz Tanjuga ovuj budali odmah daju prostor, a vi ko budale to prenosite.

Smaranje

13.01.2014. 02:48

Ljudi.ovo je namerno lupetanje zapaljivih gluposti-cilj je svađa između Srba i Crnogoraca-znači trolovanje samo takvo.Budimo svi pametniji i ignorišimo ovakve besmislice-pošto ni sam koji je to rekao ne zna da li je nejgov neki predak radio još gore stvari u to vreme-a on sebe smatra izgleda većim svecem i od Isusa da tumači kakav je koji svetac...

Miro Markovic

13.01.2014. 03:23

Sv. Sava nije bio umesan u proterivanju bogumila iz Srbije. Stevan Nemanja jeste, ali on ih nije ubijao. Da ih je poubijao, kako su mrtvi mogli da predju u Bosnu? O tome nema dokaza. Danasnji "montenegrini" u mrznji su prevazisli sve muslimanske i sve komunisticke srbomrsce. Bojim se da ce ih ta mrznja sve poubijati. Zasto i kako toliko Srnogoraca uporno opstaje u Srbiji, kada medju njima postoji tako duboka mrznja prema Srbima? Sta oni traze u Srbiji, osim ako nisu mazohi?

srbin111

13.01.2014. 04:19

Ja zajista ne razumijem ni nasu crkvu,ako u Makedoniji vecina hoce Makedonsku crkvu a hoce treba ih priznati i pozeliti im srecu .Za sve one koji se izjasnjavaju kao Srbi treba napraviti nove ili ako su u pitanj vecinska srpska mjesta treba da te crkve pripanu srpskoj pravoslavnoj crkvi.Isto treba primjeniti i u Crnoj Gori ali tamo se vecina izjasnjava za Srpsku crkvu.Mi srbi imamo dosta nasih svetinja tako da nam nisu potrebne ni Makedonske in Crnogorske sa velikim postovanjem prema svima.

zoks

13.01.2014. 12:10

@srbin111 - srbin111,ne pravi drzava crkvu,jadnice!Pravoslavna vera je podeljena administrativno po patrijarsijama!A pravoslavlje je starije od svake drzave!Ja da se pitam ne bi postojala ni jedna crkva,srpska,bugarska,ruska,itd,nego samo pravoslavna crkva!

Dzmrlj

13.01.2014. 05:30

zasto uopste trosite reci na ovo amatersko udruzenje,jer ih nema dovoljno ni za sektu ,a kamoli za crkvu ;)

Jabre

13.01.2014. 05:53

Кога брига нека им светац буду Мухамед и папа што се мене тиче, обични изроди. Потурица гори од Турчина.

Dejan Ristic Kragujevac

13.01.2014. 06:08

Ne bih komentarisao ovog bolesnika.. Preporucujem svima da nadju I procitaju vanserijsko delo Milosa Crnjanskog " Sveti Sava" , koje je bilo odlukom Broza zabranjeno od 1945. , i koje je prvi put stampano 1990. god. Retko briljantno delo,istorijsko-knjizevna studija neobicne lepote koje bi moralo da bude u programu svih nivoa skolovanja u Srbiji.Kome god sam dao da je procita ostao je bez daha. Rastislav Rastko Nemanjic je jedan od najvecih umova i dusa srednjeg veka u svetu...

Dejan Mizdrak

13.01.2014. 06:32

pa kralja Milutina koji je od 40 godina oženio vizantijsku prinzezu Simonidu od sedam godina, zbog čega bi u danas Americi dobio 700 godina robije. ... Ima li neki dokaz za ovakvu tvrdnju???? I ako je ozenio da li simbolicno zbog moci ili je bio pedofil i sproveo brak??

Miro Markovic

13.01.2014. 17:33

@Dejan Mizdrak - @Dejan Mizdrak. Prouci istoriju da ne bi lutao u svojim mislima! Ukratko, kralj Milutin je ratovao protiv Vizantije, jer mu je stalno pretila. Vojno ju je pobedio i zauzeo veliki deo njene teritorije, koji je pripao staroj Srbiji tj. BJR Makedoniji. Viznatijski car je simbolicno "dao kralju Milutinu te osvojene prostore kao miraz uz Simonidu kao garanciju mira". To su bili "normalni aranzmani" medju vladarima toga vremena. Danasnji standardi su drugojaciji pa se ti sada zgrazavas.

Nik

13.01.2014. 07:01

Еее наздравље Вам црква Вучинићу. Нешто глупље одавно нијесам прочитао. Биће да бројите ситно до распада, као што ситно бројите и "вернике"...

Dusko

13.01.2014. 07:33

Vucinicu ja nisam ni istoricar ni teolog ali menjati nesto sto stolecima postoji radi politickih poena stvarno nije u redu koliko god da mrzis sve sto ima srpski predznak. Predlazem da tzv. CPC kao udruzenje gradjana registrovano u PU Cetinje potrazi svoje religijsko i kanonsko uhljebljenje kod rimskog pape jer poznajuci istorijsko vatikansko cinjenje na ovim prostorima, siguran sam da cete dobiti sve rimo-katolicke sertifikate ili sta god vec treba da konacno postanete svetski priznata crkva.

tu i tamo

13.01.2014. 07:33

Ako cemo za istinu, relativno je u pravu. Hriscani, i njihovi propovednici, u pocetku su bili sve samo ne sveti. Skoro je snimljen film, mislim da se zove *agora*, koji takvo vreme opisuje. Opste je poznato da su u srednjem veku da su popovi ujedno bili i ratnici i obratno. No da je to samo bilo kod Srba, je vanserijska glupost. Konstatacija za Milutina je jos veca, on nije bio nikakav izuzetak od drugih kraljeva, engleskih, ugarskih, i drugih. Na kraju se svodi sve na antisrpstvo u duklji....

ja

13.01.2014. 07:35

Ko si ti da sebi dozvoljavaš da komentarišeš o Svetom Savi. Uostalom zar Vi niste taj koji zagovara mržnju u istom narodu, ne postoji nikakva Crnogorska nacija, to je samo kukavičije jaje potureno sa zapada, a Vi ste samo izvršioci za debele pare. Crnogorac je samo teritorijalna pripadnost, isto kao i Bosanac, Hercegovac, Krajišnik i td. Osvestite se vec jednom dok nije kasno, jer Crna Gora nije održiva kao država niti teritorijalno, niti politički , niti vojno, niti ekonomski, ...

Дарко

13.01.2014. 07:39

Ma nebitan je totalno kao i onaj njegov deda mraz. Sta reci o tkz. CPC osim da je osnovana 2000. u policijskoj stanici. Pozdrav iz Niksica. Iz junacke Njegoseve Crne Gore.

abc

13.01.2014. 07:58

Neće Svetog Savu, ali će zato uskoro slaviti Muhamedov rođendan kao državni praznik. Tražili ljudi, red je i da dobiju, budući da čine četvrtinu stanovništva. Nisam cinična, nego realno sagledavam stvari. Sigurna sam da je Muhamed mnogo značajniji i prikladniji za Crnu Goru od Svetog Save. E, da, trebalo bi i krunu cara Dušana doneti iz Montenegra, tj. iz Cetinjskog manastira, da se ne vređaju montenegrinska osećanja

bg

13.01.2014. 08:14

ovaj covek nema elementarno znanje o crkvi..kako mu neko ne kaze da ovoliko lupeta...ccc

Mile

13.01.2014. 08:23

Ovo je prevrsilo svaku meru! Vrhunac mrznje. Zabranjuju srpski jezik, nedozvoljavaju Crnogorcima Srbima da se zaposljavaju u drzavnim institucijama, proteruju svestenike SPC, otimaju imovinu SPC i sada nas sve otvoreno vredjaju. Ako ovaj Stevo sada prodje bez krivicne prijave i osude onda stvarno i ne zasluzujemo bolje. Ovo je uvreda za svakog Srbina i hriscanina ma gde da zivi. Ceo muslimanski svet je ustao zbog karikatura Muhameda a ako mi ovo precutimo pitanje ce biti sta je sledece?

Онај који зна

13.01.2014. 08:29

Православный календарь Русской Православной Церкви, в частности, упоминает Свт. Саввы I, просветителя и первого архиеп. Сербского (1235).

teoretičar

13.01.2014. 08:47

Organizacija kojoj pripada ovaj tip je najužasnija firma na ovoj planeti.Neka nam je svima, a pogotovu nama njegoševskim i svetopetrovskim Crnogorcima, Bog u pomoć, jer djelovanje ove satanističke sekte, koju je anatemisao vaseljenski patrijarh može do svega da nas dovede.

jole

13.01.2014. 09:03

Ne bih da komentarišem umobolne izjave osvjedočenog srbomrsca i ateiste Vučinića, ali ne mogu da se ne zapitam - šta će ta individua sa svojim ostrašćenim govorom mržnje u "Novostima"?

daleko bilo

13.01.2014. 09:07

dje ce vi dusa intereždžije,bezobrazne,sto se prepucavate preko kuce Božije sram vas i stid bilo!!! A kakav vam je Miraš svi to znamo da vam Bog oprosti na neznanju vašem!!!

Војчило

13.01.2014. 09:21

Прво, тзв.ЦПЦ није црква него секта.Друго, Руска Црква, као највећа од Православних, прославља Св.Саву у свом календару, али ето, ови изроди србски су паметнији од свих.Треће, житија светих су препуна покајаних разбојника (које и та квазицрква прославља са свих својих 68 верника)Четврто- тумаче историју како им одговара.Све у свему, мислим да им неће бити лако на Страшноме суду ако се не покају, у шта сумњам.

Deki

13.01.2014. 09:26

Hahahahaha kakva je ovo dalabu, ne mogu da verujem... Koje je umetničko ime ovog Vučinića, da nije Purašević (vrati mene 200 eura)?

Suprotnosti

13.01.2014. 12:05

@vid - Čim netko ima suprotno mišljenje od srpskog odmah je papin sluga ,ma bravo.

Slavko

13.01.2014. 09:39

Sta djavo radi, veje ih kao psenicu i doji ih crnim mlekom mrznje. To je ta dukljanso-vatikanska jereticka struja kojima je Sveti Sava bio nepremostiva prepreka prema Istoku. A da ga sad pitate da vam opise bilo koji delic iz zivota Svetog Save, ne bi ni rec mogao da vam kaze. Sveti Vladika Nikolaj je upravo zato bio svet jer se trudio da voli i svoje neprijatelje te je uredio nemacko groblje za sta su mu poslali order bez da ga je trazio. Ti isti su ga u II sv. ratu gurnuli u logor Dahau.

dr Jakov Zlatar

13.01.2014. 09:39

Verovatno će im svetac biti sveti Alojzije Stepinac, Skenderbeg, Sveti Ante Pavelić i slični

po'cetnik

13.01.2014. 09:51

Да вам неби Србије ваш Мило би се звао Мурат.Да вам неби СВЕТОГ САВЕ данас би пред буквом грехе исповедали.Много људи различите националности сам упознао,али да ико умије тако нахвалити и истог одмах напљувати само код вас Ђетића сам доживео!!!

zoks

13.01.2014. 12:07

@po'cetnik - po`cetnik,zvati ce se oni i Murat,Franjo,Jusuf,ako treba!Na sve su oni spremni sto nije ljudsko!

laki

13.01.2014. 10:19

COVEK KOJI UZIMA AMERIKU KAO PRIMER MORALA I KULTURE SAM SEBE DISKREDITUJE .NEKA MU JE BOG U POMOCI

hick cyrillic

13.01.2014. 10:22

ha ha ha "srpska pravoslavna crkva se ravna prema politicko-imperijalnom". Sad bih mu odmah dao 100 evra! Da i nas neko zove imperijalistima! Osvjezio si mi dan, Vucinicu! Ipak, ne brukaj to lijepo prezime.

Република Српска

13.01.2014. 10:49

Ako tako gledaš SMRADE "montenigrinski",onda Njegoša nebi ni pod razno smio uvrstiti u svece,ali ni pod razno... Drugo,ti tzv. "svetitelji" nisu ništa drugo osim OBIČNIH GREŠNIH LJUDI Druga je stvar u pitanju,a ona izlazi od MRŽNJE PREMA SVEMU ŠTO JE SRPSKO...ali MONTENEGRINOSU,ti nisi ništa drugo od Srbina i to ćeš uvjek biti

zoks

13.01.2014. 10:49

Vazno je da se ovaj otpad i otudjenici od pravih crnogoraca pokusavaju dodvoriti i pribliziti vatikancima,kojima su ruke do ramena u krvi! Jadnici!

krle - dron

13.01.2014. 10:59

Znaci sveci srbske pravoslavne crkve na srbskom primorju su u KUCIMA u noci dugih nozeva okrvavili ruke do lakata masakrirajuci junacki decu,zene i starce nepostedeci nikoga od nekoliko hiljada glava,NO KOLI JE platio cupove dukata za taj zlocin krvavih ruku do lakata ???,toga nikako dukljani da se prisete....... SVECI SPC - vec preko dva milenijuma u srbskim svetinjama na srbskom primorju okupljaju i cuvaju opstanak srbalja zato dukljani da paze sta laprdaju pascad nijedna....

Ruben Lonuestro

13.01.2014. 12:03

@krle - dron - nepotrebno se nervirati jer CPC nije nista drugo nego jedna od tvorevina CIA koju su napravili od ostataka crnogorskih komunjara ; ne treba im zameriti jer komunjare drugacije i ne znaju. Ekstremisticka politicka partija kao i mnoge druge.

ivan jovanovic

13.01.2014. 11:15

Bravo ! za ljude bez obraza i cojjstva!Konacno ima da operu obraz i da se prihvate cojstva(naravno da ovo nema nista sa glavom na ramenu kao ni oni sami ) priznavanjem svetaca stvorenih vatikanskim osvajanjim.Bravo !jos jednom za poturice.

Krle

13.01.2014. 11:42

Naravno, Vucinic je kompetentan za ono sto se desavalo pre par vekova, a ja bi jos pitao ima li ko cist na ovom svetu? Crnogorci mozda?

Шурда

13.01.2014. 13:33

Браћо Црногорци, сећа ли се неко од вас песме " ТАМО ГДЈЕ ЈЕ ЛЕЖАЛА ПОДГОРИЦА СТАРА, ТАМО ЛЕЖИ САД ДИВНИ ТИТОГРАД" . Какав сте то јадан народ, како вас није срамота самих себе кад се погледате у огледало? Ко на влади с њим у паради. Увео бих посебну таксу за ове Србе што летују код вас на повратку у Србију.

c

13.01.2014. 14:00

А ваше издајничке руке су чисте ?! нека се Господ Бог смилује на вас нељуде црногорске !!!

Ivan

13.01.2014. 14:50

Ako su toliko velika crkva neka mi daju ime jednog ''crnogorskog'' svetitelja koga štuje ostala pravoslavna crkva! Koliko znam i Bugari i Rusi štuju Sv.Savu i sva pravoslavna Slovenska bratija..

Цетињски

13.01.2014. 23:00

@Ivan - Свети Петар Цетињски,Свети Симеон Дајбабски...иначе овај стево је пука човјек,кад су га питали зашто ти и тај твој распоп не одете у Подгорицу са тим вашим документима кад су тамо били сви патријарси у октобру мјесецу и пожалите им се,он је изјавио да их његова црква не признаје... :)

Trajka Zdravkovic

13.01.2014. 15:21

Gde je bio crnogorski narod u vreme Nemanjića i Svetog Save? Da li znaju tzv. crnogorci ko je vladao Crnom gorom u to vreme?

MiG

13.01.2014. 15:40

Gospodine Vučiniću, izdavanjem neke knjižice tzv crkveni kalendar NVO zvane CPC, za nas Srbe ta knjižica predstavlja raspored kada se održavaju žurke i maskenbali pomenute NVO u 2014.-oj godini.

ss

13.01.2014. 20:57

@MiG - I logorske vatre (parking ispred hotela Slovenske plaža u Bd, ili ispred starog grada na parkingu,...). A na sjever ne mogu ni sa puškama :)

ves

13.01.2014. 19:58

Sve bivše članice SFRJ se upinju iz petnih žila da Srbiju što više marginalizuju, dok Srbija to ne čini. To upravo dokazuje koliki oni kompleks imaju od Srbije, pa tako i ova supersila Montenegro. To vam je kao mala deca kad hoće da napakoste nekome ko je od njih bolji, lepši, pametniji...E, Njegošu, Miljanove, serdare Vukotiću i ostali čestiti Srbocrnogorci, verovatno se i vi stidite ovakvog potomstva!

ss

13.01.2014. 20:56

@ves - I mi u CG se stidimo ustaške Milove vlasti. Ali, sve će se to jednom juče zvati. Časnom i čestitom Crnogorcu (znači Srbinu!), ovakvi bolesnici ne mogu ukaljati obraz. Imaš i ti Srbijance tipa : Čeda, Kandićka, Čanak,..., ali ne generalizujemo njihovo izdajstvo sa cijelom Srbijom.

ves

13.01.2014. 21:24

@ves - Naravno, da ne treba generalizovati, takvih likova koje ste naveli se stide naši( i vaši) zajednički preci: Nemanjići, carevi Dušan, Lazar..., Karađorđe,Njegoš . Svaki čestit Crnogorac se stidi ovih sada i ja to znam. Citiraću velikog Njegoša: Tragovi im smrde nečovještvom!...

ves

14.01.2014. 00:55

@ves - Za Vas i sve čestite Crnogorce, kojih je, verujem, daleko više nego ovih drugih, pozdrav iz Valjeva i srećna nam naša Pravoslavna Nova godina!

Јанко

13.01.2014. 22:53

У Русији, на Криму, је 2010.г. замириточила икона Св. Саве, о чему може да се нађе сведочанство, као и фотографије. Само укуцајте у претрагу ''замироточила икона Светог Саве''.

alex

14.01.2014. 01:53

CPC je politicka organizacije, a ne crkvena.Oni dobijaju novac iz istog dzepa iz kog dobijaju razne politicke nevladine organizacije u Crnoj Gori i Srbiji.

fileas

14.01.2014. 18:49

Mi smo svi iste BUDALE koje nikako da se opame! Godinama sve nas ovde ovi političari truju nekim glupostima praveći raskole među nama kako bi sebi nesmetano omogućili da kradu i što lakše prodaju i izdaju našu zemlju. To što jedva preživljavamo nama nije bitno, bitno nam je da se krvimo među sobom, a zbog čega?!

mir Božji, ne zamerite

12.04.2014. 19:23

mante se ljudi ko je rekao,u čije ime,hoće li goreti,kako je smeo dirnuti u sujetu našu,versku,preveliku..mante se bajanja,vratite se razumu. Zaboraviste se. Hrišćanska vera je kompletna. Vera ljubavi ali i vera razuma! Ma koliko bio pomućen,utrnuo,otet, ma kolko bili ubeđeni da BAŠ TAKVI, jedini ste hrišćani, da bi Isus baš Vašu Crkvu odabrao, u njoj se ovaplotio, vama tapiju dao, nju jedinu zasnovao.. Ma kako i ma od koga .. OVDE SU REČENE NEKE ISTINE NA PRAVDI BOŽJOJ. Praštajte. Svako dobro